hoe werken selectiewedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

hoe werken selectiewedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 17:54

Misschien een beetje domme vraag, maar hoe werkt dat nou precies?
In de Paard&Sport staan bij regio Zuid Holland een aantal selectiewedstrijden (o.a 31 mei Heerjansdam en 12 juni Dordrecht) maar wat betekent nou sel.kr. 5 of sel. kr. 4? Ligt dat aan de regio waarin je woont? En weet iemand precies wanneer de regionale kampioensschappen zijn en hoeveel selectie wedstrijden je daarvoor moet rijden??
alvast bedankt!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:59

Eum, de kring hangt af van het gebied waar je vereniging zit, als ik het goed hebt.
Voor de selectiewedstrijden kun je gewoon inschrijven (wel van je eigen kring) en in Utrecht mag je er dan 2 rijden (4 proeven in totaal) waarvan de beste 2 proeven tellen voor de afvaardiging naar het kampioenschap.
Er mogen er dan bijvoorbeeld 7 door, dat zijn dan de 7 met het hoogste aantal punten over die 2 proeven.
Wanneer het kampioenschap in Zuid-Holland is weet ik niet, ik denk ik augustus ergens, dus dat staat nog niet in Paard en Sport.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:11

In Gelderland rijd je meestal 3 wedstrijden (tenminste de kring waar ik reed) en dan worden meestal de beste zoveel (wordt bepaald door provinciale bond) per categorie afgevaardigd naar de kampioenschappen.

Ik zou eerst eens achterhalen onder welke kring je vereniging valt, dan kun je zien waar je de selecties moet rijden

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:55

Het is per regio en per kring verschillend wat de selectieprocedure is.
De kring bepaalt welke combinaties door mogen naar de regiowedstrijden. Daarvoor worden selectiewedstrijden georganiseerd door de kring. sel kr. 5 is de wedstrijd van die kring waar het kringbestuur van kring 5 bepaalt wie voor die kring naar de (regio)kampioenschappen gaan.
Sommige kringen hebben één wedstrijd die tegelijk kringkamioenschap en selectie voor afvaardiging naar de regiowedstrijd is, in andere kringen heb je eerst selctiewedstrijden en een los kampioenschap.

Informeer bij je eigen vereniging en kring hoe het bij jou precies is!

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 18:57

Bij ons moet je eerst minimaal 2 van de 3 selectiewedstrijden rijden, hierna mogen de besten door naar het kringkampioenschap. Hiervan mogen ook weer de besten naar de regiokampioenschappen.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:35

O, dus dan verschilt het per kring Haha!
Ik dacht dat het bij iedereen zo ging als bij ons *LOL*

Maar misschien kun je dan beter aan je verening vragen hoe het werkt. Ik neem aan dat die dat wel vaker uit moeten leggen en dan weet je het precies

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 09:41

Bij ons zijn er 5 selectiewedstrijden. Daarvan moet je er 3 gereden hebben. Als je eerste wordt krijg je 1 punt, tweede 2 punten, enz. Degene met de minste punten gaan door. In het buitenseizoen mogen er meestal best veel door. Als je al Z hebt gereden, en je wint daarna met een ander paard het B, dan krijg je daar natuurlijk geen selectiewedstrijden voor. Iemand uit een andere kring die wint, krijgt daar ook geen selectiepunten voor. Dus stel, jij bent 2e, maar iemand uit een andere kring heeft gewonnen, dan krijg jij toch 1 punt.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:13

Volgens mij is er in onze kring (kring 4 Groene Hart) één wedstrijd --> de kringkampioenschappen op 3 juli in Waddinxveen. Dus geen selectiewedstrijden in kring 4. Van de winter waren er wel selectiewedstrijden voor de indoorkampioenschappen...

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 12:18

gabyfedde schreef:
Bij ons moet je eerst minimaal 2 van de 3 selectiewedstrijden rijden, hierna mogen de besten door naar het kringkampioenschap. Hiervan mogen ook weer de besten naar de regiokampioenschappen.

Vorig jaar was het zelfs zo dat de nummers 1 en 2 in een klasse op een selectiewedstrijd gelijk geselecteerd waren voor het kringkampioenschap. Dus er werd niet eens een gemiddelde bepaald van de verschillende proeven. Gelukkig maar anders was ik vorig jaar nooit geselecteerd Bloos! Schijnheilig

obiwan
Berichten: 281
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 15:23

bedankt allemaal voor de info, ga meteen bij mijn manege informeren! Nog 1 vraagje, ben je verplicht om ijzers met stiften te 'dragen' op de kampioensschappen op gras, of is dit op eigen risico? Mijn paard heeft namelijk geen ijzers omdat ze hele mooie harde hoeven heeft, maar als het dan net heeft geregend kan ze wel uitglijden (vind het alleen zo zonde en onnodig duur; ijzers). Alvast bedankt!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 15:30

obiwan schreef:
Nog 1 vraagje, ben je verplicht om ijzers met stiften te 'dragen' op de kampioensschappen op gras, of is dit op eigen risico? Mijn paard heeft namelijk geen ijzers omdat ze hele mooie harde hoeven heeft, maar als het dan net heeft geregend kan ze wel uitglijden (vind het alleen zo zonde en onnodig duur; ijzers). Alvast bedankt!


IJzers is niet verplicht, als jij dat niet wilt zou ik het lekker niet doen als ik jou was Haha!

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 16:33

Hoi, ik rijd ook in Zuid-Holland, in kring 3. Bij ons is het zo geregeld dat je verplicht 2 selectiewedstrijden rijdt. De eerste is al geweest (ik was 2 keer 3e Bloos ), en de tweede is op 6 juni. Als je in de prijzen valt krijg je startpunten: de eerste krijgt 2 startpunten, de tweede krijgt er 4 en de derde krijgt er 6, enz. De ruiters met het laagst aantal startpunten mogen meedoen aan de kringkampioenschappen. Dat is in kring 3 op 27 juni a.s. Als je daar weer bovenaan eindigt (bij de eerste twee ofzo, want na de selectiewedstrijden van de kring, blijven er maar 4 of 5 over), word je geselecteerd voor de regiokampioenschappen. Die zijn voor Zuid-Holland op 14 augustus, in Heerjansdam.