Longeren op inrij terrein???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:02

Volgens mij ligt het ook wel een beetje aan de organisatie. Een paar jaar terug was m'n paard een beetje heel erg frisjes. Toch maar erop geklommen en meteen daarna er weer afgebutst. Dus ik em maar gaan longeren, om meer ongelukken met mij, paard en alle andere aanwezigen te voorkomen. Ik stond gewoon ergens in een hoekje, niemand had er last van.
Nou, dat heb ik geweten. Zelfs toen ik vroeg of ik er dan maar mee moest verongelukken bleven ze bij hun standpunt.

Zelf heb ik er eigelijk geen problemen mee. Meestal longeren mensen ergens achteraf of tussen de vrachtwagens/trailers in. Nou, liever zo dan weer een losgeslagen paard vangen op het terrein.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.



Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 21:41

boontje schreef:
Ik begrijp eerlijk gezegt niet dat mensen op wedstrijd gaan met een paard wat eerst gelongeerd moet worden omdat ze er anders af liggen?

Lijkt mij dat er dan een ontspannen basis mist en dat je thuis nog wat te doen hebt.

Of longeer ze eerst thuis als het komt omdat je paard de hele dag op stal heeft gestaan, of nog beter, zet ze lekker op de wei, hebben ze ook geen stalmoed Knipoog


Mijn paard is thuis te relaxed. Maar dat was een van mijn eerste concoursen. Toen werd hij gewoon heel heet. Dus dat ik de ontspanning miste thuis

En erg makkelijk praten als je b.v. een bruine hebt. Maar ik zet mijn concours klaar, super gewassen schimmel echt niet in de blub voordat ik ga No way.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Doedatje, Googlebot, Roulette_ en 8 bezoekers