Gaan wedstrijden op gras door in deze regen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:07

Als het even kan start ik als de grond nat is.
Ook met alleen voorijzers.
Ik ben 1 keer vergeten stiften in te doen, toen moest ik 's ochtends om 8.30 starten (sja was aan de late kant...) en de grond was dus nog vochtig van de nacht. De ring liep iets naar beneden waardoor mijn pony nogal uitgleed bij het halthouden verder heb ik er geen last van gehad in die proef dat ik de stiften was vergeten..

Met de crossen in het najaar wil de grond vaak nat en blubberig zijn, ik zorg altijd dat ik dan grote stiften in heb en veel last van uitglijden heb ik dan niet.

Tip: Probeer thuis is zoveel mogelijk zonder stiften te rijden op gras je zult merken dat je paard/pony op den duur steviger op zijn benen staat zonder stiften op nattige ondergrond!
Met de crosstrainingen in Biddinghuizen heeft Alice liever niet dat je stiften in doet (als het moet dan wel natuurlijk) ik probeer daar ook zoveel mogelijk zonder stiften te rijden en het gaat steeds beter. De eerste 2 keer is het een beetje glibberen, maar hoe beter je paard in de gaten heeft hoe hij/zij z'n benen moet neer zetten om niet uit te glijden hoe betere het gaat!
Laatst bijgewerkt door Sjaan op 07-05-04 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:11

Lenn"]
[quote="Manda schreef:
Ik heb net gebeld, het gaat gewoon door...

Mag je afgroeten als het echt niet gaat tijdens een wedstrijd? Krijg je dan minpunten?

Dan krijg je een verliespunt zelfs. Of twee dat weet ik niet meer.
Laatst was er hier wel een wedstrijd afgelast omdat het terrein te nat is.
In zo'n regen zou ik niet gaan rijden op gras hoor, op een blessure zit je ook niet te wachten toch?
[/quote]

Je krijgt dat zelfs 2 minpunten! Scheve mond


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 13:15

Manda schreef:
Hebben jullie rondom ijzers in het buitenseizoen? Of alleen voor?


Ik heb mijn paarden hele jaar rondom op ijzers staan, pony van mijn zusje staat nu zonder ijzers en dat bevalt eigenlijk prima dus dat laten we nog zo!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers