leuke/l*llige opmerkingen op wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

leuke/l*llige opmerkingen op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 14:14

Wat is de leukste opmerking die je weleens op een wedstrijd gehad hebt?
En wat is de banketstaaf/vervelendste opmerking die je gehad hebt?

Ben hier weleens benieuwd naar Haha!

Mag van Jury's maar ook van bijvoorbeeld buitenstaanders, vrienden e.d.

Ik reed weleens wedstrijdjes op ponykamp, ging heel slecht maar kreeg me toch een complimenten Bloos! Bloos

Gr. Marrie
Laatst bijgewerkt door Mar__ op 05-05-04 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:19

Leukste: Mooie pony heb je, en zelf zie je er ook niet verkeerd uit!! Cool (jurylid was nog een leuke man ook... Vingers aflikken )

L*lligste: Kan ik zo even niet opkomen, ik denk iets in de trant van: je had vast vandaag je dag niet.... Boos!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:28

Leukste: een keer had de jury tegen de schrijfster gezegd dat ik wist waar ik mee bezig was en de schrijfster vertelde dat hij echt van de proef had zitten genieten Haha!

Vervelendste: zou het niet weten...heb ik denk ik weer verdrongen.

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:32

Leukste: super netjes gereden!
l*lligste: Dat soort commentaar geven jury's niet snel, je zelf toch niet tegen een ruiter: je kunt maar beter stoppen, je kunt gewoon niet rijden :S
Geen banketstaaf commentaar dus, gewoon opmerkingen op de protecol maar daar blijft het bij.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:34

Klopt wel, echt banketstaaf dingen zeggen juryleden eigenlijk niet. Maar ik kan me nog herinneren dus dat een jurylid zei dat ik mijn dag niet had ofzo. Maar die man kende ik ook en die had mij al vaker gejureerd en die wist dus dat ik gewoon veel beter kon

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:35

liza van loon schreef:
je zegt toch niet tegen een ruiter: je kunt maar beter stoppen, je kunt gewoon niet rijden :S


Dat is bij een stalgenootje van me dus wel gebeurd. Jury had tegen de schrijfster gezegd: ze moet haar paard en zichzelf een plezier doen en stoppen met wedstrijden. Maar dus inderdaad niet in haar gezicht, maar via de schrijfster(die dus van onze vereniging was en het haar heeft verteld)
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 05-05-04 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:35

leuk: jullie krijgen er veel schik van en jullie zijn erg vooruit gegaan Tong uitsteken
banketstaaf: nooit echt iets super banketstaaf gehad ofzo, maar wel telkens weer dat er meer sprong moet komen in galop en daar ben ik heel hard op aan het oefenen, maar voor een draver blijft het moeilijk en je ziet heel vaak dat ze daar geen begrip voor hebben..

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:35

Ik heb verschillende leuke maar ook een helemaal niet leuke opmerkingen gehad.

* Ik reed mijn eerste M1 wedstrijd, ik was aan het losrijden (buiten) toen stond er al een man langs de kant te vertellen "Degene die hier nu in de bak rijden zijn minstens 25.000 gulden waard", ben benieuwd of die man er verstand van had! *LOL*

* Een andere wedstrijd, ik reed nog in de B. Degene die de paarden allemaal meet, en chips controleert stond bij mijn proef te kijken, en zei op het einde "zoo hee! Die kan rijden!" *Trots*

* Weer een andere wedstrijd, ik was los aan het rijden, en mijn zusje stond langs de kant. Toen zeiden andere mensen (waar mijn zusje dus langs stond) "Moet ik DAAR tegen rijden?!?" Is altijd leuk om te horen, helaas mocht ik mijn eerste proef toen niet starten, volgens de juri liep ie kreupel. Na lang getwijfeld te hebben (zelf voelde ik totaal niks!) heb ik gevraagd op dat terrein of er iemand verstand van had. Een man kwam kijken, en zag niks. Boos! Tweede proef wel gestart!

* Een helemaal niet leuke reactie van een jurilid. Ik ging nadat de rubriek afgelopen was eventjes vragen bij de juri of hij nog opmerkingen had. Ik moest de kleur zeggen van mijn pony (liepen wel meer vosjes rond) en toen zei hij "Je bent te dik voor je pony" Mijn dag kon niet meer stuk, NOT! Boos! Wat was ik toen verdrietig! (Voor foto's zie link in onderschrift! *hint*)

* En als afsluiter nog een leuke: ik reed toen een wedstrijdje mee bij de paarden (normaal pony's) en toen kreeg ik als commentaar dat ik een hele leuke pony ruiter was!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:47

Het banketstaaf wat ik ooit van een medewedstrijdrijder heb gehoord was: "wat beláááchelijk een Fjóórd bij de páárden, wat onéérlijk, ik ga denk ook een pony kopen". Kon het me ook wel indenken toen ik haar na afloop er dik uit had gereden . Misschien moet ze haar Z-paard toch maar wegdoen en een Fjord kopen . Nee, ik vond het echt banketstaaf en ik werd er superzenuwachtig door.
Het banketstaaf dat ik ooit van een jury op moest schrijven bij iemand anders was: "Neem eens zitlessen, je stoort je pony vreselijk" en "Z1 is geen L1". Best hard *LOL* . Verder nooit erge dingen van jury's of andere mensen gehoord, gelukkig!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 14:57

Leuke dingen: Mooie combinatie voor in de toekomst, talentjes in dop.
En ook over Lady tegen anderen zei een jury: "Dat is zeker een Z-pony" Nee, ze heeft
het hem zelf allemaal geleerd, jurylid ze blik: WoW! Party!!

Banketstaaflig: Nee, nooit echt niet leuke/vervelende opmerkingen gehad Lachen

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:25

Emeraldo schreef:
Ik heb verschillende leuke maar ook een helemaal niet leuke opmerkingen gehad.

* Een helemaal niet leuke reactie van een jurilid. Ik ging nadat de rubriek afgelopen was eventjes vragen bij de juri of hij nog opmerkingen had. Ik moest de kleur zeggen van mijn pony (liepen wel meer vosjes rond) en toen zei hij "Je bent te dik voor je pony" Mijn dag kon niet meer stuk, NOT! Boos! Wat was ik toen verdrietig! (Voor foto's zie link in onderschrift! *hint*)



Wat een onterechte k*u*topmerking!! Je had die kerel een pok in z'n oog moeten geven, bah!

autodropje

Berichten: 83
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schoten-Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 15:39

Echt leuk onderwerp:

Toen ik nog B of L reed maakte een jurylid de volgende opmerking :

Citaat:
Ik hoop dat je niet gepland heb om hier je vak van te maken


Vier jaar later zei dat zelfde jurylid over mijn proef (inmiddels lichte toer)

Citaat:
na het zien van zo'n proef begin ik het jureren weer echt leuk te vinden, ik heb je drie tienen gegeven !


Zo zie je maar weer !

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:07

Leuke opmerkingen in overvloed, vooral van mensen die er wel aardig verstand van hebben *LOL* De eerste die me te binnen schieten zijn: 'Is dit die gekke deur van een paar maanden terug? Die heb je al flink opgeknapt' *LOL*
De andere is van de regio vorig jaar. 'super mooi rondje, jammer van die drie balken, maar daar kon jij niets aan doen' (paardje was niet zo handig in het voorbeen Knipoog )

Minst leuke opmerking is denk ik de vraag wat ik toch met die eigenwijze rotpony met gangen als een kameel van plan was. En erachteraan kwam nog 'en springen kan hij ook al niet'...Was er toen flink door van slag, ruim een jaar later kon ik er wel om lachen. Toen liep dat waardeloze rotdier M2-dressuur, M-springen en M-SGW Tong uitsteken (heb er wel wat ellende voor moeten doorstaan, maar uiteindelijk is het best een fijn dier geworden)

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:16

heb geloof ik alleen maar leuke opmerkingen gehad.
van zo jij heb een mooi paardje onder je kont daar mag je trots opwezen of de jury vroeg hoe oud ik was zei 15 zo zei de jury en dan al bij de paarden.je rijd je paard erg leuk.
heb wel een keer bij de pony's gehad .zei een jury van ja je moet wat harder gaan in de middengalop dus denk daaraan bij je tweede proefje.(maar was 2 verschillende jury's)
nou ik braaf dat bij de 2 proefje doen. zegt die 2e jury ja je moet niet harder gaan in de middengalop hij moet meer veruimen Clown
dus zo zie je maar dat alle jury's verschillend zijn.
heb ook best vaak dat mensen vragen aan de kant van wat is zijn afstammeling of wat een mooi paard heb jij Schijnheilig
dat vindt ik altijd erg leuk om te horen *LOL*

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:18

ojah komt in een keer in me op.
toen ik nog bij de pony's reed had een jury schijnbaar de pik op me .
dus die riep me bij haar en die zei zo van ja je mag niet met een appelbitje rijden me pa van ja dat mag wel.
zei in een boekje kijken en er stond daar niks van in maar ze bleef het volhouden dat dat niet mocht .en ja hoor toen zag ze me sporen ja die sporen zijn te lang dat mag ook niet.
maar die sporen waren helemaal niet te lang maargoed.
uiteindelijk mocht ik me proefje rijden.
en die ging erg lekker.
en je raadt het al had mooi geen winstpunt :@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:19

leuke

van Emile en paul hendrix dat ze het knap vonden dat ik dat paard zo goed rond kreeg in het parcours
(Paul heeft de moeder en had een volle broer en zus, dus kent wel wat van het karakter)

Niet leuk door een jury
dat het geen gezicht was dat ik met een springzadel dressuurde.
Wou hij me sponsoren dan voor een ander zadel? Vast niet

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:19

liza van loon schreef:
Leukste: super netjes gereden!
l*lligste: Dat soort commentaar geven jury's niet snel, je zelf toch niet tegen een ruiter: je kunt maar beter stoppen, je kunt gewoon niet rijden :S
Geen banketstaaflig commentaar dus, gewoon opmerkingen op de protecol maar daar blijft het bij.

dat was zeker bij midland dat je dat heb gehoord Lachen
want dat heb ik ook weer van iemand gehoord dat de jury dat had gezegd

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:41

De laatste wedstrijd nog: de omroeper stelde de binnenkomende combi voor. Toen wij binnenkwamen zei ie: "kijkt en geniet u van Tyrza van Iperen met Tolstoi " Lachen

We werden meteen 10 centimeter groter Haha!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 16:53

Leuke opmerkingen:

****Met Mazzel****

Door enkele tegenstanders Haha! :
* Ach, daar kun je toch niet van winnen...

Heeft de jury op een coupon laten schrijven (ontzettend slechte proef..)
* Mooie balans (in schouderbinnenwaarts)
* Technisch goed gereden proef, jammer van de foutjes Tong uitsteken Haha!

Door de moeder van een meisje waar ik tegen moest rijden:
* Bel je ons als je Mazzel wilt verkopen?? Haha!

****Met James****

Door iemand op het losrijterrein:
* Wat rij je met die pony? Z? Is die tekoop? --->(reed er M1 mee toen Haha!)
* Is die pony tekoop?? (dat heb ik echt zó vaak gehoord)

Vervelende opmerkingen:
Eigenlijk nog niet meegemaakt...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:23

Leuk: Toen ik nog B reed zei een jury een keer: O, jij kan zo de M in, je rijdt hem zo ontspannen Haha!

L*llig: Zooooooooo daar hebben we Sinterklaas ook weer (ik heb dus een schimmel). Het is wel geinig als je dit voor de eerste keer hoort, maar na de 10e keer begint het irritant te worden Schijnheilig

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:38

de leukste opmerking was, toen ik mijn eerste wedstrijd reed, en toen had ik haar net, dat de jury naar me toe kwam, en zei dat ik een hele nette zit had, en een heel fijn paard met goede gangen, en dat we een hele mooie combinatie waren met toekomst, en toen werd ik ook nog 2e met 173 punten, mijn dag kon toen niet meer stuk (het was trouwens een Z jury)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:40

Als we Emeraldo kwijt wilde, was hij al lang weg! Er zijn genoeg mensen naar me toe gekomen op wedstrijd of hij te koop was. NOOIT!! Haha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:51

De vreselijkste opmerking die ik ooit heb gehad was toen ik met de moeder van Lodewijk en Hinke starte. Dat was een echte fokmerrie een zware groninger met dikke buik en groot uier eronder.Na mijn proef (b dressuur ik was 15 mijn 2de wedstrijd) kreeg ik als commentaar dat zo'n paard niet in de ring thuis hoorde maar voor de ploeg hoorde.
Ik ben in tranen uitgebarsten en mijn vader was behoorlijk boos.
Ik had bij haar 121 punten Verdrietig gelukkig had ik in de ring ernaast wel een goede jury die niet alleen maar naar het paard kijkt maar ook naar de proef en had ik wel een winstpunt.

leukste commentaar was met Lodewijk toen er na mijn proef een jury uit de auto stapte en van C naar A naar mij riep dat ik zo door moest gaan want met dat paard kom je er wel.
Ik heb nog een week staan naglunderen.

Met Expermiment heb ik 2 keer een proefje gestart en kreeg ik als commentaar op mijn protocol keurige proef gereden.
Ook erg leuk!

capopjekop

Berichten: 30649
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:52

niet echt over ons rijden op concours, wel leuke met springen enz. maar mijn pony wil nogwel eens meppen als een paard te dicht bij komt, dus ik do euit voorzorg een rode strik in. (met konningine dag) krijg je eerst steeds te horen dat die oranje moest zijn Scheve mond en toen durfde zo'n mens tegen iemand die ze kende( iris liep met amber, ik wou parcours gaan verkenne) zeggen, dat wijf doet er alleen een strikje in zodat ze de ruimte heeft en dat iedereen aan de kant gaat Boos! toen wou ik echt ff dat ambertje flink zou uithalen en dan nog maar niet te spreken over mensen die je gewoon afsnijden en pissig zijn als ze uithaalt, mja zeker joh, lintje is voor konningedag :s

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 18:52

leukste was van een andere combi: wat passen jullie leuk bij elkaar

en l*llig heb ik nog niet gehad, omdat ik pas 3 keer ben gestart