Stalgenootje heeft zich ingeschreven voor een B proefje met

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Stalgenootje heeft zich ingeschreven voor een B proefje met

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 09:51

met Escala... Haha! Hihihi, ga ik het toch nog eens mee maken om Escaaltje in de wedstrijdring te zien... alleen niet in western ornaat maar in een heus dressuurproefje dus... Bloos! Mijn stalgenootje heeft haar nu 2 keer gereden en dat ging hartstikke leuk. Ik ben echt reuze benieuwd hoe Scaaltje het gaat doen...

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:27

Dan moet ik dus tegen Escala rijden 6 juni? :-P

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:33

Nee... Escala gaat geloof ik 16 mei al de ring in... zouden ze raar staan kijken als we er gewoon een western zadel opleggen? Schijnheilig Oh... nu ga ik me opeens iets afvragen... ik heb wel samen met een vriendin een oud veelzijdigheidszadeltje, maar ik ben niet totaal niet bekend met het feit of er al dan wel of geen regels zijn mbt het tuig e.d.... Scheve mond ik weet niet eens om wat voor soort wedstrijd (qua organisatie) het gaat (ik heb geen flauw benul verstand van dressuur...en/of wedstrijdregelementen...)...

*edit* ik heb even op de site gekeken en kan geen datum 16 mei vinden... wellicht is er een onderlinge...pfewww Haha!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:47

Aw, dan moet ik bij ons starten Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:05

Als het dressuur is, dan zou ik geen westernzadel opleggen, want dan wordt ze gewoon de ring weer uitgekieperd namelijk. Het is wel geen officiele start, maar regels zijn regels.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:35

hopelijk heb je wel een normaal hoofdstel met een normaal bit. anders mag ze alsnog de ring niet in Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 11:59

Errr...uhm... ik vind mijn hoofdstel wel normaal hoor... Schijnheilig Oke, van dat westernzadel was een grapje hoor...we leggen er wel een Engels zadeltje op... maar maakt het uit dat dat een veelzijdigheidszadeltje is??? Enne...een Engels hoofdstel valt ook nog wel te regelen, maar een bit...hmmm, ik heb maar 1 bit (a een hoop geld...fijn bitje waar ik graag mee rijd dus ik heb wat mij betreft geen ander bit nodig), hoe kom ik er achter of dat bit mag? Enne...een Engels hoofdstel, moeten daar alle toeters en bellen aan zitten? (ik ben iig niet zo dol op neusriemen en zo...daar is ze niet aan gewend...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:01

Het kan geen kwaad om even het reglement in te duiken zo te zien.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 12:04

Tsja... het stalgenootje heeft wel eerder wedstrijden gereden... maar ik ben zoals te merken is echt met niet 1 regeltje bent... waar vind ik het reglement? Enne... ik vraag me af of ze zich misschien heeft ingeschreven voor een wedstrijd bij jullie dan Manic, of dat er gewoon een onderlinge bij ons op stal is...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:04

De 16e is idd een onderlinge wedstrijd, vikki.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 12:17

En nog een keer pfewww... dank je wel Fitz. Weet jij mij te vertellen of voor een onderlinge wedstrijd dezelfde regels gelden? We gaan natuurlijk gewoon een Engels zadel en hoofdstel op en in doen, maar moet ik ook nog steeds controleren of mijn bitje mag? Ik vind het wel grappig om mijn meis als dressuurpony aan het werk te zien... zolang ik zelf de ring maar niet in hoef he... Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:21

Toen BBl van bokt eenonderling proefje meereed (reed toen nog western) heeft ze gevraagt of ze gewoon met haar western spul mocht rijden. Omdat het onderling was was dat geen probleem de jury vond het wel grappig.

Dus waarom niet vragen?.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:30

Over het algemeen (bij ons in ieder geval) zijn de regels bij onderling niet zo "streng" als bij de offiele wedstrijden. Als jet het niet hebt heb je het niet... Ik zo gewoon lekker gebruiken wat je normaal ook gebruikt... Als je echt heel erg twijfelt kun je altijd even aan de organisatie vragen of ze er problemen mee hebben...

Denkutniet Lachen

Succes in ieder geval Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:33

Nou vind wel dat bij onderling de regels net zo moeten zijn als landelijk. Veel mensen gebruiken het als oefenen dus als je dan al toestaat met bepaalde bitten te rijden wat wordt het dan landelijk?.

Als vikki lekkerder rijdt op een westernzadel waarom dan niet vragen naar dt. Alleen bv bitten en sporen wel even aanpassen. Maar dat moet geen probleem zijn.

Trouwens staat het ergens dat je een engels zadel moet hebben?.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:37

Persoonlijk lijkt het me een slecht plan om ineens van bit te gaan wisselen van waar een paard lekker op loopt naar iets waar dat paard mischien veel minder op loopt, alleen voor een onderlinge wedstrijd...

Inderdaad gebruiken veel mensen het als oefenen, maar niet iedereen. Sommige mensen hebben helemaal geen behoefte om officiele wedstrijden te rijden, maar vinden het mischien toch wel eens leuk om onderling te starten. Dan hoef je toch niet gelijk te verplichten dat die mensen een complete outfit voor zichzelf + paard aan gaan schaffen...

Is bij ons in ieder geval niet verplicht voor onderlinge wedstrijden... gaat eigenlijk meer om de gein. Maar mischien is dat bij die stal anders, geen idee.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 15:23

Hang me er niet aan op... maar ik geloof dat dit mijn bitje is... iig zal het er enigzins op lijken. Het is een myler bitje, dubbel gebroken, (D ringen trouwens))zou bekend moeten staan als een vriendelijk bit (de dressuurinstructrice van een vriendin was er erg over te spreken, mijn vriendin heeft het bit een paar keer geleend en gaat er nu ook eentje kopen)

http://www.mylerbitsusa.com/images/hingle_line/40.jpg

Zou zoiets op officiele wedstrijdjes mogen of niet? Ik heb er echt totaal geen kaas van gegeten... ik weet alleen dat Scaal het fijn doet op dit bit. Lachen

Tody

Berichten: 995
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 16:57

Deze bitten zijn op officiele wedstrijden toegestaan in de klassen B t/m M:

Alle onderstaande trenzen zijn toegestaan, zowel in
bustrens- als in watertrensuitvoering.
Deze trenzen mogen ook worden gebruikt, indien ze
uit rubber of uit kunststof vervaardigd zijn of met
leer zijn omkleed.

1. Gewone trens
2. Gewone gebroken trens
3. Rentrens
4. Trens met ovale ringen met scharen
Trens met ovale ringen zonder scharen (bustrens)
5. Trens met scharen (de scharen mogen niet aan het
bakstuk vastgemaakt zijn)
6. Trens met naar bovengaande scharen
7. Trens met rubber mondstuk ongebroken
8. Trens met rubber mondstuk
9. Africhtingsbit

Verder zijn een engels zadel, hoofdstel en bit verplicht.
Het bit moet minimaal 1cm (pony's)/1,5cm (paarden) dik zijn.

Ook tijdens het losrijden mag hier niet van afgeweken worden.

Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben Lachen

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 23:35

manic schreef:
Inderdaad gebruiken veel mensen het als oefenen, maar niet iedereen. Sommige mensen hebben helemaal geen behoefte om officiele wedstrijden te rijden, maar vinden het mischien toch wel eens leuk om onderling te starten. Dan hoef je toch niet gelijk te verplichten dat die mensen een complete outfit voor zichzelf + paard aan gaan schaffen...

Is bij ons in ieder geval niet verplicht voor onderlinge wedstrijden... gaat eigenlijk meer om de gein. Maar mischien is dat bij die stal anders, geen idee.


De officiele kleding wordt bij ons wel verwacht. Desnoods doe je met z'n drieen met een jasje. Alles moet netjes zijn. Manegepaarden zijn zoals ze zijn en dus netjes eigen paarden wordt ook verwacht dat je met de juiste toegestaande bitten rijdt.

Kan me niet voorstellen dat je onderling met een ophaaltrens of ander niet toegestaan bit mag rijden???. Zou naar mij idee echt fout zijn.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 09:05

Ik geloof niet dat er bij ons iemand problemen zou hebben als ik besluit om met bvb het hierboven genoemde Myler bit te starten, nee. En dat is tot zover ik weet volgens de knhs regelementen ook niet toegestaan. Beetje kinderachtig als daar moeilijk over gedaan wordt.