Jacht wedstrijd Paleis Soestdijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Jacht wedstrijd Paleis Soestdijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 12:48

1 mei is er een jachtwedstrijd op Paleis Soestdijk.
Een stalgenoot moet dan rijden, en had mij gevraagd of ik mee ging, als groom.
Het paard moet er tip-top uitzien, en een zaagsel stukje in de manen waarderen ze niet.Dat word 'smorgens om 5 uur opstaan, want we moeten om 6 uur vertrekken... Gaaaap Dat word hard werken dus voor mij.

Maar ik zit altijd in dat dressuurwereldje, en ken helemaal niemand in de jachtwereld. Wie gaat er ook heen?

Spriet
Berichten: 5
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:00

ik ga er heen. ook om te groomen. is altijd hartstikke leuk. vooral om mensen te kijken. met wie ga je mee? en trek goede schoenen aan om de cross te lopen, dat is best wel een eind namelijk.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:17

dan zorg maar dat hij mooi schoon is haha! Tof joh! Groetjes iris

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:03

Ik wil je niet teleurstellen en weet ook niks zeker, maar het zou me niet verbazen als het niet doorgaat...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:50

|Ik hoorde van 1 van de deelnemers dat het inderdaad wel eens opgeschort kan gaan worden... Voor de 3e keer in 5 jaar tijd Scheve mond
Ik ga overigens zowiezo niet, mijn ouders gaan wel. verder doen er aardig wat kennissen en familie mee.
Het is overigens niet zomaar een wedstrijd, het zijn de jaarlijkse kampioenschappen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 21:33

Het was kei gaaf om een keer mee te maken. Ik had het paard helemaal mooi ingevlochten. Eerst was de veterinaire keuring. en daarna moest je voor een jury rijden, en die gaven punten voor verzorging. maar niet zoals dat bij ons met dressuur gaat, maar en mag geen haartje los zitten, of vlekje op zn witte sok. En dan moet je rijden, en dan letten ze op je stijl, en het paard enz.
daarna de cross eerst te voet lopen.
En dan: Ride it baby!

Die man die ik groomde deed mee in de master klasse. De hoogste klasse dus. en kwam foutloos rond. Hij stgond eigenlijk eerst 10de op de totaal uitslag, maar daarna gaat de jury nog op je paard rijden. toen steeg hij, naat een uiteindelijke 9de plek.

Daarna natuurlijk heel veel zuipen. Maafr we zijn echt de hele dag bezig geweest, 3 keer op en af zadelen. 2 keer de cross gelopen van 4 km. En natuurlijk veel spectaculaire foto's gemaakt. Ik zal proberen er een paar op bokt te zetten.

geweldige sfeer daar, alles is jacht stijl. beetje engels zo.
De koningin was er ook, en Daan schuurman (!)

waren er verder geen bokkers geweest?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:52

Ik was er ook weer bij dit jaar. Blijft een leuke dagje uit.
De man waar mijn paard vandaan komt rijdt fanatiek jachten en gaat dus elke keer naar de kampioenschappen als ze gehouden worden iig.. Wij gaan dan ook mee.
Het blijft een geweldig evenement..

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 22:10

Had je Daan schuurmans ook zien zitten naast de champagne-tent?

carrie79

Berichten: 1003
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:20

Ik was er ook bij (samen met tigger). Ik vind het altijd reuze gezellig en interresant. Vooral als je al die mensen met hun hoge hakken en nette pak door het bos ziet ploeteren. Ik heb nog wel naast de koningin (en haar hondje) gestaan, zij was weer heel normaal gekleed.
Wel behoorlijk wat kilometers gemaakt, pfieuw. En euhm daan schuurmans heb ik niet gezien wel gehoord dat hij er was.