Dit flikt hij mij nu elke keer (HELPPPPPPPP)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
autodropje

Berichten: 83
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schoten-Belgie

Dit flikt hij mij nu elke keer (HELPPPPPPPP)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 14:37

Afbeelding

Een vriendin van mij stuurde me de volgende foto en vroeg hoe zij deze problemen kon oplossen. Misschien weten onze PRO's een antwoord.
Dit moet een appuyement zijn (half-pass)
Dus alle Anky's, Sjef's, Coby's onder jullie. HELPPPP Haha!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:52

Haha!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 14:57

Misschien weet Nistria het. Sophie, haal die grijns van je mond Haha!

Duncan

Berichten: 1562
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:18

sorry hoor, iik schrik me dood, ik weet niet of jij op hem rijd maar de teugels mogen wel wat losser. zo kan 'ie niet eens normaal doen, en misschien kun je de titel ook veranderen. Is het een rotbeest ofzo????? bah...

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:22

Ik vind dat dit ook wel een hele mooie oefening hoor Haha! Heel knap van je paard Clown
Ontopic: Ik weet niet hoe je het moet oplossen.

Magique

Berichten: 1098
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 15:25

Ander fotobewerkingsprogramma kopen

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:14

Is dit een echte foto??
of is dit een blonde opmerking?

autodropje

Berichten: 83
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schoten-Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 16:51

Hoi Nistria,

Welcome back. En gefeliciteerd met je prestaties in Duisburg. Natuurlijk is dit een echte foto. Denk je nu werkelijk dat iemand de moeite neemt om elke schaduw in een grasprietje om te gaan draaien.
Dus Magique beperkt je nu eens tot dingen waar je verstand van heb, als die er al zijn ? Misschien moet je Cees Vellinga maar eens vragen die heeft deze rubriek gejureerd ( een 1 gaf hij voor deze oefening).

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:52

(titel mag best veranderd worden, staat namelijk niet in combi met elkaar)
ik begrijp dit uit je tekst; je vriendin wilt blijkbaar dit soort problemen oplossen bij andere mensen die het hebben en vraagt jou om advies, klopt dat?

dit zou ik doen;
ik zou tegen de ruiter zeggen dat ze het paard eerst eens moet laten ontspannen, daar word het iig al een veel beter plaatje door.

- ook zou ik zeggen dat ze, als dit gebeurd, haar paard in een volte kan draaien of iets anders, dus dat hij iig weer normaal op zijn benen komt te staan.

- en als hij het elke keer blijft doen; gewoon een tijd veel boeken lezen over gedrag van paarden, over rijkunsten enz, want hij zal het niet zomaar doen.

-ook trekt de ruiter het paard naar rechts (voor ons links) en het paard wil met zijn hoofd (en blijkbaar dus met heel zijn lichaam) naar rechts. Ga er niet moeilijk over doen, en rij gewoon rechtdoor verder, dan krijgt geen van beide hun zin en heeft er dus niemand gewonnen. En daarna gewoon nog een keer proberen.


( ik weet het, ik ben geen prof ofzo, in tegendeel zelfs, maar dit lijkt me aardig logisch)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 16:54


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:04

autodropje schreef:
Hoi Nistria,

Welcome back. En gefeliciteerd met je prestaties in Duisburg. Natuurlijk is dit een echte foto. Denk je nu werkelijk dat iemand de moeite neemt om elke schaduw in een grasprietje om te gaan draaien.
Dus Magique beperkt je nu eens tot dingen waar je verstand van heb, als die er al zijn ? Misschien moet je Cees Vellinga maar eens vragen die heeft deze rubriek gejureerd ( een 1 gaf hij voor deze oefening).


Dank je!
Jemig dat dit in de dressuurring voorkomt...
Waar was het ergens en wat voor een klasse?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:10

Aan het tenue van ruiter en paard te zien lijkt mij zit van een milatry wedstrijd Nistria

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 17:14

Misschien moet je beginnen met de correcte vraag te stellen?
First of all, welke vraag wil je precies stellen? Waarom kantelt hij zijn hoofd, waarom trekt hij, waarom schaart hij zo overdreven??? Ik zie trouwens dat dit geen appuyement is... Voorbenen een kant op, achterbenen andere kant op Verward Lijkt me toch een bewerkte foto! Scheve mond

Misschien kunnen we er dan een nuttig antwoord opgeven, en zou ik het bij Rijtechnisch plaatsen...

autodropje

Berichten: 83
Geregistreerd: 05-04-04
Woonplaats: Schoten-Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 17:21

Het betreft hier een dressurproef tijdens een eventing-wedstrijd in Badmington, maar zoals je kunt zien aan de juryleden, is dit wel duidelijk dressuur. In de USA kunnen deze paarden gewoon aan alle dressuurwedstrijden deelnemen, ze kunnen zelfs hun eigen klasse bepalen.

Nochtans vind ik de elasticiteit van het paard echt formidabel.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:04

Ik dacht dat het een grapje was, wat een aparte foto! Een oplossing heb ik er niet voor...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:21

Duncan schreef:
sorry hoor, iik schrik me dood, ik weet niet of jij op hem rijd maar de teugels mogen wel wat losser. zo kan 'ie niet eens normaal doen, en misschien kun je de titel ook veranderen. Is het een rotbeest ofzo????? bah...


Volgens mij loopt het paard zelf gewoon idioot te trekken hoor?! Snap je (overdreven?) reactie niet helemaal!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:25

Volgens mij is het hartstikke nep!!! Kijk maar naar dat linker achtervoetje, dat verdwijnt helemaal in het gras, heel vaag...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:36

Dit paard wil gewoon niet appuyeren en springt snel met 2 voorbenen opzij zodat ie snel aan de andere kant is en eronder uit kan komen! Als dit nep is dan een applausje, want dan is degene die dit heeft gedaan heeeeel erg goed in foto's bewerken!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:43

Aan het het rechter-achterbeen (voor de kijkers links) te zien, lijkt dit een bewerkte foto...

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:48

Dit paard was in zijn vorige leven een hond die heel erg goed was in de slalom (waarschijnlijk een Jack Russell of Border collie) en heeft zich nog niet vereenzelvigd met het feit dat hij nu in een ander lichaam zit!

Naar de psych ermee dus!

Knipoog Haha!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:59

Ik zet een slotje op dit topic. Het is niet de bedoeling om van internet geplukte foto's hier te bespreken zonder toestemming van de eigenaar van de foto's (ivm copyright).