Tinkers op een dressuurwedstrijd??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:31

Waarom maak je je erzo druk om wie er bovenaan staat als t je toch niet uitmaakt al dat gedressuur?
Ik ga ook voor mijn eigen plezier, en idd soms staan er combinaties bovenaan waarvan ik bijna moet janken.
Maar over t algemeen niet, en je weet snel genoeg hoeveel je je moet aantrekken van een commentaar van een jury.
Bij sommige heb je er niets aan maar over t algemeen heb je er wel wat aan.

Maar nu druk je jezelf wel erg de slachtoffer rol in, want zoals nu al te zien is heb jezelf veel meer vooroordelen over KWPN ruiters, dan die over tinkerrijders etc. hebben. Knipoog

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:37

Ctal schreef:
Waarom maak je je erzo druk om wie er bovenaan staat als t je toch niet uitmaakt al dat gedressuur?
Ik ga ook voor mijn eigen plezier, en idd soms staan er combinaties bovenaan waarvan ik bijna moet janken.
Maar over t algemeen niet, en je weet snel genoeg hoeveel je je moet aantrekken van een commentaar van een jury.
Bij sommige heb je er niets aan maar over t algemeen niet.

Maar nu druk je jezelf wel erg de slachtoffer rol in, want zoals nu al te zien is heb jezelf veel meer vooroordelen over KWPN ruiters, dan die over tinkerrijders etc. hebben. Knipoog


Ik heb commentaar op KWPN ruiters omdat die over het algemeen het paard waar ik wel eens mee mee ga als groom afzeiken omdat het geen KWPNer is en een KWPNer is gewoon mijn ras niet misschien heb ik daarom wel teveel vooroordelen
Maar ik wil mezelf absoluut niet in een slachtoffer rol plaatsen maar ik ben het een beetje zat dat het KWPN voor en KWPN na is terwijl je soms veel hoort dat ze beengebreken hebben en een niet al te fijn karakter terwijl er paarden zijn die daar geen last van hebben.
Maar iedereen zijn eigen mening voor dat ik half bokt over me heen krijg
En dat er niet veel vooroordelen zijn over tinkerruiters ben ik niet met je eens. Misschien is dat niet te zien in dit forum maar er is heel veel kritiek op barokke rassen.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:22

Ja maar vanaf jou'n kant is er ook veel commentaar, dus ik bedoel, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

En vooroordelen zullen er altijd blijven, en natuurlijk is er kritiek op, maar je moet dan gewoon genieten wanner jij dan boven hun staat, want dan zie je ze verkleuren waarschijnlijk Knipoog
( en ligt het aan de jury haha )

Maar tis sowieso een zinlose discussie.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:00

best wel

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:48

Supertje"]
[quote="pferdtje"][quote="Marrie schreef:
Beter buigen zou ik niet zeggen!! Ik zie hoe die paarden los gereden worden dat is echt te erg!!!


Precies! Wel eens in een inrij ring gestaan? Ik een keer toen moest ik me inhouden om zo'n ruiter niet van dr paard te trekken omdat ze zo waanzinnig grof was totaal niet stil zat en de verkeerde dingen deed En wie wint er Die muts terwijl haar paard totaal niet lekker liep hij liep dan wel in de krul geschopt maar daar was ook alles mee gezegd!
[/quote]

Dit slaat dus als een tang op een varken.... Zowel de opmerking van Marrie als die van Pferdtje.
Dus mensen met KWPN'ers o.i.d. rijden allemaal zo los? Wat een onzin....
Of iemand eerlijk rijdt heeft niets met het soort paard te maken, maar met de persoon. En als ze eerste werd zal ze toch wel iets goed gedaan hebben Knipoog Denk dat de jury het verschil wel weet tussen een in de krul geschopt paard, en een paard wat gewoon lekker loopt.
Maar ja, jij kunt het natuurlijk veeeeeel beter..... pffffffffft penny-geleuter
[/quote]

Ik zeg toch ook niet ALLE kwpners zo gereden worden Verward
Dat is helemaal niet zo hoor, er zijn er bij die het idd wel doen maar er zijn er ook bij die hun paardjes gewoon netjes worden losgereden

Maar er zijn ook mensen die moeite hebben met kwpner, en ook met een fjord. Laten we elkaar gewoon respecteren dan komen we al een heel eind!

In principe vind ik alle rassen leuk in de dressuurring en kan ik overal genietend naar kijken als de combi maar leuk is!!! kan me niet schelen of het Kwpner is of bijv. een Tinker, al is het een Belg.... Tong uitsteken
Ik vind alles leuk! En de nodige afwisseling is ook tof natuurlijk!!! Al zie je dat op hoog niveau natuurlijk niet meer, maar dat geeft ook niet!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 08:56

Bettine schreef:
Ik heb wel eens een fjord in de Z zien lopen en die zal bij sommige jury's best een puntje scoren op de afwerking van de figuren... Maar eigenlijk kán het niet, hoe goed bedoeld ook... Zo'n beestje kan dat in zn lichaam gewoon niet aan een hogere dressuurproef te lopen, en als je toch goed Z wilt rijden, koop dan een ''gewoon'' (eh weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven) paard..


Blijkbaar is zo'n Fjord door de tijd heen toch aan zijn puntjes voor het Z gekomen. Dus wie ben jij dan om te bepalen of hij wel of niet geschikt is voor een hogere dressuurproef? Fjorden (etc.) zijn dan misschien in het algemeen minder geschikt voor de wat hogere dressuur, maar dat wil niet zeggen dat er ook positieve uitzonderingen zijn. En laat die lekker hun puntjes scoren, dat is toch alleen maar leuk voor hen?

Het zou toch wat zijn zeg, als er alleen maar warmbloedige rijpaarden in de dressuur mochten lopen (want die bedoel je toch met 'gewone paarden'?). Ik vind het juist leuk dat er mensen zijn die het blijkbaar een uitdaging vinden om met een 'niet typisch dressuurpaard' zo ver mogelijk te komen. Dat je het minder mooi vindt, daar kan ik niets van zeggen. Dat is namelijk jouw mening en over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Maar ga niet aankomen met teksten als 'dat kan niet'. In de praktijk blijkt namelijk dat het in sommige gevallen wel kan.

En daarnaast: live and let live. Laat iedereen lekker zijn hobby beoefenen zoals hij of zij dat wil. Zolang dat paardvriendelijk gebeurt, heb ik daar geen problemen mee en boeit het me echt niet met welk ras iemand in wat voor wedstrijdring dan ook verschijnt. Fjorden in de dressuur, Shetlanders in de endurance, Arabieren voor de wagen - mij zal het echt een rotzorg zijn, als men maar plezier heeft. Uiteindelijk kom je vanzelf je beperkingen wel tegen, en die heeft een warmbloedig rijpaard net zo goed als ieder ander ras.

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:43

ja goed zo

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:48

Ben het helemaal met Karin eens OK dan!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:52

Ik wil er nog aan toevoegen dat er vaak ook van het negatieve wordt uitgegaan: 'Daar kom je toch niet verder mee' of 'Die is vastgelopen in het M'. Ik vraag me serieus af of het nou echt zo moeilijk is om prestaties positief te bekijken, ook al komen ze niet overeen met 'de norm' die blijkbaar wordt gesteld. 'We hebben samen het M bereikt' klinkt toch veel positiever dan 'niet verder komen' of 'vastlopen'? Z is echt niet de Z van Zaligmakend.


[Edit] suffe typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 29-04-04 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:53

Ben het ook helemaal met je eens hoor Karin! Goed zo! toppie!

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:02

ik vind het al heel wat dat ik in 3 wedstrijden 5 winstpunten heb gehaald met mijn fjord, en dat hadden "de grote paarden mensen " niet gedacht.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:06

Nee idd, erg goed hoor Soeskia! Op naar de volgende 5 Haha!
Echt wel knap! maar jullie zijn ook een leuke combi!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:31

Karin schreef:
Fjorden in de dressuur, Shetlanders in de endurance, Arabieren voor de wagen - mij zal het echt een rotzorg zijn, als men maar plezier heeft. Uiteindelijk kom je vanzelf je beperkingen wel tegen, en die heeft een warmbloedig rijpaard net zo goed als ieder ander ras.


Lovers
Deze ga ik onthouden!
Goed gesproken.

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:33

Ik geef je helemaal gelijk Karin!! Super!
Ik rij met mijn verzorgtinker ook wedstrijdjes. Oke dan wel onderling, maar wil wel een startkaart gaan aanvragen. En Met die onderlingen wedstrijdjes heb ik tot nu toe elke keer winst gehaald(met de FNRS moet je 210 hebben), ik had 1e keer 217, 2e keer 215 en de afgelopen keer 225! Dat is net zoals je bij de KHNS 156 moet hebben om winst te hebben moest je daar 210 hebben om winst te hebben! Dus een Tinker kan best in de dressuur. En de andere verzorgster heeft die Tinker naar t L gereden.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:45

Karin"]
[quote="Bettine schreef:
Ik heb wel eens een fjord in de Z zien lopen en die zal bij sommige jury's best een puntje scoren op de afwerking van de figuren... Maar eigenlijk kán het niet, hoe goed bedoeld ook... Zo'n beestje kan dat in zn lichaam gewoon niet aan een hogere dressuurproef te lopen, en als je toch goed Z wilt rijden, koop dan een ''gewoon'' (eh weet ff niet hoe ik het anders moet omschrijven) paard..


Blijkbaar is zo'n Fjord door de tijd heen toch aan zijn puntjes voor het Z gekomen. Dus wie ben jij dan om te bepalen of hij wel of niet geschikt is voor een hogere dressuurproef? Fjorden (etc.) zijn dan misschien in het algemeen minder geschikt voor de wat hogere dressuur, maar dat wil niet zeggen dat er ook positieve uitzonderingen zijn. En laat die lekker hun puntjes scoren, dat is toch alleen maar leuk voor hen?

Het zou toch wat zijn zeg, als er alleen maar warmbloedige rijpaarden in de dressuur mochten lopen (want die bedoel je toch met 'gewone paarden'?). Ik vind het juist leuk dat er mensen zijn die het blijkbaar een uitdaging vinden om met een 'niet typisch dressuurpaard' zo ver mogelijk te komen. Dat je het minder mooi vindt, daar kan ik niets van zeggen. Dat is namelijk jouw mening en over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Maar ga niet aankomen met teksten als 'dat kan niet'. In de praktijk blijkt namelijk dat het in sommige gevallen wel kan.

En daarnaast: live and let live. Laat iedereen lekker zijn hobby beoefenen zoals hij of zij dat wil. Zolang dat paardvriendelijk gebeurt, heb ik daar geen problemen mee en boeit het me echt niet met welk ras iemand in wat voor wedstrijdring dan ook verschijnt. Fjorden in de dressuur, Shetlanders in de endurance, Arabieren voor de wagen - mij zal het echt een rotzorg zijn, als men maar plezier heeft. Uiteindelijk kom je vanzelf je beperkingen wel tegen, en die heeft een warmbloedig rijpaard net zo goed als ieder ander ras.
[/quote]

OK dan!