vergoedingen juryleden dressuur KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

vergoedingen juryleden dressuur KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:47

Wie weet hoe deze regeling eruit ziet? Dus wat bedraagt de vergoeding, en is dat per dag? En is er eventueel ook kilometervergoeding?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:51

Mag je toch zelf een beetje bepalen?? Hbe wel is gehoord dat ze kijken of alles netjes was geregeld en dat er dan vaak meer of minder werd gevraagd!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:13

vergoeding dressuurjuryleden: 12 euro per dagdeel + 28 eurocent per km reiskostenvergoeding (wat een enorme bedragen he Scheve mond ) het is dus echt liefdewerk en dan doet de jury het vaak nog niet eens goed in de ogen van de deelnemers, wat een hobby!

Katja
Blogger

Berichten: 42176
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:06

Verplaats naar wedstrijden. Daar is het beter op z'n plaats.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:51

en een dagdeel is 4 uur, als je daarboven komt met je programma moet je 2 dagdelen betalen.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:21

Per dagdeel krijgt een jury 12,50 euro en 0.28 cent de km. Geen vetpot en daarbij komt nog eens dat ze je max. 40 combinaties kunnen geven Verward . (dan kom je wel uit op 2 dagdelen)

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:39

Hoeveel punten scheelt het als we die dagvergoeding aanvullen? graag een tarievenlijstje.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 07:43

Citaat:
Hoeveel punten scheelt het als we die dagvergoeding aanvullen? graag een tarievenlijstje.


Ik hoef er niet meer voor te hebben Haha! (is natuurlijk wel leuk). Volgens mij zijn ze wel tevreden als ik ben geweest om te jureren Haha! .

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 08:25

confetti schreef:
Per dagdeel krijgt een jury 12,50 euro en 0.28 cent de km. Geen vetpot en daarbij komt nog eens dat ze je max. 40 combinaties kunnen geven Verward . (dan kom je wel uit op 2 dagdelen)


Ik reken net als Rhijnauwen 12,- euro per dagdeel, volgens mij is dat ook het officiele bedrag. 2 dagdelen reken ik bijna nooit. Dat heb ik pas 1 keer gedaan maar toen zat ik ook van 9 uur tot half 4.
Oeps, ik doe mezelf wel erg tekort Knipoog

Petri
Berichten: 92
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 08:46

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik had er echt geen idee van, maar veel is het inderdaad niet. En je offert toch een vrije zaterdag of zondag op.
Wat meer respect voor de jury's door de ruiters is dus wel op zijn plaats.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:29

Dat met die dagdelen werkt in de praktijk vaak anders. Ze tellen dan gewoon per ring. Dus als je een ring krijgt met 35 deelnemers en je zit 5 uur te jureren dan is het gewoon 12 euro.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:07

Petri schreef:
Wat meer respect voor de jury's door de ruiters is dus wel op zijn plaats.

ik kreeg kortgeleden bij een vereniging na het jureren een envelop in mijn handen geduwd met daarin -tot op de cent, echt met eurocentjes!!- mijn vergoeding Scheve mond dat vind ik dus echt ook niet kunnen (voor deze vereniging heb ik dus voorlopig helaas even geen tijd meer)

andere verenigingen geven soms nog eens extra een bosje bloemen, flesje wijn of iets dergelijks, dat hoeft ook niet, maar is wel een heel leuk gebaar!

dan de catering....bij sommige verenigingen moet je vragen of je alsjeblieft iets te drinken zou mogen hebben Boos! , terwijl andere blijven vragen of je nog iets wilt eten of drinken.

inderdaad, wij offeren onze vrije dagen op, omdat we het leuk vinden Verward maar af en toe.......

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 10:09

Ja iets meer respect voor de juryleden zou idd wel op zijn plaats zijn... Bij onze vereniging krijgen de juryleden altijd genoeg te eten en drinken en volgens mij ook een goede vergoeding (en niet op de cent uitgeteld Knipoog )

Kelan

Berichten: 1625
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:26

Ik vraag juryleden gewoon altijd na afloop wat ze van ons krijgen, en dat betaal ik uit (of het moet echt te gek worden). Wat jurlyeden vragen verschilt echt ontzettend: van niets tot 40 euro.
Daarnaast krijgen juryleden bij ons altijd een kleine attentie: bosje bloemen, flesje wijn, doosje bonbons, dat soort dingen.

tinkerpunto
Berichten: 60
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:41

Bij ons krijgen jury leden 12 euro per dagdeel, bloemetje en drinken. In de pauze wordt hij of zij ook nog voorzien van soep en brood. We hebben nog geen klachten gehoord. En ze komen graag terug!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:23

Per dagdeel 12,50 (stond in een paard & sport in het begin van 2004) een dagdeel is 4 uur. Er is nergens vast gelegd hoe je met het tweede dagdeel moet omgaan (per begonnen dagdeel of per uur of ...)

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:33

rhijnauwen schreef:
ik kreeg kortgeleden bij een vereniging na het jureren een envelop in mijn handen geduwd met daarin -tot op de cent, echt met eurocentjes!!- mijn vergoeding Scheve mond dat vind ik dus echt ook niet kunnen (voor deze vereniging heb ik dus voorlopig helaas even geen tijd meer)



Ik heb ook nog eens gehad dat ze volgens de Routeplanner de kortste route uitbetaalden terwijl ik de snelste had genomen. Iets dat me heel logisch lijkt met 10 minuten reistijd verschil op 3 kwartier reistijd enkele reis.
Toen ik zei dat ik de snelste route had genomen had ik pech gehad Verward
No way dat ik daar ooit nog ga jureren.

Het kan ook anders: gisteren uitstekende verzorging, zelfs de vergoeding erg leuk naar boven afgerond en een schattige plant mee OK dan!
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 26-04-04 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:43

Ik dacht dat onlangs de km.vergeoding naar beneden was bijgesteld, omdat voor het bedrijfsleven de regels ook veranderd zijn oid?

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:49

Citaat:
Ik dacht dat onlangs de km.vergeoding naar beneden was bijgesteld, omdat voor het bedrijfsleven de regels ook veranderd zijn oid?


Dat is idd, als je met btw werkt is het 0.18 eurocent of zoiets Verward . Kwwet nie hoe da precies werkt. Wij organiseren dus iedere maand wedstrijden, en die 12,50 euro per dagdeel hebben wij zo doorgekregen van de knhs, en de jury's moeten zelf maar zeggen wat ze van ons krijgen, ik ga echt nie controleren op een routeplanner ofzo , das mij teveel energie *LOL* .
Ik ben trouwens nog opzoek naar juryleden voor 26/27 juni, dressuur in breda, heeft er iemand interesse?? Stuur mij dan maar ff een pbtje.

Fitzroy

Berichten: 25098
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:50

Nee hoor, is (nog) niet aan de orde.
Als dat wel gebeurt, zullen ze de dagdeelvergoeding hopelijk wat omhoog krikken, want anders moet er nog geld bij als je gaat jureren.
't is maar goed dat ik niet precies weet wat mijn Patrol per km kost, anders zou ik er waarschijnlijk nu al niet blij van worden. Knipoog

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:37

confetti schreef:
Citaat:
Dat is idd, als je met btw werkt is het 0.18 eurocent of zoiets Verward .


Volgens mij klopt dat! Ze hebben in het bedrijfsleven de kosten ook aangepast. Eerder was alles boven de 30 km enkele reis (woon werk verkeer) bruto per km en nu is dat 18 ct geworden.
Misschien willen ze dat dan ook voor de juryleden gaan doen. Mocht het zover komen, dan wil ik ook graag de kosten die ik voor de cursus heb gemaakt aftrekken bij de belasting Haha! .

Extraatjes krijg je hier in de buurt nooit. Gisteren heb ik wel 3x gevraagd tijdens het jureren of ze aub iets te drinken konden brengen. Ik zat al 3 uur in de auto en het was in de auto wel erg warm. Daarna bij het declareren werd er nog flink gemord dat ik zoveel km's gemaakt had (dan moeten ze de juryleden maar niet van zover weg vragen....) Verward

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:25

Scum"]
Volgens mij klopt dat! Ze hebben in het bedrijfsleven de kosten ook aangepast. Eerder was alles boven de 30 km enkele reis (woon werk verkeer) bruto per km en nu is dat 18 ct geworden.
Misschien willen ze dat dan ook voor de juryleden gaan doen. Mocht het zover komen, dan wil ik ook graag de kosten die ik voor de cursus heb gemaakt aftrekken bij de belasting Haha! .
[/quote]Volgens mij past de onkostenvergoeding van de jury voor de belasting onder het kopje van de vrijwilliger. En voor zo'n vergoeding mag je dan eerst alle werkelijk gemaakte kosten aftrekken en daarna mag je er nog een beetje op verdienen (niet dat dat lukt hoor).

[quote="Scum schreef:
Extraatjes krijg je hier in de buurt nooit. Gisteren heb ik wel 3x gevraagd tijdens het jureren of ze aub iets te drinken konden brengen. Ik zat al 3 uur in de auto en het was in de auto wel erg warm.
Uitstappen en zelf dan maar gaan halen, lijkt me de beste oplossing OK dan!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:51

Fitzroy"]
[quote="rhijnauwen schreef:
ik kreeg kortgeleden bij een vereniging na het jureren een envelop in mijn handen geduwd met daarin -tot op de cent, echt met eurocentjes!!- mijn vergoeding Scheve mond dat vind ik dus echt ook niet kunnen (voor deze vereniging heb ik dus voorlopig helaas even geen tijd meer)



Ik heb ook nog eens gehad dat ze volgens de Routeplanner de kortste route uitbetaalden terwijl ik de snelste had genomen. Iets dat me heel logisch lijkt met 10 minuten reistijd verschil op 3 kwartier reistijd enkele reis.
Toen ik zei dat ik de snelste route had genomen had ik pech gehad Verward
No way dat ik daar ooit nog ga jureren.
[/quote]

Pfff, nee, daar zouden ze mij ook nooit meer zien.
Als er geen bedankje af kan kom ik ook niet weer. Een klein presentje vind ik altijd erg leuk (als blijk van waardering), ik vind het wel erg raar dat mijn schrijfster meestal niets krijgt. Zij offert toch ook haar vrije tijd op??

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:35

ART_UMA schreef:
Volgens mij past de onkostenvergoeding van de jury voor de belasting onder het kopje van de vrijwilliger. En voor zo'n vergoeding mag je dan eerst alle werkelijk gemaakte kosten aftrekken en daarna mag je er nog een beetje op verdienen (niet dat dat lukt hoor).

Dat klopt volgens mij ook. Ik ben een paar maanden geledne eens wezen rondneuzen hoeveel je voor vrijwilligers werk op jaarbasis mag verdienen zonder dat je in de problemen komt met de belasting. Heb het tot op heden nog niet kunnen vinden. Maar iemand die ik sprak meende dat je ong. 750 euro per jaar mag bijverdienen (dat is dus incl. de km-vergoeding).