Verslag springwedstrijd Rockanje 25/4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Verslag springwedstrijd Rockanje 25/4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 19:37

Naar aanleiding van dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=227648&postdays=0&postorder=asc&start=0
even een verslag van de wedstrijd.

Inmiddels waren er wat bijschrijvingen dus wel 9 starts in het L en in het M 5 starts. De vrachtwagen van me stage was stuk dus we konden ze niet allemaal mee nemen(gelukkig dus geen 3 paarden in het L wat mij zo ie zo al onmogelijk leek) hij had er 1 in het L en 2 in het M, dat was best te doen dus.
Ik zelf heb B gesprongen, eerste parcours 2 balken, de eerste balk was me eigen fout, en de 2e was de uitsprong van de dubbel en daar kon ik nix aan doen. verder wel heel goed!2e parcours had ik 1 balk, ze viel net iets te veel uit elkaar, het ging veel beter als anders zei me stagebegeleider, vond ik zelf ook.
maar wat een wedstrijd zeg, heeeel klein!(en dan liep het nog een uur uit ook!!!!) mijn stagebegeleider vroeg aan iemand van het secetariaat of hun altijd zo weinig inschrijvingen hadden, WEINIG zei het vrouwtje verontwaardig, juist veel!(veel ja uuhm 12 in de B, 9 in het L en 5 in het M, daarna de ponys) het scheen dat 12 inschrijvingen per klasse maximaal was.....uuhm beetje vreemd maar ja, bij ons in de buurt is het gemiddeld 50 deelnemers per klasse....
....voordeel van het rijden in zuid holland is dat het allemaal wel wat simpeler staat, en als je zelf weinig ervaring hebt en/of jonge beeste heb is dit wel fijner....alleen de wedstrijden zelf zijn wel saaj....
maar ja ben wel weer tevreden, nu na 3 springwedstrijden toch 3 winstpuntjes![/url]

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:53

Er zijn hier in de buurt inderdaad erg weinig springruiters!! De enige plaats waar er nog veel gesprongen wordt is volgens mij Simonshaven en s'zomers in Brielle ( 1 wedstrijd) Ik woonde vroeger in Brabant en toen sprong ik ook nog (was het haast raar dat je dressuurde is in de loop van de jaren wel verandert!) en daar had je hele bergen met starts.
Maar goed je bent weer een dagje lekker bezig geweest!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 20:26

ckr wete!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:21

ha ha ik vind het ook niet veel inschrijvingen. vind dat er in zuid-holland best wel springers zijn hoor remi! kijk maar eens bij het bergsche bos.... daar is een dressuurruiter zeldzaam.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:22

nou netjes toch, je moet eens in NH komen..ik reed altijd bij de pony's, waar dat is vreselijk uitgestorven, het begint nu weer wat te lopen...ik wete eigenlijk niet precies hoe het bij de paarden gaat
ik heb nu 2x gestart en er waren toen zo'n 26 deelnemers in het L
in de M waren het een stuk of 15
maar de meeste zijn profs en komen al met 5 paarden aan

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:59

Met hier bedoelde ik het eilandje Voorne-Putten, is maar een klein stukje Zuid-holland!!

nelis

Berichten: 4936
Geregistreerd: 02-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:35

ik woonde vroeger in het gooi
en daar waren inderdaad aanzienlijk meer springruiters
nu woon ik dus op voorne putten en zit ik tussen de dressuurmutsen
wedstrijden hier zijn dungezaaid maar zeker niet altijd makkelijk gebouwd
zoals op 1e paasdag in simonshaven stond een vrij technisch parcours maar waarom ga je eigenlijk hier helemaal op wedstrijd?
en gezelligheid maak je nog altijd zelf op wedstrijd!!

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 16:45

omdat er bij ons in de buurt echt helemaal nix was dat weekend, alleen maar dressuur en pony's