tijdens concoursen altijd humeurig..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

tijdens concoursen altijd humeurig..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 19:18

het valt mij altijd op dat ik als ik concours heb altijd sjaggie ben, en rot doe tegen mijn ouders.. vaak komt dat dan doordat de pony niet laait, of het loopt niet zoals het moet lopen.
Ik baal er wel van dat ik het altijd afreageer.. hebben jullie daar ook last van?? Want als alles voorbij is (de zenuwen) ben ik weer super te genieten!

damai

Berichten: 91
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 20:06

Zijn gewoon de spanningen, geeft niets, maar vervelend voor je ouders. Spreek voor je op wedstrijd af dat ze "iets" tegen je zeggen, zodat jij je bewust wordt van je gedrag, bv. "paardrijden is leuk"! "offe haal eens diep adem" enz. Het is dan wel de bedoeling dat je op dat moment ernaar luisterd , anders werkt het niet............

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 18:31

hahahahahah thanx... ja dat werkt idd, maar helaas worden mijn ouders ook helemaal kriegel van me! maar het word al minder hoor, als ik weet dat alles op rolletjes loopt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:47

Vind je het wel leuk om wedstrijden te rijden?
Als je zo chaggie tegen je ouders doet dan kan ik me voorstellen dat ze een volgende keer liever in de tuin gaan zitten niksen ipv met jou mee te gaan op wedstrijd. Hou dat eens in je achterhoofd als je op concours gaat.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:51

En neem voor alles ruim de tijd! Als je tijd genoeg hebt, hoef je ook niet te stressen en kun je zelfs nog even van te voren wat drinken of bij een andere rubriek kijken.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:58

Ik heb het ook wel eens hoor Knipoog
Als mijn proef echt mis ging
of met opzadelen ze weer eens super irritant is..
of als wel toch net iets aan de latere kant zijn dan geplant..
en me moeder heeft er al geen bal verstand van dus af en toe raak ik dan wat geirriteerd..
maar het word al minder..
en ik ben daarna ook altijd wel weer vrolijk en zeg sorry enzo dus..
en jaa ik vind wedstrijden geweldig

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:03

ow mijn zussen hadden dat ook altijd! die konden dan ook nog sjacho van de pony afkomen en pas na de prijsuitreiking waren ze weer aanspreekbaar! Spanningen....erg vervelend. Zeker voor de mensen die met je meegaan. Ik dacht toen altijd, als ik later wedstrijden ga rijden, doe ik heel vrolijk! en het lukt! gewoon in je achterhoofd houden dat het voor de lol is, dat je lekker gaat rijden en die jury, ach joh, die zit er ook voor jou en die verpest het niet.
Het zou zonde zijn als je het voor je ouders verpest door een beetje kattig over te komen. Dus zeg tegen jezelf 'ik vind het leuk!' en ga er gewoon voor. OK dan!

wat ook helpt is à la SpongeBob de ring in te gaan: 'ben er klaar voor, ben er klaar voor ben er klaar voor!' gegarandeerde lachbui! en een vrolijke proef...
maar dit is misschien iets van mij persoonlijk...je moet je daarna wel weer kunnen concentreren...hihi suc6!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:06

wat ook helpt is à la SpongeBob de ring in te gaan: 'ben er klaar voor, ben er klaar voor ben er klaar voor!' gegarandeerde lachbui! en een vrolijke proef...
maar dit is misschien iets van mij persoonlijk...je moet je daarna wel weer kunnen concentreren...hihi suc6!

Waahaaa okee ga het zondag proberen..
Moet namenlijk springen en zit er eigenljik een klein beetje tegen op Nagelbijten / Gniffelen

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 19:17

JAAAA ik vind wedstrijden helemaal geweldig!! het is ook mijn doel om lekker te presteren met mijn paarden!
Alleen die irritante zenuwen.
Moet zeggen dat het sinds ik met een rustiger paard rij beter gaat op wedstrijd, dat ik nu wel te genieten ben.
Maar als het bij mij goed loopt, merk je dat ook.
Maar zodra er iets misgaat, pony die niet laait, coupon kwijt, invallers, uitvallers... word ik helemaal gek!
Ik heb laatst al zitten denken om homeopatische druppeltjes te nemen om wat relaxter te worden.. maar aan de andere kant.. spanning hoort er ook bij he?

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 19:27

oh ben al blij dat ik nie hoeft te springen dat word ik helemaal gek!
ik ga lekker dressuren zoals jij het zegt: gewoon voor de FUN!! thanx

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:42

Ohja dat ken ik...en mijn moeder ook. Ik ben zooo zenuwachtig voor een wedstrijd. Vantevoren denk ik altijd: waarom Doe ik dit eigenijk. Gelukkig heb ik een hele lieve mamma die gewoon braaf doet wat ik zeg, en als ik een keer op mijn pony zit is het ook wel over. Ik probeer altijd zo veel mogelijk afleiding te zoeken.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:55

gelukkig weet ik nu mijn zenuwen onder bedwang te houden en kan ik echt genieten van de wedstrijden. ík doe het voor mijn lol, en om te lopen zenuwen help je helemaal niemand mee...

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:56

oeps..., heb ik ook, maarja, raag maar aan sietez.

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 20:17

ben blij om te horen dat ik nie de enige ben, met die waardeloze zenuwen! een beetje zenuwen is gezond.. maar wat ik heb niet meer hoor! misschien dat ik teveel verwacht van me eigen?
meestal begin ik wel rustig, maar mijn ma is ook zó zenuwachtig Haha! dat ik daar een beetje kriegel van word! hahah
nog meer zenuwachtige mensen op bokt?? haahahh Tong uitsteken

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 20:20

Ik ben ook sago als mn moeder mee is, die blijft maar dingen vragen, en daar wordt ik af en toe best moe van Bloos Maar als alleen mn vader mee is valt het wel mee Schijnheilig

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:01

chamayalover schreef:
oeps..., heb ik ook, maarja, raag maar aan sietez.

Niet zo klein beetje ook Scheve mond Kan geen lachje vanaf!
Maar ik kan ook erg geconcentreerd kijken hoor, dan lach ik ook niet Knipoog

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:17

Haha heb ik met inrijden weleens...dan ben ik geconcentreerd en als iemand dan opeens begint te zeuren dan word ik een beetje kriebelig maar ik kan t wel voor me houden gelukkig..maar ondertussendenk ik houd je mond Tong uitsteken of dan roept mn moeder : Denk aan Paulien ! (mn instructrice) haha got dat is zo irritant.

Je moet gewoon even nadenken bij wat je doet..want je vindt t zelf (denk ik) ook niet leuk om afgekat te worden Haha!

Daarnaast is mijn moeder ook erg zenuwachtig vooral nu ze de M1 proeven moet lezen Haha! vorig jaar juli durfde ze de B nog niet eens te lezen, en kon ze dat ook echt niet..nu kan ze de M1 met mate en ze weet t en is zo zenuwachtig om verkeerd te lezen dat ze het ook doet haha Haha!
Als je op de ac lijn zit bv. moet je de raarste dingen doen volgens haar Haha! Maar t went wel hoor Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 08:48

Hey hier nog een! Haha!
K kan soms ook nog eens uitvallen tegen mn ouders! Misschien spanning..... naja ik heb altijd meer het idee dat mn ouders zenuwachtiger zijn dan dat ik ben Haha!

Mexxuna

Berichten: 5595
Geregistreerd: 13-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 17:20

ja mijn ouders zijn ook gestresster als ik! weet ik ook zeker!
heb je dit wel bij? heb je dat wel bij je? welke proef is het ook al weer? waar is het proevenboekje?? moet je niet nog even borstelen? ohhh errruuuuuug Haha!