Ik heb een racefjord.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Ik heb een racefjord.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 07:57

Hmmm gister hattie blijkbaar mn verslag niet gepakt, dus in de herjaling...

Owwww mensjes ik heb zo lekker gereden, dat willen we jullie niet weten, naja misschien ook wel..

Vanochtend lekker vroeg opgestaan om tijdig richting kootwijk te rijden. Daar aangekomen werden we al begroet door Gerritje en Nassiebal die blijkbaar beide goed hadden geslapen. Na Tjo ff rondgestapt te hebben en even hebben laten grazen zijn we vol goede moed richting Vetgate gelopen. Owww.... wat een pokke baan om voor te draven met al dat gruis. Mn ene hoefschoen voor was kapot dus we moesten wel zonder schoenen wat resulteerde in een B, loopt gevoelig ra, ja duhhh vindt je het gek...
Daarna rapido starttijd aangevraagd en weer terug naar de trailer alwaar het wachten was op het moment van opzadelen.
Ik zou samen starten met een bokker (Daphne/Bubbels) en iemand die kennismaking reed met leuk schimmeltje.
Om kwart voor opgezadeld en richting start getogen alwaar Tjo bijna in slaap viel....
En ja hoor we mochten weg, gelukkig in een rustige stap en om het hoekje rustig aangedraafd waarna Daphne er in een galopje aansprong. Tjo en het schimmeltje wat meereed werden daar nogal onrustig van dus Daphne hebben we laten gaan waarna Tjo vervolgens in dr eentje een leker tempo aannam.
Bij het 5 km punt (schimmel had ons alweer ingehaald) bleek dat we 15km/h reden, oeps... ff gas terug dus want dat was nou ook niet de bedoeling.

Een stukje verderop werden we ingehaald door een bruine ruin en een andere schimmel en dit kwartetje heeft lekker saampjes opgereden tot de PA alwaar we allemaal met superhartslagen binnen kwamen en een supersnelheid van ruim 12 km/h..
Paardjes even wat gekoeld en wat te drinken en eten gegeven en hopla weer verder...

Ook het 2e gedeelte ging als een gesmeerde bliksem en Tjo heeft mij weer eens verbaasd. De bruine ruin (schimmel waar zij mee samen reed had geloof ik 10 min straftijd) had er een stevig draftempo in en Tjo heeft hem het hele 2e gedeelte in een relaxed handgalopje bijgehouden, maf paard....
Op 2km voor de finish toch maar even rustig naar de draf en op 1 km gaan stappen waar Denies en Andy ons alweer op stonden te wachten.

Bij de finish moest mevrouw plassen en zakte dr hartlag tot 63, oeps net ff teveel. Dus Andy wat rondgestapt (ik moest ff op adem komen) en ja hoor sniekie achterin de bak ging de kraan open... en daarna was dr hartslag alweer 52, superknollie....
gem snelheid was daardoor wel teruggezakt naar ruim 11 km/h maar dat is voor ons doen nog een topprestatie.

Bij de nakeuring ook alles okeej (gras is interessanter dan de VET, tsja fjord he?) en bij het draven weer een Btje. Kreeg zelfs nog de opmerking dat toen ze ons aan zagen komen strompelen over het grint dat ze hadden verwacht dat we dr terug zouden trekken, DUS NIET!
Oftewel volgend jaar ijzers of schoenen want dit was geen doen....

Rijmaatjes (schimmel en bruine) waren ook goed binnen gekomen dus iedereen weer happy, alleen Daphne dr paard werd afgekeurd omdattie kreupel zou zijn (oww wat ken ik dat gevoel goed)...

Nou ik ga ff lekker aan de pizza Hawai om dit succesje te vieren, ik hoor jullie wel weer!!!!!

Viv en dr superfjord Tjootjepetootje
En (denies kijkt over mn schouder mee) natuurlijk mn supergrooms Denies en Andy, dikke kus!

PS: jaja geen gips dit keer!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:07

Ik heb samen met Naz ook nog een stuk van de route gereden, hij liep vlak langs ons huis (Hoog Buurlose hei).
We hebben wel een fjord gezien maar die was niet in flitsend oranje Haha!
Jamer dat je schoenen al kapot zijn, die zijn toch niet zo oud Verward

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 15:17

En hij was (en is) dus niet kreupel! Boos! Ze deden net alsof Baduh elk moment zijn been kon verliezen ofzo. En dan zeggen; zie je hem niet schudden met zijn hoofd? Eh, NEE! Natuurlijk, een paard dat voor de eerste keer 31 km loopt en zo af en toe een boomwortel over het hoofd ziet kan een stap verkeerd hebben gezet of een spiertje verrekt. Maar deze zogenaamde veterinairen schreeuwden gelijk van; nee nee nee, hij is echt heel erg kreupel! En Baduh stond daar maar tevreden te zijn, hij vond het heerlijk en ik ook. Inmiddels ben ik aardig bekoeld, ik had echt zin om de dames een veterinaire-hersenschudding te bezorgen, maar uiteindelijk vind ik maar 1 ding belangrijk; Baduh had lol, ik had lol, en ik ben vreselijk trots op mijn kerel! Vandaag was hij trouwens niet eens stijf, zijn been zit er dus nog aan. Knipoog

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 16:33

Viv, super hoor. Nog even en Tjo kan Uck gewoon waarnemen op alle wedstrijden!!!!

Bubbels, het hoort er helaas bij. Gister met Nasir een superrit gehad. Op de nakeuring niet geheel zuiver. Zaten stenen in zijn achterhoef. Einde verhaal. Maar ach ik heb een super dag gehad en die kan niemand me afnemen denkl ik dan maar!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:38

Da's een feit, ik ben gewoon supertrots op mijn kerel. Lachen Ik ga alleen al sinds gisterochtend helemaal kapot van de spierpijn, hahaha. En Baduh heeft nergens last van. Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 07:40

gerritje schreef:
Viv, super hoor. Nog even en Tjo kan Uck gewoon waarnemen op alle wedstrijden!!!!
!


Hihi ze mag klasse 2 starten dus als je om een paard verlegen zit.. grijnzzz....

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:13

Hé Vip! Super hoor! Over niet al te lange tijd is een fjord nog een "logisch" endurance-paard: er lopen er inmiddels al heel wat met succes wedstrijden en echt niet alleen klasse I. Heb je al plannen voor een start in klasse II?

Ik mis overigens wel de verslagjes hier... iedereen is blijkbaar naar het endurance-forum getrokken. Wel jammer, want al die verslagen zijn wel een leuke reclame voor de nog-niet-endurance-ruiters... misschien knip-en-plak ik mijn verslagje straks ook nog wel even hierheen...

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:17

mandymonica"]
Hé Vip! Super hoor! Over niet al te lange tijd is een fjord nog een "logisch" endurance-paard: er lopen er inmiddels al heel wat met succes wedstrijden en echt niet alleen klasse I. Heb je al plannen voor een start in klasse II?
[/quote]

Ja er lopen idd tegenwoordig heel wat fjordies rond, ik ben ook groot fan van Ger, Bir en Annalynn hihihhi.
Nee heb nog geen plannen voor klasse 2, moet zowizo zelf nog 1 rit goed uitrijden voor ik genoeg wp heb en vind dat we voor kl 2 meer moeten trainen en die tijd heb ik gewoonweg niet met een 40 urige werkweek en nog meer diciplines waar ze in uitgebracht wordt (dressuur en springen) in de weekenden.
Endurance is puur voor erbij, als "ontspanning" en heb geen ambities voor een klasse hoger, vindt de Kl 1 ritten al ver zat, hihiihi dit jaar nog Holten 38 km en dan zit het er alweer op voor mij. Denies heeft geloof ik Wanroy nog in de planning...

[quote="mandymonica schreef:
Ik mis overigens wel de verslagjes hier... iedereen is blijkbaar naar het endurance-forum getrokken. Wel jammer, want al die verslagen zijn wel een leuke reclame voor de nog-niet-endurance-ruiters... misschien knip-en-plak ik mijn verslagje straks ook nog wel even hierheen...


Idd tis wel erg stil hier sinds het EF hihihii. Maar ik blijf een trouwe knip en plakker hoor.....

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:02

Gelukkig, toch nog een Kootwijk-verslag hier!

Super dat je er weer een goed uitgereden wedstrijd bij hebt, nu op naar klasse 2 he! Cool