Myler bitten nu toegestaan in dressuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:53

Ik had nog nooit van het bit gehoord, dus heb ik het ff opgezocht bij google *LOL* . Ik heb de tekst gelezen en volgens mij is het niet toegestaan in de dressuur.

Tekst van de site:
De engelse bitten zijn over het algemeen van roestvrij staal met een koperen inleg. Roestvrij staal roest niet en beschadigd moeilijker de koperen inleg bevorderd de speekselproductie van een paard.

Als je dressuur rijdt, dan dient het bit dat in de mond ligt uit 1 soort metaal te bestaan en niet uit 2 soorten . en in de meeste gevallen bestaat dit bit uit 2 soorten.

Ik heb ook de foto's bekeken en daaraan kun je zien dat er in de ringen kleine ringen zitten waaraan je bakstuk/teugels kunt vastmaken en dan kan de ring niet meer bewegen, dat is ook niet toegestaan, het bit moet kunnen "schuiven" tussen bakstuk en teugels.

Ik ben natuurlijk geen knhs, alleen maar jury Haha! , wil je het dus zeker weten, bel of mail dan ff met de knhs (in de hoop dat je het goede antwoord krijgt Haha! , en vraag dan even in welk reglement dit bit voorkomt).

Succes OK dan!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.



confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:58

Deze regel is niet verandert, maar voor alle zekerheid vraag ik het nog ff na, ben tenslotte jury, dus dat behoor ik te weten Verward

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:57

Citaat:
en de Robart bitten? ik heb een dubbel gebroken bustrens, en je kan de 3 delen(linkerhelft vh bit+bitring, tussenstukje en rechterhelft vh bit+bitring) los van elkaar bewegen
maar t is wel van 1 soort metaal
de mensen aan wie ik t heb gevraagdm oa een jurylid, zeiden dat t wel mocht, maar las laatst hier ergens dat t niet mocht.


Deze zijn niet toegestaan, komen niet voor in de lijst van toegestane bitten .

Je mag wel met een bit rijden dat uit 2 verschillende soorten metaal bestaat, mits het voorkomt in de lijst.
Een mylerbit, daar hebben ze bij de knhs nog niet van gehoord, dus heb ik ff de info doorgestuurd en verwacht eerdaags bericht terug. Ik hou jullie op de hoogte *LOL*

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 12:59

Oja, bij de KNHS vertelde ze nog wel dat je voor bepaalde bitten dispensatie aan kan vragen Verward , dus als je graag met een bepaald bit rijdt en deze komt niet voor in de lijst, dan dien je een briefje in bij de knhs en als hun het goedkeuren, dan krijg je een brief daarvan en dan mag je ermee rijden. Het is dan wel zo dat je bij iedere wedstrijd die brief mee moet nemen als bewijs dat je ermee mag rijden. Allemaal een beetje rompslomp vind ik, maar goed.

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 14:13

OK, heb vandaag bericht ontvangen van de knhs omtrend de mylerbitten.
Het antwoord is:

Citaat:
Deze is niet toegestaan. Alleen de op de
aftekening/omschrijving voorkomende bitten zijn toegestaan.


Dat heb ik dus doorgekregen, nadat ik ze de omschrijving met foto van deze bitten heb toegezonden.

Nog wel ff een complimentje naar de KNHS voor het snel reageren OK dan! (want af en toe duurt het wel weken voordat je antwoord krijgt)

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:50

Tja, laten we zeggen dat ik zo mijn connecties heb bij de KNHS Haha! .

Als je graag met dat bit wil rijden, dan vraag je toch gewoon dispensatie aan? Nee heb je, ja kun je krijgen, toch Verward .
Succes ermee!

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:04

Van het springreglement heb ik helaas weinig verstand Verward , maar ik zal kijken of ik het kan vinden. Lachen

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 18:05

Citaat:
Hoe werkt het dispensatie-aanvragen dan? Wil iemand mij dat even uitleggen?




Dan schrijf je een brief naar de KNHS, via de post, en dan nemen zij hem in behandeling. Na een aantal weken krijg je dan de uitslag, waarin staat of het mag ja of nee, snappie?

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:55

Volgens mij hoeft dat niet, je moet zelf verklaren dat je paard op dit bit goed loopt, en misschien een briefje van je instructeur erbij... verder weet ik het ook niet.

FNRS jury t/m de F20, KNHS jury t/m de Z dressuur en Ruiterbewijsexaminator SRR.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers