wat zou je doen als......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

wat zou je doen als......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:06

je op wedstrijd bent, je aan het rijden bent en je er achter komt dat er niets met je paard te beginnen valt?

ik maakte gister tot mijn teleurstelling dit mee.
mijn paard had ik eigenlijk net weer in training na een lichte peesbelsure waardoor hij ongeveer 2 weken stil heeft gestaan.(1 goeie week omdat hij er echt last van had en daarna nog een week om weer aan te sterken en er was toen al echter niets meer aan te zien en hij liep weer normaal) ik ben het toen rustig op gaan bouwen,ben s' maandags buiten wezen rijden, dinsdag aan de hand gestapt, woensdag gelongeert, en ben toen donderdags weer met het "echte" werk begonnen. op zich liep hij niet verkeerd maar was wel wat stijf in zijn lijf, vrijdag hetzelfde verhaaltje en zaterdag had hij helaas wat spierpijn waardoor hij erg heftig reageert en zich niet wil concentreren op mij, toch gedaan wat we konden doen en maar gehoopt dat het zondags beter zou gaan.

ik gezorgt dat hij tip top in orde was en de volgende dag maar naar de wedstrijd toe. toen ik begon met losstappen was er in feite nog niets te merken maar toen ik hem even later aan het werk wilde zetten ging het voor geen meter. er zaten goede stukken bij maar ook hele slechte waarin hij zich voledig blokeerde en ik alleen nog maar stil kon gaan staan tot dat hij zich "los" liet. ik heb eigenlijk alleen maar gestapt met losrijden omdat er echt niets mee te beginnen was, ik heb toen zels overwogen om hem niet te starten. Ik ben toch de ring in gegaan. In de proef zaten goede stukken maar ook hele slechte, daarna nog een proef waar hij meteen in het begin al helemaal blokeerde ik gewacht tot hij "normaal" deed en ben toen begonnen, heb mij proef uit gereden maar vele malen gedacht ik stop ermee.

ik vond het jammer dat het zo moest gaan juist omdat er hele goede stukken tussen zaten, ik was absoluut niet op wedstrijd gegaan voor de punten maar gewoon om een lekker proefje te rijden het liep dus totaal de mist in.

nu is mijn vraag dus wat zouden jullie in zo'n geval doen?

alvast bedankt groetjes marloes


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:21

btw het ging hier om een b proef

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:36

het gaat me eigenlijk meer om wat jullie zouden doen als je dit op wedstrijd tegen komt, dus eigenlijk niet wat jullie zouden doen met je paard als je een wedstrijd hebt en hem pas net in training hebt na een peesblesure.

het gaat me dus meer om wat je zou doen als je zoiets op wedstrijd zou gebeuren, zou je je proef starten, deze onderbreken of je proef uit rijden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 16:37

dankje daar zocht ik naar Tong uitsteken

maar even off topic, mij lijkt de aanloop naar een z proef toe na een belsuure tijd veel langer te duren dan voor een b proef, mijn paard beheerst de oefeningen goed van het b en kan ik ze met gemak meteen de eerste trainingsdag al weer mee te werk gaan, omdat het geen zware oefeningen zijn maar slechts basis dingen, mij lijkt niet dat je een z paard dit gaat laten doen op de eerste trainings dag. of wel


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Excalibur, Zinzi_jewel en 8 bezoekers