hoe verspeel je een winstpunt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

hoe verspeel je een winstpunt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 17:25

Gisteren had mijn dochter haar eerste wedstrijd. Van de week alles ook nog eens geoefend( proppen, gras nog niks hadden ze eerder gedaan)voor het eerst ook maar eens met de nieuwe trailer gereden. Dus we konden los. Eerste proef ging heel netjes maar natuurlijk wat spanning en zo'n baan is zo klein voor zo'n groot paard dat hij soms wat moeite had met de bochten en eindes van de korte zijden. Gelukkig een positieve jury en toch nog 159 punten, jippie.
Tweede proef ging al veel beter alleen het halsstrekken ging niet goed, hoofd bleef boven en mevrouw liep lekker rond te kijken. Na het afgroeten dacht Saskia slim te zijn en i.p.v vrije stap rijbaan verlaten liet ze Santana het eerste stuk nog maar eens halsstrekken en dat ging nu fantastisch, dus Saskia blij. Toen het protocol; Halsstrekken: niet getoond:3( is dus een B-proef) en bij vrije stap: Halsstrekken niet gevraagd: 5 Gevolg 155 punten! Slim hé.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:37

Dat is inderdaad niet slim nee, maar ja volgende keer beter!

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:39

Ah, da's wel sneu! Maar ja, een jury moet wel beoordelen wat gevraagd wordt... Een 3 vind ik in de B ook wel een beetje laag hoor.

Maar al met al zijn de punten helemaal niet slecht voor een 1e wedstrijd, toch?

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 17:48

Nee hoor die 3 was best terecht! Had het alleen wel fijn gevonden als dat halstrekken na het groeten niet gezien was, maar ja mevrouw Jansma ziet bijna alles dus Saskia had het kunnen weten en ja hoor we zijn heel trots op de punten!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:51

Gefeliciteerd met "jullie" eerste winstpunt OK dan!
Ik vind het hartstikke knap van je dochter om al tijdens de eerste wedstrijd een winstpunt mee naar huis te brengen.
Jammer van het foutje in de tweede proef, maar ze zal er vast van geleerd hebben.
Een goede leer voor de volgende keer Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 07:29

Misschien even een kleine toelichting: ze heeft wel al veel wedstrijden bij de pony's gereden maar dit was voor het eerst bij de paarden en voor het paard was het wel allemaal nieuw. Anders zou het inderdaad zowat een wonder zijn als je überhaupt zo hoog kan scoren!

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:11

Charmaine schreef:
Een 3 vind ik in de B ook wel een beetje laag hoor.


Sorry hoor even off-topic: afgelopen zaterdag was er een concours in Dalfsen en daar reden er een paar van de stal mee in de B, zij hadden zelfs enen en tweeen op hun coupon Scheve mond

Ze reden dan ook wel slecht,maar zo laag Bloos!
Het ene meisje had 128 en 130 pnt en de ander had 148 en 150pnt, dit hebben ze dan ook nog puur te danken aan een aantal zessen en zevens!

Toch heb ik liever zo'n jury die tenminste durft te punten, als zo'n jury die alleen maar zesjes geeft

Verder zijn deze punten toch netjes voor een groen paard??? OK dan! !!!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:51

mooie punten hoor feliciteerd haar maar.
Jammer van de vrijestap maar die word ook echt beoordeeld dus volgende keer maar even het halsstrekken buiten de baan opnieuw doen Knipoog

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:21

ja dat is wel jammer, wel streng hoor die 3. gelukkig heeft ze nog wel een winstpunt gehaald. En van de foute dingen leer je!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:10

ach dat valt nog wel mee joh... je kan op heel veel manieren een winstpunt verspelen. zo had ik er een potje van om ipv links naar rechts te gaan. das min 2. zo heb ik al regelmatig ipv 157, 155 punten gehaald. nu heb ik een op mn handschoenen maar een R en een L staan want volgens mij leer ik het nooit Knipoog

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 12:04

Zeg peggel, ben je dan soms ook linkshandig? Ik wel en ik heb zelfs rijexamen met een grote L en R gereden. Ook kan ik ook nooit spontaan links opstappen maar moet ik eerst minstens 3 keer huppen voordat ik omhoog kan. Ook een vriendin van Saskia reed in de Z2 nog regelmatig de verkeerde kant uit en je raadt het al: ook linkshandig! Wij linkshandigen hebben gewoon een handicap.