WP dressuur vereist bij SGW start?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

WP dressuur vereist bij SGW start?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 17:26

Beetje een cryptische titel, maar ik vraag het me volgende af:

Zodra ik met Rex (nu nog B+6 SGW) een wp in de L heb gehaald, mag ik volgens het schema in de P&S met een groen paard B of L starten. Het wp in het springen is dan niet meer vereist.

Mag ik dan zo SGW gaan starten of blijft het wp in de dressuur wél vereist (die je dus eigenlijk nodig hebt om te gaan springen)??

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:39

Ik snap hem niet helemaa, je start nu SGW en daarvoor heb je dus al ooit een winstpunt in de dressuur gehaald, en om te springen moet je een winstpunt hebben gehaald, maar dat hoeft niet met hetzelfde paard te zijn.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 18:44

ik weet het niet zeker, maar dressuur hoeft iig niet, maar moet je in het B springen niet eerst een winstpunt halen ?

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 19:10

Volgens die publicatie laatst in de P&S dus niet...

Maar dat wp in dressuur geldt dus voor de ruiter en niet voor de combinatie?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 19:34

ja dat iig wel ja!
met mijn eerste paard kon ik ook zo springen starten, omdat ik bij de pony's zat had gedaan

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:40

zo ist eenmaal die wp, dan heb je m voor altijd!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 21:56

Gelukkig wel Princess MOet er niet aan denken dat ik met ieder paard weer verplicht een keer moest gaan dressuren...Bloos! Dat heb ik voorlopig even afgeschaft Knipoog Morgen mag ik weer eens in Roden, zal mijn proevenboekje zo eens zoeken Clown

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 08:13

Dat wp met springen is ook maar ooit een keer nodig, 20 jaar geleden met een shet is voldoende. Dus valt weer mee.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 10:05

Hmm...dan weet de KNHS dus ook zelf de regels weer eens niet... volgens hen mocht ik met Rex niet starten in de B cross omdat ik nog geen wp in het springen had. Ik heb toch met Chico al M gesprongen!

Toen heb ik maar betoogd dat ik M SGW bij de pony's was, DUS L SGW bij de paarden en dat ik DUS met Rex B of L cross mocht starten.

Zelfs Gert Naber heeft zich er toen mee bemoeid en hoewel de regels niet zo geïnterpreteerd mochten worden, vond hij het slim gevonden en bleven mijn wp in de B SGW staan.. Verward

Ik weet niet of het wel klopt wat jij zegt Lielle, want volgens Rob moest ik ook eerst dat wp in het springen hebben toen ik met Rex wilde starten.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 10:16

ik heb het over het wp dat je nodig hebt in dressuur om te mogen gaan springen Knipoog

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 10:55

Met "wp met springen" bedoel jij dus "wp in dressuur"

Oke, dan snap ik het. Maar conclusie is dus dat ik straks gewoon B of L mag starten zonder ooit maar gedressuurd of gesprongen te hebben met dit paard?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 08:36

marieketencate schreef:
Met "wp met springen" bedoel jij dus "wp in dressuur"

OK dan! Knipoog
Citaat:
Oke, dan snap ik het. Maar conclusie is dus dat ik straks gewoon B of L mag starten zonder ooit maar gedressuurd of gesprongen te hebben met dit paard?

OK dan! OK dan! Handig toch Haha!