De eerste keer buiten dit seizoen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

De eerste keer buiten dit seizoen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:18

Zaterdagmorgen regende het hier nog, maar 's middags was het hier gelukkig droog. Het was wel koud en het waaide ook hard, maar goed.
Ik had Romanoff voor de zekerheid thuis nog even aan de longe gehad om hem te laten uitrazen en toen zijn we de deur uit gegaan. Op het terrein keek hij even om zich heen, maar was niet erg druk. Het indraaien van de kalkoenen was ook geen probleem.
Toen moest ik erop... Ik sta met 1 been in de beugel en met de andere nog op mijn krukje als Romanoff opeens "de geest" krijgt en zich losrukt (Cor houdt hem bij het opstijgen altijd vast) en er vandoor gaat... Ik bungel half naast hem en ik ben er maar vanaf gesprongen, gelukkig kon ik hem wel bij de teugel vasthouden... Gelukkig heb ik altijd de longe bij me, dus ik ben hem eerst maar even gaan longeren in een hoekje. Daarna er weer op en toen was hij rustiger. Hij vond het allemaal wel erg spannend, de wind en de temperatuur speelden natuurlijk ook mee. Het losrijden is losgalopperen geworden... Ik heb weinig oefeningen kunnen doen tijdens het losrijden, maar goed. Voordat ik echt klaar was moest ik al naar de ring. Ik vond het heel erg slecht gaan, ik voelde me net een beginner in haar eerste B proefje. De tweede proef ging gelukkig al iets beter. De jury van de tweede proef deed na het rijden zijn raampje open en zei "je hebt een echte Jazz"(...) Haha! Hij heeft ook wel gelijk, want Romanoff ziet werkelijk alles en vind buiten ook best veel dingen eng en spannend, maar goed, dit was ook pas weer de eerste keer buiten.
Voor de eerste proef verwachte ik in de 140 punten en voor de tweede in de 150.
Tot mijn stomme verbazing had ik voor de eerste Verward 156 punten (158-2 omdat ik buiten een bordje om was gereden nadat Romanoff in de middengalop schrok en een spurtje trok) en voor de tweede proef hadden we 162 punten en waren we nog eerste ook! OK dan!
Als je met slechte proeven nog met zulke punten naar huis gaat, dan ben ik benieuwd wat we kunnen halen als het wel goed gaat...
Thuis heb ik nog even de video bekeken, maar het zag er idd niet zo slecht uit als dat het voor mijn gevoel ging...
Foto's
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 13-04-04 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

YellyBelly
Berichten: 631
Geregistreerd: 23-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:21

Super goed! Gefeliciteerd! In welke klasse rijd je? Vaak is het idd niet zo erg als je het dacht... Heb ik ook weleens. Maar echt goed joh! Succes verder met de wedstrijden!!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 20:39

We rijden M1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 21:40

Heel goed gedaan hoor!
En herkenbaar dat verhaal over buiten de bordjes om rijden Haha!. Wat dat betreft vind ik het ook best vreemd dat je vanaf de klasse Z altijd binnen de hekjes rijdt.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 23:18

Knap gedaan hoor OK dan!

Ik dacht dit weekend nog als ik nu op wedstrijd zou zijn dan had ik mijn handjes vol aan mijn(niet Jazz) merrie.
Die is de laatste tijd wel erg vrolijk.

Waar is je volgende wedstrijd?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 23:42

In Nieuw-Amsterdam, op 8 mei, hopelijk werken de weergoden dan wat meer mee...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 09:02

In het buitenseizoen, (vooral de 1e keer) zijn paarden vaak harstikke vrolijk en fris. Ik vond het dan ook vaak niet goed gaan, maar blijkbaar vergeeft de jury je graag een paar foutjes als het beeld lekker fris en vlot is.
In ieder geval gefeliciteerd!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:04

Gefeliciteerd! Tosca ziet ook altijd alles buiten Haha! Maar dan blijven ze iig wel bij de les en gaan ze niet sukkelen Haha! En wat een goede punten! Hoeveel heb je al verzameld in het M1?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 11:30

We hebben inmiddels 14 winspunten.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:10

Tjah dat is wel vaker he dat de jury eht anders ziet,
had ik zondag ook, alle 2 de proeven helemaal verknalt
had ik beide keren 159 - 2 =157 pnt dus weer 2 wp erbij Knipoog

Maar succes verder met je wedstrijden Op naar de M2
ppff goed zeg Knipoog