Wedstrijd met hooikoortsnetje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:10

Is moeilijk, ik denk dat je het beste gewoon even met de KNHS kunt bellen, als je echt zeker wilt weten of het mag of niet. Als het wel mag, misschien dat zij of een veearts het wel op schrift willen stellen voor je, zodat je wat achter de hand hebt voor juryleden die moeilijk doen (steek je het gewoon bij je paspoort in).



Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 00:06

Toch blijft het volgens mij een noodzakelijk iets om dit paard normaal te laten functioneren, ik zie ook niet hoe er een competitief voordeel mee behaald zou kunnen worden. Je geeft het dier immers alleen de kans normaal adem te halen, net als de rest van de paarden in het deelnemersveld dat doet. Het lijkt mij dan ook niet meer dan logisch dat de KNHS hiervoor dispensatie verleent (na ontvangst da-verklaring).

Hoe dit als hulpmiddel gezien kan worden in de trant van een peesbescheremer o.i.d., daar begrijp ik echt geen snars van moet ik zeggen.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:45

Fitzroy schreef:
(...) ze dat eigenlijk nodig hebben om optimaal te kunnen lopen.

Je geeft eigenlijk zelf het verschil al aan: we hebben het hier niet over optimaal lopen maar over normaal functioneren zodat de amazone een eerlijke kans heeft. Vandaar dat de KNHS in het geval van Coolio (weliswaar gedeeltelijk) dispensatie verleend heeft. Dus is het mijns inziens absoluut niet met peesbeschermers, oornetjes o.i.d. te vergelijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 30 bezoekers