Naar wedstrijd terrein om te wennen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Naar wedstrijd terrein om te wennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:44

Het aanvragen van de startkaart is vertraagd omdat de eigenaresse de papieren niet had mee gestuurd met het paspoort om te chippen. Daardoor kan ik nu de eerste streekwedstrijd niet meer rijden.
Om toch alvast wat te wennen op vreemd terrein, denk ik erover om de pony (bijna 4 en nog maar weinig van erf geweest) toch mee te nemen naar het wedstrijdterrein en daar met haar te lopen en rijden om te wennen.
Ook kan ik dan zelf in een""generale repetitie"situatie kijken hoe alles er aan toe gaat, wat ik allemaal moet regelen, waar ik tegen aan loop en rekening mee moet houden

Hebben jullie wel eens een paard of pony meegenomen terwijl jullie zelf nog niet gingen starten die wedstrijd?
Zou ik daar problemen mee kunnen krijgen?
Waar moet ik rekening mee houden?

Graag hoor ik jullie ervaringen en tips! Ik vind het allemaal erg spannend namelijk, want ben ook niet echt met anderen mee op wedstrijd geweest...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:47

Ik heb het zelf niet gedaan. Ik wist niet hoe die van mij op vreemd terrein zou reageren en van de binnenbak met enge spiegels Haha! . Ik heb mezelf toen gewoon voorgenomen om er maar het beste van te maken en al te blij te zijn als ie braaf zijn rondje liep en niet als een achterlijke door de bak ging sjezen. En dat deed ie ook niet Haha!.

Als jij denkt dat je pony er baat bij heeft, zou je het kunnen doen. Zorg wel dat je hem dan goed in bedwang hebt, zodat ie niet aan de kletter gaat. Succes!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:54

ik zou het doen, het lijkt me erg nuttig, probeer gewoon te rijden als thuis.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:43

mijne is vorige week gemeten op een wedstrijd terein, heeft ze het meteen allemaal gezien, ze vond het helemaal geweldig, al die paardjes!

Bij Lilly heb ik dat trouwens ook gedaan, maar toen ben ik in wedstrijd kleding gegaan, en wit dekje + gevlochten pony etc.
Niemand die het ziet, dus je kunt het gewoon doen hoor... (iig bij mij zag/zei niemand het...)
Laatst bijgewerkt door biepp op 06-04-04 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea16

Berichten: 6239
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:44

Ik zou het wel doen, een vriendin van mij gaat dat eerst ook doen voordat ze officieel gaat rijden. Ik zou gewoon daar ff rustig rond gaan stappen en je paard naast de springring laten staan. Dan heeft ie iig te maken gehad met muziek enzo. En afvallende balken. En misschien kan je een beetje rijden op het losrijterrein.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 21:46

Is altijd wel goed om eventjes te oefenen van te voren dan kunnen ze mooi wennen aan het rijden op vreemd terrein. Gewoon lekker gaan oefenen net als thuis! Misschien kun je samen met iemand er gaan rijden, met iemand die een paard heeft dat gewend is. Op wedstrijd ben je vaak ook met meer!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:49

Wat ik ga doen (ook nog geen ervaring met dat paard) is naar een streek wedstrijd gaan. Netjes in de kledij en na de laatste combinatie de ring in wippen! Dan vraagt de voorlezer of de jury even wil blijven zitten en legt het uit hoe en wat! En als de jury wil mee werken, krijg ik de cijfers en tips wat nog beter moet enz! Geen probleen! Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:51

Zeker doen!

Ga een beetje aan het einde van de rubrieken, dan is het niet meer zo super druk. En dan zou je hem daar lekker een beetje kunnen rondrijden.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:24

LuvdaTossa schreef:
Wat ik ga doen (ook nog geen ervaring met dat paard) is naar een streek wedstrijd gaan. Netjes in de kledij en na de laatste combinatie de ring in wippen! Dan vraagt de voorlezer of de jury even wil blijven zitten en legt het uit hoe en wat! En als de jury wil mee werken, krijg ik de cijfers en tips wat nog beter moet enz! Geen probleen! Haha!



Ik denk niet dat dat gewaardeerd wordt...
Als je dat wilt, dan is daar wel een mogelijkheid voor, namelijk HC starten.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:30

Margreet"]
[quote="LuvdaTossa schreef:
Wat ik ga doen (ook nog geen ervaring met dat paard) is naar een streek wedstrijd gaan. Netjes in de kledij en na de laatste combinatie de ring in wippen! Dan vraagt de voorlezer of de jury even wil blijven zitten en legt het uit hoe en wat! En als de jury wil mee werken, krijg ik de cijfers en tips wat nog beter moet enz! Geen probleen! Haha!



Ik denk niet dat dat gewaardeerd wordt...
Als je dat wilt, dan is daar wel een mogelijkheid voor, namelijk HC starten.
[/quote]

Die had ik nog niet gelezen... De ring inrijden als de laatste combinatie eruit is vind ik prima, maar als ik zit te jureren breng ik zo snel mogelijk mijn staatjes naar het secretariaat toe hoor. En idd, dan kun je beter HC starten, of aan je instructeur vragen wat die ervan vindt.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:24

Nee dit heb ik nog nooit zelf gedaan, maar er zijn wel veel mensen die het doen. Maar dan meer omdat ze toch al starten met een ander paard en een (bijvoorbeeld jong) paard meenemen om overal aan te laten wennen. Ze rijden die dan bijvoorbeeld gewoon daar op het losrijterrein. Dat wordt alleen over het algemeen niet echt gewaardeerd....

Als je verder bijvoorbeeld geen ander paard hebt om te starten kun je inderdaad beter Hors Concours starten.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:53

moet je daarvoor dan al je startkaart binnen hebben en je knhs nummer enzo?
Dat is namelijk het probleem... De papieren zijn ng niet terug dus kon ik het nog niet aanvragen... Anders zou ik zo HC willen starten, het gaat mij om de oefening, en dan heb ik een wedstrijd langer om te oefenen...
Misschien dat het de eerste keer officieel dan al een stuk beter gaat...

Stiekem hoop ik dat het weer te slecht blijft en de wedstrijd uitgesteld wordt Schijnheilig Dan kan ik gewoon alle streekwedstrijden rijden Schijnheilig Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:58

en hoe kan je je daarvoor aanmelden/opgeven?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:02

Geen startkaart nodig. Ook niet opgeven. Gewoon naar het concours rijden en bij de ingang laten ze je zo door omdat ze denken dat je meedoet. Dan daar opzadelen en rijden. Nogmaals, wacht wel tot de rubrieken bijna op hun eind zijn en het niet meer zo druk is. Vaak is de ruimte om los te rijden al best beperkt, en dan blijft er minder voor anderen over.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:35

Als je er tijd voor hebt zou ik het zeker doen!
met mijn pony heb ik dat niet gedaan wan t hij was toen 13 en al 2x Z dressuur geweest dus ervaring genoeg Knipoog
Met een pony waar ik binnekort wedstrijden mee ga rijden doe ik dit ook niet! Ik ga er gewoon in 1x voor Haha!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:37

Ik weet dat Angeliek hier op bokt dat ook gedaan had. En ik geloof niet dat ze er spijt van had (integendeel).
Als je gaat zou ik iig dus gewoon in tenu gaan en je paard netjes invlechten. Zodat je niet opvalt tussen de rest.

Maar ik vind het een slim plan. M'n eerste concours ben ik meteen in de modder gevallen Haha! En daarna moest ik nog de ring in.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 19:51

Wij doen dit ook heel vaak als we een paard voor het eerst willen gaan starten.
Ik vind het zelfs heel verstandig! Je kan dan goed kijken hoe je paard reageert in zo'n andere situatie!