Schema's combinaties in P&S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Schema's combinaties in P&S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 19:26

In de laatste Paard en Sport staan de schema's over nieuwe combinaties.

Daarin zijn combi's meegenomen die ZZGP hebben gereden.

Lees ik het nu goed dat het volgende van toepassing is als men een jong groen paard wil uitbrengen:

2 x ZZ-licht gestart = beginnen in het M1
2 x ZZ-Zwaar = beginnen in het M2
2 x Lichte Tour = beginnen in het Z1

Dit zou betekenen dat voor handelsstallen die jonge paarden uitbrengen dit nogal wat consequenties kan hebben.
Het is voor hen op die manier niet interessant om 3 a 4-jarigen op stal te hebben.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 20:40

Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.

Het is voor eigenaren nu niet interessant meer om een jong paard bij een stal te zetten met ZZGP'ers. De dieren moeten dan minstens een jaar thuis gehouden worden voordat ze uitgebracht kunnen worden.


Voor de echte amateurs is het natuurlijk wel terecht. Hoewel ik ook iemand ken die een echte amateur is maar volgens de nieuwe regels ook met ieder groen paard meteen Z1 moet gaan starten.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 12:52

Sorry CGJ, heb ik toen niet gelezen. Misschien kun je nog een link geven?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 12:58

Yeps, Suzanne, je moet het paard meteen M1 uitbrengen als je 2 x ZZ-licht geklasseerd bent geweest.
Je hebt dan toch kans dat eigenaren naar andere ruiters op zoek gaan omdat ze hun paard wel aan de start willen zien. Je hebt je paard nu eenmaal eerder L-klaar dan M-klaar.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 14:29

Dat topic heb ik gemist omdat ik toen op vakantie was, zie ik nu. J

Dan heb ik nog wel een vraagje aan je want dat blijkt niet uit dat andere topic.
Iemand die dus bv. 2 x LT heeft gestart mag toch met een 4-jarig paard in de M uitkomen vanwege de leeftijd van het paard?
Dat lijkt me dus sterk, dat blijkt nergens uit dat schema. Volgens mij moet je dan je paard gewoon thuis houden tot hij 5 is en Z1 startgerechtigd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 39 bezoekers