Buitenmarathon van Sallykuyper en groomvuurdoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Buitenmarathon van Sallykuyper en groomvuurdoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 16:15

Gisteren was het dan zo ver. Na heel wat verhalen over marathons gehoord te hebben ging ik voor het eerst met mijn vriend Nico (Sallykuyper) mee naar een marathon. Maar ik ging niet alleen maar mee, ik kreeg ook mijn vuurdoop als groom Tong uitsteken
Vorige week hadden we een keer geoefend en dat ging nogal hard. Aan het eind was ik echt volkomen buiten adem en de volgende dag kwam ik nauwelijks meer vooruit dankzij enorme spierpijn in mijn bovenbenen.

Gisteren begon vrij rustig. Eerst moest het kegeltjesparcours worden afgelegd en daarbij mocht ik niet groomen. Nico ging in een behoorlijk tempo en Sally was nogal fris waardoor het toch wel wat inspanning kostte om zittend mijn evenwicht te bewaren.
Hij was keurig binnen de tijd en alle kegeltjes waren netjes overeind gebleven dus dat was een goed begin van de dag.

Daarna kwam het wegparcours. Dat was helemaal relaxt, ik hoefde alleen maar de weg te wijzen en te genieten van de omgeving. Nico hield zelf de tijd goed in de gaten. Ideale tijd was een uur en hij kreeg het voor elkaar om precies na een uur binnen te komen Lachen

Tja, en toen was het zover, de marathonhindernissen. Nu voelde ik de spanning toch wel iets stijgen maar Sally en Nico moesten natuurlijk het echte werk doen.

Bij de start van hindernis één schoot Sally als een pijl uit de boog in galop richting de eerste doorgang. Dat was echt een bijzonder gaaf gevoel We kwamen de eerste hindernis goed door maar door het van links naar rechts hangen was ik toch wel even aan het hijgen. Gelukkig moet je na elke hindernis een ronde om het terrein dus kon ik weer even op adem komen. De andere hindernissen gingen ook bepaald niet langzaam, soms had ik best moeite om over te stappen en bij de laatste hindernis schoot vlak voor de finish er een kramp in mijn kuit waardoor ik helemaal niet meer over kon stappen, dan maar blijven hangen. Nico moest daardoor de bocht wel ietsjes ruimer nemen maar de wagen is nergens met zijn wielen van de grond gegaan of uitgezwaaid. Wat dat betreft had ik mijn klus redelijk geklaard en oefening baart kunst dus ik hoop toch steeds iets handiger te worden.

Ik vond het echt heel leuk om allemaal mee te maken. Nico moest heel wat stuurmanskunst verrichten om de doorgangen te nemen en Sally was constant super attent op zijn stem en hulpen. Wat een enthousiasme straalt er van dat paard af OK dan!

Thuisgekomen had ik haar afgespoten en stapte haar even uit, ze sjokte braaf achter me aan tot ze haar baas opeens in het vizier kreeg. Ze ging meteen op de rem en haar hoofd schoot omhoog, ze wilde geen stap meer verder. Ze is duidelijk nogal gek op haar baas, dat hebben Sally en ik in elk geval gemeen Lovers

Bij de prijsuitreiking bleek dat Nico met Sally een derde plaats had achter twee zeer ervaren menners en met een hele mooie eindscore. Een goed begin van het seizoen en ik ben helemaal enthousiast geworden voor de mensport. De sfeer is ook heel erg gezellig, iedereen wenst elkaar succes, helpt elkaar en feliciteert elkaar met behaalde resultaten. Wat dat betreft is iedereen bijzonder sportief!

chip

Berichten: 2355
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 16:32

Gefeliciteerd Percy, Nico en Sally, leuk verhaal, lijkt me idd erg gezellig en spannend OK dan!

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 18:58

Super Percy, klinkt top. Echt een goed gevoel. Ben wel eens meegeweest op een marathonwagen door het bos. Komt dicht bij het vrijheidsgevoel dat je op een paard ook hebt. Heb je ook een keer foto's van jou in actie??

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:50

dat ging dus goed zo te horen! is gaaf he, zo tussen die hindernissen, ik heb uhm ff denken eind maart mijn vuurdoop als groom gemaakt, ik vond het ook zeer gaaf, a.s. weekend hebben we weer een oefenmarathon. Maar ik ben verder niet de vaste groom ofzo hoor.

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:54

De volgende wedstrijd zullen we iemand regelen die foto's kan maken van ons Cheese! . Percy was te gek als groom, en dat voor de eerste keer OK dan! ! Wel jammer dat er iemand rondliep die (hoewel altijd hulpvaardig) het niet over zijn lippen kon krijgen om mij even te feliciteren met mijn derde plaats en Percy met haar geslaagde groomdebuut ; misschien is de groom ineens toch minder belangrijk Verward ?!!! In ieder geval heb ben we als team met Sally geheel naar wens gepresteerd, en kan de seizoenstart niet meer stuk Haha! . Met dank an Percy Lovers .

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 23:08

Super dat het zo beviel! Ik ben zelf ook helemaal enthousiast geworden voor de mensport en heb nu zelf tweemaal gestuurd *LOL*. Sallykuyper gefeliciteerd met het resultaat!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:36

Nou, 3e bij de enkelspan paarden is wel heel goed Gefeli!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:02

Gefeliciteerd, klinkt als een superdag! Ik kijk wel eens bij wat menwedstrijden en dat enthousiasme en vuur is echt geweldig om te zien!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 22:04

zuppie schreef:
Super Percy, klinkt top. Echt een goed gevoel. Ben wel eens meegeweest op een marathonwagen door het bos. Komt dicht bij het vrijheidsgevoel dat je op een paard ook hebt. Heb je ook een keer foto's van jou in actie??


Die foto's kan ik wat moeilijk maken als ik in actie ben Haha!

Dat vrijheidsgevoel is er inderdaad ook maar ook de kick wanneer het paard afzet en in volle vaart door de start gaat. Dat is bijna vergelijkbaar met het gevoel wat je hebt wanneer je je paard op het strand vanuit stap voluit laat gaan.

Sallykuyper

Berichten: 87
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 01:09

Mooi ervan is dat het paard het zelf al weet als ze in een hindernis de start nadert; ik hoef maar ja te zeggen, ze wacht daar ook nog op als het meezit, maar is dan ook meteen vertrokken! Gaaf paard is ze toch!!!!