tjelle(fjord) en ik op wedstrijd...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

tjelle(fjord) en ik op wedstrijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 12:38

eindelijk het verslagje...toen ik zondag terug kwam van de wedstrijd was ik uitgeput en ben die avond en de dag erna ziek geworden en ben nu ook nog een beetje ziek...maar ben niet naar school gegaan (oke alleen voor een tentame maar zit dus nu weer thuis Knipoog) dus tijd voor het verslagje Haha!

zaterdag avond nog tot 1 uur 's nachts mijn hoofdstel in zitten olien dat het leer niet kapot zou gaan want het hoofdstel was nieuw. Eindelijk gaan slapen en wachten tot het zover is Lachen Vroeg opgestaan want moest natuurlijk ook nog dingen voor school doen Ik me helemaal klaar gemaakt en naar tjellebaby gegaan Haha! zo rond half 11. Daar aangekomen lekker geknuffeld en gepoetst. Ik had hem de dag ervoor op lekker dik schoon stro gezet dat ik niet aankwam en een strondpaard aantrefte Schijnheilig Na het poetsen opzadelen enz was het tijd om naar de manege te gaan lopen...dat duurt normaal 25 minuten maar nu zo'n 20 minuten want tjelle was een klein beetje opgefokt door de wind en dat de andere fjord paula ook meeliep...ik heb zo ongeveer heel de weg gedribbeld...en er kwan ook nog eens een wielrenner langs maar aangezien zijn shirt door de wind wel heel erg wapperde was hij ook wel heel erg eng }> Eindelijk aangekomen op de manege ging ik maar meteen de bak in om die aap eens te gaan losrijden haha...vaak ga ik altijd een beetje staan kletsen toen ik karley nog had maar tjelle moet ik meteen aan het werk zetten anders word het niks...ik de bak in en die mensen kijken 8) tjelle kwam een beetje showend de bak in hahaha ik lag echt helemaal in een scheur...maarja volle moed verder gereden Knipoog tjelle nog steeds druk ik wilde aandraven en wilde zorgen dat tjelle rustig bleef maar uit protest ging hij maar een beetje omhoog komen }-) (NEE TJELLE NU NIET VD Knipoog) hij kwam niet hoog...maar hij was het duidelijk niet met mij eens Frusty tjaa toch maar doorzetten en hem flink aan het werk proberen te zetten....had in het begin wel last van mijn armen want hij was lekker aan het drammen }> Paula de andere fjord liep namelijk nog ergens over het terrein heen dus hij ging ook steeds hinniken en daardoor was hij ook druk! denise (een vriendin van me die meeging) heeft steeds tegen mij gepraat van rustig lisanne dan blijft hij ook rustig en na een tijdje ging het ook rustig Haha! hij gaf geen kick meer toen paula de bak in kwam....in galop was het geen gecross maar hij bleef lekker nageeflijk en laag Haha! was dus zeer tevreden over het losrijden verder....toen kregen we ff de kans om binnen in te rijden dus ging snel mijn jasje aandoen enz want ik moest als 2e...daarna dus nog ff in de binnenbak gereden en dat ging ook heerlijk...tjaa als je zo lekker inrijd dan ga je ook met volle moed de proef in!! De 1e van ons groepje zat al in de bak en ik moest daarna....ik voor de ingang van de bak op het terrein nog rondjes gestapt en daar was hij wel weer druk omdat het hard waaide dus alles maakte geluid en wapperde rond...ik heb heel veel tegen hem gepraat en later ging het ook wel weer...ojeej de 1e kwam de bak uit en ik moest dus nu...ik kwam de bak in en tjelle meteen opgefokt omdat hij alleen was...heel erg opgericht lopen enz dus ik dacht SH*T krijgen we nou weer precies hetzelfde als vorige keer..??!! ik meteen aandraven en weer meteen laten weten dat ik er ook nog opzit en wonder boven wonder was hij weer rustig en kon ik beginnen....van te voren had ik tegen denise gezegd (ze ging me voorlezen) dat de jury meestal zijn hand op steekt als we gaan beginnen dus denise maar naar die jury kijken hoor ik ineens een belletje...ik zo uhm denise ik DENK zo dat we mogen beginnen Knipoog ik beginnen met dat AX binnen komen normaal gaat hij dan meteen racen maar vandaag dus niet Haha! staan we stil groeten we groet die meneer door zijn hoedje omhoog te doen hahah eerst een belletje en daarna nog eens een hoedje...die was wel heeel officieel Knipoog dus ik dahct meteen die zal dan ook wel heel streng zijn Schijnheilig
najah toch maar verder gereden Knipoog en alles ging lekker...strekken doet hij echt super...we hebben een spiegel in de bak en in de ramen van de kantine kan ik hem ook goed zien dus zie ik heel die beentjes uitklappen echt GEWELDIG Haha! Soms springt tjelle in de rechtergalop verkeerd aan maar dat was ook geen punt...ik had zelfs hogere cijfers voor mijn rechtergalop dan mijn linkergalop terwjil mijn linker galop altjid beter gaat Verward haha Einde van de 1e proef...ik kwam de bak uit en was helemaal trots...die punten konden me eigenlijk niet zo heel veel meer schelen omdat hij het zo goed voor mij had gedaan!! geen gezeik geen gecross!! oke niks gaat perfect anders had ik wel 10en gehad...maar in mijn ogen was er niks waarop ik kon zeggen hey dat ging niet goed!! Ik weer lekker naar de losrijbak gegaan en daar lekker met hem gestapt, want er moesten nog 2 mensen na mij in mijn groepje. Dus gewacht tot dat meisje voor mij er weer in ging en toen nog ff wat gedraafd en wat overgangen gereden enz...ff strekken ook nog Haha! en toen weer over het terrein gaan stappen totdat ik er weer in mocht...de 1e ging zo goed dus ik dacht van deze zal dan wel wat slechter gaan want die eerste ging zo goed Schijnheilig ik ging de bak in en tjelle weer ff beetje protesteren }> meteen weer gaan draven en toen was hij weer rustig...weer AX binnenkomen en tjelle verminderde ineens van tempo Verward ben je nou ineens moe..??? Tjelle moest poepen dat was het...en aangezien die luilak altjid stil mag staan bij mij wilde die dat ook in mijn proefje doen....klein tikje gegeven en hij schootvooruit haha en ging weer verder... was weer tevreden over dit proefje...nu was hij wat meer in het strekken en had zelfs een 8 Haha!:D:D die andere gingen ook wel goed maar de laatste gooide hij er echt alles uit van wat hij had...in beide proefjes zaten 2x middendraf dus had daar wel mazzel mee want dat is zijn sterkste punt Haha! Alles ging wel weer goed...maar was wel meer tevreden over mijn eerste proefje....Denise op tjelle gezet en ben toen naar de prijsuitreiking gegaan...tjelle maar hinniken Knipoog haha soms komt er alleen maar gepiep uit Haha!
Wij wachten in de kantine en daar kwam Robert met de uitslagen...
Van onder naar boven ging het...we zaten met zijn 4en in een groepje...En ik werd steeds als laatste opgenoemd Knipoog 2x eerste dus...mijn eerste proefje die ik zelf het beste vond gaan en Denise en mijn ouders ook was 160 punten dus ik hopen dat die andere dan wel hoog genoeg was voor een winstpunt en toen werd er 173 gezegd!!!!! Ik schrok me kapot!!! bij dat proefje stond er nog bij zijn handtekening extra bijgeschreven dat hij het een mooie voorwaartse proef vond...tjelle was ook iets meer opgefokter in die proef en de galop was ook veel ruimer...ik denk dat die jury gewoon van een actief en voorwaarts proefje houd Haha! En ik denk dat hij het 1e proefje wat krapper heeft gejureerd dat hij ze eerst allemaal een keer wilde zien...maarja boeie Knipoog ik ben blij met mijn punten Haha!:D:D:D

Na de wedstrijd Tjelle in Malvin zijn stal gegooid want ik moest Malvin ook nog verzorgen omdat de euigenaresse op vacans was...om nou weer 1000 keer heen en weer te rijden vond ik ook geen goed plan...trouwens tjelle en malvin (allebei fjorden) lijken best veel op erlkaar dus de eigenaresse zou vast geen verschil zien Knipoog hahaha
Na malvin gedaan te hebben weer tjelle gepakt en naar huis gereden...we waren zo rond half 1 op de manege en we waren pas rond 5 uur terug...een hele lang dag dus voor ons allebei...tjelle nog wat extra penen gegeven en een dikke knuffel..!! Daarna echt naar huuis gegaan want ik was OP!! vandaar dat ik ook ziek ben geworden daarna geloof ik Knipoog

zo dit was dus mijn verslagje oeps ik bedoel verslag Knipoog zo klein is ie namelijk niet haha maarja...25 april ga ik dus weer starten...ben benieuwd hoe et dan gaat!!

xxxlisanne & de super dressuurfjord tjelle Haha! Knipoog

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:49

Wat een hoop tekst!
Veel succes op 25 april!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:18

Leuk voor je dat het zo goed is gegaan hoor!!!!

(wat een verhaal hihi > wel leuk)