Zondag 2de poging...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Zondag 2de poging...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 00:25

Ik heb Ushi nu al ongeveer 4 maanden en een beetje, en had al van het begin de intentie om wedstrijden te gaan rijden,
maar ik heb in deze 4 maanden al flink moeten knokken, want Ushi heeft me flink zitten testen (en doet dat nog altijd).
Helemaal in het begin hadden we het borsthappen, waardoor ze ook een keer met mij gevallen is.
De dag na die val had ik net mn eerste wedstrijd op verplaatsing met haar, wat absoluut niet ging. ([VvdD] Rampzalig weekend )
Ik ben er toen bij het inrijden 3 keer afgevallen omdat ze super hard zat te bokken, wat ze normaal nooit doet.
Na het borsthappen kwam het sterrenkijken wat eigenlijk niet zo lang geduurd heeft, kon ik al snel oplossen.
Toen bedacht ze dat ze maar niet meer zou draven, maar altijd zou aangaloperen en met me gaan lopen. Scheve mond
Heb dus ook een hele tijd in de put gezeten omdat het echt niet ging, had heel de tijd het gevoel dat ik haar niet aankon,
dat ik maar beter een ander paard zou kopen want dat ik Ushi toch niet aankon en ze mij de baas was.
Door de afloop van die jumping op verplaatsing had ik super veel schrik gekregen om op wedstrijd te gaan.
Maar ik heb me eindelijk beseft dat ik me niet zo moet laten doen, ik heb al mn angsten aan de kant gezet,
ik ben niet bang meer om te vallen, als ze met me gaat lopen of vervelend doet, rijd ik door,
en ga niet gewoon rondstappen zoals ik hiervoor wel deed, want vanaf nu gaat ze NOOIT meer winnen.
EN GEWOON DOOR MN ANGST AAN DE KANT TE ZETTEN HEEFT HET NU, NA EEN PAAR DAGEN, AL RESULTAAT! Haha!
Ushi test de eerste 5 minuten nog maar daar kan ik nu doorrijden, tot ze zich weer herinnert dat ik de baas ben.
Na die 5 minuten loopt ze echt heerlijk, ik heb gewoon een heel nieuw paard teruggekregen.
Thuis gaat het nu dus echt gewoon super, maar er bleef nog die 1ne angst waar ik mee zit:
ik durf gewoon echt niet meer op wedstrijd op verplaatsing te gaan, en dat wou ik altijd zo graag doen.
Daarom dat ik al mn moed verzamelt heb, en zondag ga ik samen met Elke (free op bokt) weer op wedstrijd.
Deze keer is het wel dressuur, vind Ushi minder spannend en dan gaat ze mss minder bokkerig zijn.
Het kan me echt niets meer schelen als ik er af val, ik ga er elke keer weer op klimmen,
desnoods val ik er 1000 x af, maar ik ga die wedstrijd rijden en Ushi dit afleren, ik wil echt wedstrijden doen!
Ik weet dat deze voornemens wat minder makkelijk na te leven gaan zijn eens het echt zo ver is... wish me luck...

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:13

idd gewoon gaan. kan je anders niet bij iemand anders gewoon een keer van de bak gebruik maken? dan heb je niet de spanning van een wedstrijd maar kan je toch op vreemd terrein oefenen. als dat dan goed gaat kan je met een wat zekerder gevoel op wedstrijd gaan.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:18

Anjatjeuh, je moet gewoon in je achterhoofd houden dat hier aan deze computer één van de grootste schijtluizen ter wereld zit en dat meen ik heel echt waar. Ik heb Ushi nagenoeg zelf opgeleerd, ben er zelfs alleen mee op wandeling geweest en ben er nadat ze opgeleerd was ook gewoon mee op wedstrijd geweest. Buiten wat gehinnik heeft ze daar nooit iets mispeuterd. Ik reed zelfs met haar de parade mee (groot gebeuren op LRV tornooien) en stapte dan naast mij nichtje met onze voeten uit de beugels het feestterrein af al babbelend. Dat is iets wat ik na al die jaren en al die ervaring met Lucky nog steeds niet durf. Ik durf wel al de parade meerijden maar van zodra we de uitgang passeren, ga ik weg, want daarna gaat de parade in draf en dat durf ik niet met Lucky. Als ik dan van het feestterrein ben, stap ik af en ga met paard aan de hand naar de trailer. Op Ushi had ik al die angsten niet en ze heeft ook nooit wat mispeuterd op wedstrijd.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik nooit in de winter op wedstrijd geweest ben (omdat ik dat met Lucky sowieso niet durf) dus daar kan het nog wel aan liggen.
Maar, Ushi is zo slim en gevoelig, ik denk dat ze voelt dat je wat geïntimideerd bent, zeker als je schrijft dat je nu je instelling veranderd hebt en dat ze daar super op reageert. Ik zal in ieder geval duimen voor jullie op zondag. En, zoals je zelf al schrijft, niet gaan stappen als het niet lukt, gaan met die banaan en blijven vooruit rijden, ondertussen zelf het zogenaamde "slap sausiske" spelen... Haha!