hoe zit het met de winstpunten telling bij de SGW?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:21

Er komt nu ook een beoordeling op stijl in de B. Als die niet voldoende is krijg je gewoon geen winstpunten, zelfs al is de cross helemaal foutloos.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 08:40

Toch ben ik blij dat de stijl niet meetelt voor de uitslag. Een stijlbeoordeling is net zoals de dressuur nooit 100% objectief. Je zult maar net de pech hebben dat een jurylid jouw stijl niet zo mooi vind. Of je hebt toevallig bij die ene hindernis waar dat jurylid staat onenigheid met je paard.

Op zich vind ik het wel een goede regeling, van die stijl en ook prima dat ie niet meetelt in de beoordeling.


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:03

Citaat:
maar ik vind het heel vreemd dat je met een onvoldoende wel kunt winnen en geen punten krijgt. Ze hoeven van mij niet de prijs te geven aan degenen met de hoogste stijlpunten, maar ik vind toch eigenlijk wel dat je met een onvoldoende voor stijl ook niet in het klassement thuishoort

Er staan toch meerdere juryleden en de punten worden gemiddeld


Ik kan me wel vinden in jouw standpunt, maar wat dan met de ruiters die in het L of M met een zeer slechte stijl rijden? Die zijn er hoor. Dan moeten ze het daar ook gaan invoeren.

Bij ons in de buurt is wel eens een cross op stijl gereden. Ik ben persoonlijk de jury's afgegaan om te vragen welk punt zij hadden gegeven en hoe ze tot dat punt kwamen. Allereerst vroeg ik me af hoe ze aan die juryleden zijn gekomen. Het waren niet echt SGW ruiters ofzo zeg maar. Er is ook geen opleiding voor. Bovendien liepen de punten weer eens uiteen van een 5 (hij kwam met een verkeerde galop de hoek om Verward ) tot een 8 (wat een prachtige galop heeft dat paard Verward ). Nou zullen er maar toevallig 2 van die 5 jury's staan...

Of een ander voorbeeld. Ons paardje is een grote aanstellerd. Het is best een gevecht om hem over de eerste 5 hindernissen te krijgen. Dat zal er dan ook niet netjes uitzien. Als er bij hindernis 1 en 5 een jurylid staat dan hang je dus. Als hij eenmaal op gang is gekomen dan loopt ie wel lekker door en is er niks aan de hand.

Nee, ik vind het genoeg dat er punten gegeven worden bij de dressuur wat dat betreft. En ook prima dat iemand met een slechte rijstijl geen winspunten krijgt hoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marinst en 7 bezoekers