DNA onderzoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

DNA onderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 22:50

De koop voor mijn nieuwe paard is bijna rond.
Nu zit er bij dit paard een DNA onderzoek (geen chip dus) en daar kan ik een startkaart mee aanvragen. Geen probleem tot dusver dacht ik zo.
Maar hoe zit dat met controles? Gaan ze dan niet moeilijk doen? Hebben jullie enig idee?

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 22:57

Welk paard is het bijna geworden als ik vragen mag?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:04

Als je gecontroleerd wordt nemen ze een haarmonster en dat laten ze op jouw kosten onderzoeken.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:06

Of je laat hem gewoon alsnog chippen.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 23:20

CielitoLindo"]
Welk paard is het bijna geworden als ik vragen mag?
[/quote]

Het is de schimmel bijna geworden!

[quote="Sjuimpje schreef:
Als je gecontroleerd wordt nemen ze een haarmonster en dat laten ze op jouw kosten onderzoeken.


Heb je enig ideewat dat per controle kost?? Zal wel een dure grap zijn... Nou ja ik zie het even aan en anders laat ik haar alsnog chippen!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 00:26

Ik weet het niet precies, maar ik dacht rond de 50 euro Verward (is het niet te vinden op de KNHS-site ofzo Verward )

Ik zou er gewoon alsnog een chip in laten schieten Knipoog Kleine moeite en dan ben je van het gezeur af

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:45

Hoe vaak krijg je ongeveer controle?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 13:53

Ik heb DNA en ook meerdere kenissen hebben DNA. Wij zijn nog niet eerder gecontroleerd. Verder info over chippen kan je vinden op www.invisio.nl/antichip . Ook voor de eventuele nieuwe regel dat er gechipt moet worden (is nog NIET wettelijk verplicht) is DNA goedgekeurd. Dus waarom risico lopen van een chip als die al DNA is geregistreerd. We zijn nu bezig met een controle methode die 5 euro per keer kost, dus voor de kosten hoe je het straks niet meer te doen. Gewoon zo laten, zou ik doen, chippen kan je altijd nog. Je kan nu toch een startkaart aanvragen...

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 14:33

chantal_cs"]
[quote="CielitoLindo schreef:
Welk paard is het bijna geworden als ik vragen mag?


Het is de schimmel bijna geworden!
[/quote]


Goede keus, een schimmel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:09

Het belachelijke van het hele verhaal is dat een haarmonster laten onderzoeken bij v Haeringen (leuke naam in deze contaxt BTW) tegen de 40 euro kost. De KNHS brengt je bij een controle echter 3x zoveel in rekening onder het motto "administratiekosten".

Voor mij valt dat onder "ontmoedigingsbeleid"

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:15

ja, inderdaad is dat beleid behoorlijk ontmoedigend.

Mijn eerste reactie op het eerste bericht van de topicstarter: "Wow, een niet-gechipt paard te koop, dat kom je maar al te weinig tegen" (behalve als ze uit de modder bij de fokker vandaan komen Haha! ) M.a.w. ik zou blij zijn dat ik tegen een paard aan zou lopen die DNA geregistreerd was..... OK dan!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:45

Wat hebben jullie allemala tegen chippen?? isdat zo slecht?
Ik denk dat je gewoon het bewijs kan laten zien dat ie onderzocht is op DNA ofzo?? Verward

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:49

Zep schreef:
Het belachelijke van het hele verhaal is dat een haarmonster laten onderzoeken bij v Haeringen (leuke naam in deze contaxt BTW) tegen de 40 euro kost. De KNHS brengt je bij een controle echter 3x zoveel in rekening onder het motto "administratiekosten".

Voor mij valt dat onder "ontmoedigingsbeleid"



En wat ik gehoord heb is dat je ieder jaar een bedrag van 40 euro moet betalen voor het DNA...............

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 21:41

hmmm het wordt steeds leuker met de bedragen.. nou ja ik kijk het eerst denk ik maar is even aan, en als het allemaal te duur wordt chip ik haar als nog! (als het allemaal door gaat met de koop, al heb ik daar alle vertrouwen in!!)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:48

Even een herhaling van wat ik eerder heb gezegd. Inderdaad zijn de kosten voor DNA via KNHS op het moment erg duur. Er zijn nu onderhandelingen met het laboratorium van Hearingen om een goedkopere oplossing voor te stellen van een paar euro per controle. Er komen veranderingen dus aan voor de DNA, dus wacht daar eerst nog maar op.