rampproef gereden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

rampproef gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 10:41

Zaterdag heb ik weer wedstrijd gehad.Maar 1 proefje deze keer omdat ik 's avonds hengstenshow had.
Ik had zelf nog flink de bibbers na mijn lancering van vorige keer,maar Orbaldo begint zich steeds meer te gedragen alsof hij al jaren op concour gaat.
Ik kan normaal opzadelen en hij hinnekt nog maar heel af en toe naar een ander paard.
In de losrijdbak van deze manege hadden ze veiligheidsspiegels hangen,nou het leek wel een soort folie ofzo.Orbaldo was er doodsbang voor (en ook wat andere paarden) en ik kreeg 'm niet in de buurt van die spiegels (hingen er 3) ik heb dus ongeveer op een volte van 15 mtr losgereden maar nog moest er dan steeds aan de kant van de spiegels weggesprongen worden.Natuurlijk liep het uitgerekend als hij zo idioot doet heel erg in dus ik stapte net op toen mijn voorganger de ring in ging.Ik mocht wel op mijn eigen tijd starten maar omdat hij toch niet te rijden was in de kleine bak ben ik maar de ring in gegaan.teminste dat probeerde ik.
Vorige week sloeg de ringmeester per ongeluk het witte hekje tegen zijn achterbenen aan en ik vrees dat hij een ringmeester trauma heeft opgelopen.
Ik kreeg 'm er echt niet langs.
Hoe harderd ik 'braaf toemaar' zei hoe harder ik achteruit ging.
Zweepje erbij en hij ging overeind.
Uiteindelijk heeft paps hem bij de teugels genomen en aan de hand de ring in gebracht Bloos! ( Hoe sta ik voor banketstaaf les 1) Maarja toen de witte hekjes.....Ik heb mijn proef dus in contrastelling met een soort zijgangachtige beweging langs de hekjes gereden.Arme beest was gewoon echt bang ,je zag helemaal het wit van zijn ogen.Ik kreeg hem gelukkig wel weer de ring uit maar hij moest wel hard snurken en kijken.
Meteen afgestapt en hij stonmd gewoon te trillen zo sneu.
Zelf had ik rond de 140 verwacht maar ik had toch nog 147 punten.
Nu eerst maar weer oefenen met witte hekjes Ach gut

's avonds heb ik een pass de deux geredn op een hengstenshow en dat ging wel weer heel erg super!Ik moest wel vragen de ringmeester bij de uitgang weg te gaan en toen kreeg ik 'm alleen de ring in en uit dus er is nog hoop

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:46

Balen zeg, dat het de eerste keer zo mis gaat met witte hekjes en een ringmeester. Het mag wel per ongeluk zijn geweest, maar jij zit nu met de gebakken peren.

Toch netjes, nog 147 en dat met een gespannen paardje, witte hekjes, contrastelling en een angstig paardje!

Ik hoop dat je hem kan overtuigen dat die witte hekjes en ringmeesters over het algemeen niet zo gemeen zijn.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:49

Zonde dat het rijden op je wedstrijd niet ging.Wel netjes dat je 147 punten kreeg... Hoop dat hij idd snel over zn witte hekjes en over zn ringmeester trauma afkomt!!

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:50

Gossie Kim, het valt niet mee. Ik vind dat je wel een echte doorzetter bent. Ik geloof dat elk paard zo'n periode heeft van uitproberen. Maar misschien is Orbaldo wel 'op zoek naar zichzelf!' Knipoog
Onzekerheid hoort bij pubertijd.
Zijn zelfvertrouwen is misschien wat verminderd doordat jij er de vorige keer niet was toen hij je nodig had, je lag immers op de grond in plaats van die ringmeester uit te foeteren en alle witte hekjes een schop te geven.
Het komt wel goed. Met jouw moed en rijkunst en zijn aanleg! Een jonge hengst is gewoon niet zo gemakkelijk.

Succes!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:07

vind 147 na zo'n verhaal nog redelijk. misschien moet je eens met hem over een wit hekje springen (als hij springen tenminste leuk vind) dat hielp bij de mijne erg goed. die mafkees vond ze eng tot hij eroverheen mocht. sindsdien vond hij ze leuk..... te leuk. als ik echt recht op een hekje aanreed (wat je in een proef toch probeert op de a-c lijn) voelde ik hem aantrekken om te gaan springen. maar toch beter als zo'n bangerik.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:08

Het is misschien een minder leuke ervaring, maar aan de andere kant: als je met een bang paard dat niet langs de hekjes durft toch nog 147 punten weet te halen, dan moet de rest er toch wel goed uitgezien hebben.
Hoopvol dus Knipoog
Met wat meer kilometers in de benen wordt hij vast wel wat heldhaftiger en je zult zien dat je dan prima scores zult behalen.
Heb je nog een mogelijkheid om hem wat meer hekjesproof te maken ?
Komt allemaal goed

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 12:38

Wat zo'n klein foutje van een ringmeester al niet voor gevolgen heeft Verdrietig
Balen zeg.
Wel super dat het met de show weer goed ging.
Volgende keer rij je gewoon boven de 169 punten Knipoog

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:18

Kim, hij liep super op de hengstenshow hoor.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:34

O jee, een dressuurpaard met een witte hekjes syndroom Knipoog

Ik zou thuis maar een beetje met van die 'enge' hekjes oefenen.

Orbaldo is niet zo nuchter als Lottel als ik de verhalen zo lees. Weet je zeker dat het een Groninger is en geen KWPN'er Tong uitsteken

tinkerpunto
Berichten: 60
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:43

Wat zonde dat het niet zo ging.
Is er verder streng gejureerd? Ik had gehoord dat meerdere weinig punten hadden gehaald!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 18:50

Ik weet niet of het zo streng was.
Bij mij viel het nogal mee en wat het zeer terrecht Haha! maar van de 19deelnemers had nummer 1 157 en nummer 2 156 verder niemand een winstpunt

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 21:07

Nimber schreef:
Ik weet niet of het zo streng was.
Bij mij viel het nogal mee en wat het zeer terrecht Haha! maar van de 19deelnemers had nummer 1 157 en nummer 2 156 verder niemand een winstpunt


Ik heb jouw proef nog net gezien Nimber, en dat zag er (afgezien van de contra stelling Haha! ) nog niet zo gek uit. Maar mag ik eerlijk zeggen dat ik de rest om te huilen vond en het kan me voorstellen dat de jury weinig punten kwijt kon. In de L1 was het niveau trouwens ook bedroevend, waarschijnlijk daarom dat de jury kwa punten bij samsam zo uitgeschoten is.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 10:21

Haha dank je zelf vond ik het vreselijk zeker gezien de week ervoor toen had ik 20 punten meer voor dezelfde proef (167)