Wat is een leuke cross om voor het eerst te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Wat is een leuke cross om voor het eerst te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 08:59

Ik heb vorig seizoen de crosstraining gevolgd bij Rob Jansen, heb de oefencross van Ede gedaan, en nu wil ik dus dit jaar een keertje 'voor het echie' ... Cool
Ik ga proberen eind april/begin mei mijn wp in het springen te halen (eerder helaas geen mogelijkheid hier, maar moet lukken, in Wanroy springt ie steeds foutloos...).
Ik heb alle verplichte onderdelen al (helm, bodyprotector etc.) en ben d'r dus klaar voor!
Maar wat is een goede cross om te beginnen? En dan liefst niet al te belachelijk ver weg (ik woon in een gat ergens tussen Nijmegen en Venlo... Tong uitsteken ).
En het moet niet eerder zijn als half/eind mei dus, want ik moet eerst die wp nog halen! Schijnheilig.
Dus ervaren SGW mensen, roept u maar, wat is leuk, goed, niet te moeilijk etc. om te beginnen.
Mijn paard heeft geen enkele moeite met water, op en afsprongen etc. , kan ook goed 'normaal' springen. Het enige is dat ikzelf het niet zo op slootjes (en dus ook Trakheners enzo...) heb, maar dat zit bij mij dus puur tussen de oren. Sind ik van Rob geleerd heb ( en dat ging niet zonder slag of stoot hoor Haha! ) om er niet 'in' te kijken gaat het al wel een stuk beter...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:10

Heb ik ook al aan zitten denken, mijn moeder en zus wonen in Delden en hebben ook stallen dus daar zou ik kunnen logeren, maar dat is al in mei, en ik moet natuurlijk eerst mijn wp nog halen en dan ben iknatuurlijk te laat met inschrijven want volgens mij is het daar altijd heel snel vol!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:34

Simmie schreef:
Ja, Ambt Delden is op 20 en 23 mei.
Ede is ook een mooie cross, maar best moeilijk (vond ik vorig jaar) als je nog niet veel ervaring hebt.
Ik cross zelf al twee jaar en mijn paard springt alles. In Ede vorig jaar stond er in de B een Gaffel (is boom die gesplitst is met twee takken naar de zijkant) die best heel smal is voor een B-cross. Aan weerszijden van de gaffel stonden 2 grote nepschapen, waar een heleboel paarden dus verschrikkelijk op keken met als gevolg veel weigeringen. Ik vond het dus niet echt een eerlijke hindernis voor de B.
Verder heb je nog begin juni Arnemuiden (ga ik zelf voor het eerst heen dit jaar, ken de cross dus niet) en eind juni Hooge Mierde. Dan is de zomerstop en begint het pas weer in augustus met de cross Leidschendam/Voorburg (voorheen Wassenaar).


Tja, die schapen met gaffel kan ik me nog levendig herinneren... Haha! . Mijn Jump springt normaal ook wel alles, maar op schapen heeft hij het niet zo... Daar had ik ook twee weigeringen en ik moest onvrijwillig afstappen omdat mijn beugelriem uit z'n haak schoot... Huilen . De rest van de cross in Ede vond ik wel erg meevallen. Het enige waar ik verder problemen had waren die bijenkorven aan het begin. Maar misschien kwam dat ook omdat ik daar zelf te makkelijk over dacht van te voren en er dus te weinig aan gereden heb.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-04 09:38

En IJsselstein was ik in ieder geval wel van plan te gaan doen. Dat is in ieder geval in de buurt en ik heb al meer gehoord dat het niet zo zwaar gebouwd is. Bovendien kan ik daar eerst nog een keer gaan oefenen...
Dat je daar niet zo veel tempo kan maken vind ik niet zo erg, ik doe de eerste keer toch wel een beetje rustig aan, en ik heb ook geen volbloed... Tong uitsteken . En voor de wp doe ik het ook nog niet. Eerst maar eens zien om zonder kleerscheuren rond te komen, en dan die stijlbeoordeling nog he... Schijnheilig
En verder is misschien Hooge Mierde wel wat? En misschien in het najaar nog iets in Twente (Vasse of zo) want daar kan ik dus overnachten.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jessica_1998 en 5 bezoekers