stomme juryleden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

stomme juryleden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 18:33

nou nou, gisteren deed ik mee met een concours zonder startkaart ,geeft die jury echt onwijs lage cijfers! bv, een kennis had 139 punten, en ik had 149, en was 11de van de ong 20 man, moet je indenken hoe laag de punten waren!
90% doet 1X per jaar mee, krijgen ze zulke lage punten! natuurlijk liep niet alles lekker, maar bv Lowara liep supergoed, en toch mega veel 5jes, 6jes en 4tjes (2X terecht, maar die anderen niet!) dit is toch geen motivatie meer om door te gaan?maar goed, moest het eventjes van mij afschrijven, het gaat er immers om wat ik er zelf van dacht, dus bij deze::: OK dan! Lowara je was geweldig!!! OK dan!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:36

Waarschijnlijk heeft de jury gewoon op "officieel" niveau gejureerd.
Als je de uitslagen van officiele wedstrijden bekijkt, dan zul je zien dat niet ongebruikelijk is dat je 11e wordt met 149 punten.
Het komt zelfs voor dat er nauwelijks of geen winstpunten gegeven (of beter gezegd: verdiend) worden.
Het is makkelijk om dan te stellen dat je een "stomme jury" hebt, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat het niveau gewoon wat lager heeft gelegen.

Persoonlijk vind ik het alleen maar goed dat er gejureerd wordt zoals dat ook bij officiele wedstrijden gebeurt.
Anders krijg je later weer dat een combinatie niet snapt waarom er hij/zij bij onofficiele wedstrijden altijd vette winstpunten haalt, en bij een officiele wedstrijd ineens onderaan staat met lage punten.

Ik kan me best voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent, zeker als je zelf denkt dat je goed gereden hebt.
Maar het zou best kunnen zijn dat het niet zo goed ging als je zelf gedacht hebt, je gevoel is nl. niet altijd hetzelfde als wat de jury ziet.

En een beetje meer respect voor juryleden die in hun vrije tijd de moeite nemen om combinaties te beoordelen zou zeker op z'n plaats zijn Knipoog

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:37

Tja dat is dressuur, moet je gaan springen hahah! Ik snap je frustratie, heb het ook wel is! Maar gewoon doorgaan hoor!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:40

Ik ben het met Oscar eens. Hier in de regio heeft gemiddeld 5 op de 20 mensen een winstpunt en de laatste zit meestal rond de 135-140.

Natuurlijk is het niet leuk om zulke lage punten te krijgen, vooral als je het niet verwacht. Maar het is misschien wel een steuntje in de rug om het de volgende keer nog beter te doen.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:54

Was gister bij ons en niemand had een winstpunt, 154 was het hoogst wat gehaald was...
Is idd wel vervelend als je voor je gevoel er wel 1 verdient had
ben het idd ook met Oscar eens
jij kan een super gevoel hebben maar een jury wil misschien wel iets heel anders zien.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:18

Ik ben het ook met oscar eens!

Maar voor een onofficiele wedstrijd vind ik het idd wel laag.... Ik bedoel: een beetje milder kan toch wel?? Tong uitsteken

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:25

ik had ook vandaag me wedstrijd ook hele lage punten in de eerste proef was ik 1ste van de 5 en in de 2e 2e van de 5 met in de eerste proef 153 punten en in de 2e 141 punten

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:51

Mwah, op zich vond ik het wel meevallen hoor Lachen (Ok, ik had 162 punten Schijnheilig ) Maar het verschil van de eerste 4 (177, 169, 167 en 162) met de rest was wel vrij groot. Maar denk dat de jury gewoon "gewoon" jureert hoor. Is imo ook niks mis mee, dan weet je in ieder geval wel waar je aan moet gaan werken Lachen En een 4 voor een verkeerde galop, en ook de volte verkeerd, kunnen ze ook nog lager beoordelen hoor Knipoog Ik heb er wel eens een 3 voor gehad Lachen

En ach, je doet volgende keer gewoon weer lekker mee, flink oefenen, meedoen in Buurse etc. OK dan!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:20

INkie schreef:
Ik ben het ook met oscar eens!

Maar voor een onofficiele wedstrijd vind ik het idd wel laag.... Ik bedoel: een beetje milder kan toch wel?? Tong uitsteken


Dat gebeurt hier dus wel. Niet federatie rubrieken rijden dan rond de 180-150 punten...
En dan starten ze officieel met de gedachte dat het lekker gaat en dan rijden ze het eerste half jaar niet boven de 140-150....Uitzonderingen daargelaten natuurlijk Knipoog
Dat is lekker motiverend Verward

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:36

Tuurlijk, het ligt altijd aan de jury, nooit aan het rijden. Tong uitsteken

Ook al doet bijna 90% maar 1 keer per jaar mee, ook al is het demotiverend... wat wil je dan? Dat zo'n man je de hemel inpunt? En dat je dan gaat denken 'zo... dat gaat goed, laten we het officieel gaan doen.'
Dan kom je op een officiele wedstrijd en dan krijg je een klap in je gezicht. Hmmm, die 8 is opeens nog maar een 6. Die 6 is een 4. En zo blijft er niets meer van je punten over.

Wat je beter zou kunnen doen, is kritisch kijken naar je punten. Je hebt strenge jury's en makkelijke jury's. Misschien was dit wel een strenge. Maar in principe waarderen strenge en makkelijke jury's wel dezelfde dingen. Alleen geeft de 1 een 6 en de ander een 8.
Dus kijk eens naar je onvoldoendes. Dat was bij een ander misschien iets hoger geweest, maar het is nog niet goed genoeg om er altijd een voldoende mee te halen.
Dus... oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Dan gaat het volgend jaar bij die onderlinge stukken beter.

Of je kan blijven denken dat het aan de jury ligt. Het ruitje van het juryhokje was vast vies. Of hij vindt de pony niet mooi. Of hij vindt de combinatie niet leuk, of hij wilde al naar huis, of hij was chagrijnig omdat hij geen seks had gehad Haha!

Moraal van het verhaal, zoek de fout bij jezelf en niet bij een ander!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 10:49

helemaal mee eens. als ze onofficieel hoger gaan punten is de klap straks aleen maar groter. ik reed op de manege in het M en toen ik officieel ging ztarten werd ik 45e in de B. helaas was het nog terecht ook (als ik nu naar de videobeelden kijk) maar dat wil je op dat moment ff niet weten. en zo slecht vind ik de punten niet. 11e met 149.... dan zijn er dus 10 hoger gepunt. dan zullen er nog wel "winstpuntjes" zijn gegeven. trek het je niet aan en leer ervan. alle begin is moeilijk..... uiteindelijk komt het allemaal goed

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 11:42

Je hebt meegedaan met het kampioenschap van Enschede toch? Ik hoorde ook dat ze best streng gejureerd hadden. Een meisje bij mij van de les deed mee met haar fjord tussen de paarden en daar had het jurylid veel commentaar op gehad. Een fjord hoort niet tussen de paarden, maar tussen de pony's (dat kan dus niet, want ze is 19). Het was ook haar eerste wedstrijd en als je dit soort commentaar krijgt, dan is het niet bevordelijk om nog een keertje te gaan starten.

Citaat:
En ach, je doet volgende keer gewoon weer lekker mee, flink oefenen, meedoen in Buurse etc.


Is dat zonder startkaart?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:55

Buurse is ook zonder startkaart.

Maar ik reed ook met mijn pony tussen de paarden, met een Tinker, en ik heb ook 162 punten gehaald...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:56

tsja zoner die stomme jury was er helemaal geen wedstrijd geweest.....

ook op officiele wedstrijden heb je weleens een extreem strenge jury erbij, maar ja dat hoort er bij

straus
Berichten: 129
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:19

Citaat:
Maar ik reed ook met mijn pony tussen de paarden, met een Tinker, en ik heb ook 162 punten gehaald...


Tja dat snap ik dan ook niet. Want als ik het me goed herinner, is die van jouw toch ook niet zo groot?
Maar netjes gedaan hoor, 162 punten. OK dan!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 19:21

Mikado is krap aan 1.51 m. Klein bolletje is het (maar wel een kaal bolletje Haha!)

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 20:25

mm,op zich hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk,maar ik heb lowara de laatste tijd zo goed lopen,en heb het ook terug gezien op beelden (thanx tequila!) en dat zag er goed uit.tuulk,160 punten had ik niet verdiend ofzo, maar iets van 150/152 was leuk geweest,en toch niet zo hoog dat je jezelf geweldig gaat vinden. maar jah, morgen springen, zullen zien of we daar mijn instructrice kunnen verslaan:)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132048
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:48

Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat je ontevreden bent over 149 punten terwijl je zelf vindt dat je er 150/152 verdiend had.
Dat verschil is erg klein hoor Knipoog
Maar anyway: fijn dat je paard zo goed z'n best heeft gedaan en dat je toch nog een goed gevoel overgehouden hebt aan de wedstrijd.
Veel succes morgen !

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:00

Renske20 schreef:
tsja zoner die stomme jury was er helemaal geen wedstrijd geweest.....

ook op officiele wedstrijden heb je weleens een extreem strenge jury erbij, maar ja dat hoort er bij

Idd OK dan!

Ik krijg ook wel eens lagere punten dan dat ik had verwacht, maar als je zelf maar tevreden bent toch?!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 13:55

Bij ons punten ze onderling ongeveer hetzelfde als officieel, maar ligt ook wel een beetje aan de jury natuurlijk. Bij de manege paarden letten iets minder op constante aanleuning(ik de l2 natuurlijk wel) dan bij de prive paarden.(ik start met een prive pony).

Afgelopen zondag was er bij ons erg eerlijk gejureerd vond ik zelf, er was iemand die nog minder dan 120 had(L2 met manege paard)maar anderen hadden ook rond de 160.

Vorig jaar is er bij ons ook iemand geweest die vrij streng jureerde, toen was ik de enige die een wp had. Maarja, als je bij een officiele wedstrijd kijkt is het ook wel eens zo dat er weinig of geen wp's uitgedeelt worden.

That's the way it is, blijf vooral vrolijk doorgaan en volgende keer beter!

Stal_Doboky
Berichten: 29
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:12

jammer voor je maar toch mooi dat je paardje het volgens jou wel goed deed en daar gaat het toch wel een beetje om niet?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:53

Als ik onderling moet jureren wordt meestal van tevoren gevraagd of ik wat hoger wil punten. Gemiddeld moeten die combinaties zo'n 10 punten hoger uitkomen. Het doel is dat de ruiters die alleen die ene keer op concours gaan toch met een lekker gevoel naar huis kunnen gaan. Natuurlijk krijgen ze hiermee geen goed beeld van de punten die ze op een 'echte' wedstrijd gehaald zouden hebben.

Op een gewone wedstrijd worden extreem slechte combinaties ook heel vaak gematst. Ze krijgen allemaal 5ven en 6sen waar het eigenlijk allemaal 3en en 4ren moesten zijn. Zo eindigen ze met bijv. toch nog 150 punten als laatste en dan roepen ze soms nog heel verontwaardigd Zo weinig punten????

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:31

Ik heb ook een keer een onderlinge wedstrijd gehad (en gewonnen!) waarbij de jury zei dat je er 20 punten voor officieel af moest trekken, maar dat ze dit gedaan had omdat ze het dan zo sneu vond voor de laatsten. Ik had 186 punten (in de L) en de laatste had er 156.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:34

Nou, dat vind ik ook niet helemaal eerlijk hoor...als er zoveel verschil is! Dan is de schok helemaal zo groot als je bij een officiele ineens 130 ofzo krijgt...