eerste keer starten : tips graag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

eerste keer starten : tips graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 00:34

Als het goed is ga ik de 27ste van deze maand voor de allereerste keer in mijn "paardrijcarriere" een dressuurwedstrijd starten.
Zijn er dingen waar ik op moet letten, moet doen van te voren, juist niet moet doen van te voren etc.?
Hoe gaat het er aan toe tijdens wedstrijden? Ben er wel eens wezen kijken maar zelf meedoen is een ander verhaal....... Verward

Wie heeft er dus tips of kan mij een beetje uitleg geven over het reilen en zeilen tijdens een wedstijd.....

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 07:54

Je zult zowizo gespannen zijn, vertouw op je voorlezer en probeer niet aan de jury te denken. Keertje diep zuchten en hup de ring in....
Meestal lopen er ringmeesters rond die je bij de losrijbaan komen halen, na je proefjes paard afzadelen en evt nog iemand mee laten wandelen of als je dichtbij start breng je hem/haar even thuis. Dan de prijsuitrijking en naar huis toe....

FF offtopic: heb jij toevallig les van Brenda

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 08:30

gewoon heel relax gaan losrijden. vooral GEEN echte strijd met je paardje aan gaan. (spreekt uit ervaring) als je de ring inmoet gewoon ff overal langsrijden dat je paard alles gezien heeft en als aangeven waarneer jij er klaar voor bent vaak duurt het toch nog wel een tijdje voordat de jury er klaar voor is. Heel Veel Suc6!!:))

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:23

he spannend hoor....
weet je al hoe laat je moet rijden, ik wel Haha!
ben wel benieuwd naar je paardje

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:25

Spannend! Ik ga binnenkort (als m'n startkaart binnen is) ook voor het eerst starten. Gelukkig wel met een paard die regelmatig wordt gestart en heel braaf is. Ik maak me alleen druk om het feit dat ie waarschijnlijk naar de sterren zal gaan kijken...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:50

Vippie schreef:

FF offtopic: heb jij toevallig les van Brenda


Nee, van Hester, welke Brenda bedoel je, misschien geeft ze wel les op de manege......

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 14:51

alja schreef:
he spannend hoor....
weet je al hoe laat je moet rijden, ik wel Haha!
ben wel benieuwd naar je paardje


Nee, moet wachten op uitvallers, was net te laat met inschrijven Schijnheilig
welke klasse moet je starten, gewoon in de B weer??

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:19

Gewoon doen alsof je thuis in de bak aan het rijden bent, en de jury er niet is!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:29

In de B vragen ze nog niet zulke moeilijk oefeningen dus probeer gewoon netjes te rijden en dan komt het wel goed he Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:02

Het allerbelangrijkste: maak er gewoon een leuke dag van. Wees trots op elke goede stap die je paardje zet en die jij netjes rijdt. Steek laag in; wees tevreden met BRAAF, de punten komen later wel als je een beetje weet hoe het werkt, als je je zenuwen een beetje in bedwang hebt etc.

Heel veel plezier gewenst!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:17

Leer je proefje uit je hoofd...ik vind niks irritanter dan als ik niet zeker weet of ik mn proef ken. Ook al leest er iemand voor..die kan een fout maken of je kunt degene soms niet goed verstaan..dan rijd je tenminste goed!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:36

Zorg dat je een lijstje hebt met spulletjes die je mee moet nemen (die kan ik je evt. wel doorgeven).

Verder gewoon zorgen dat je je proefje uit je hoofd kent, dat je ruim op tijd aanwezig bent en RUSTIG blijven (da's voor mij erg moeilijk geweest in het verleden).

Succes OK dan! !

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 00:24

imker schreef:
Zorg dat je een lijstje hebt met spulletjes die je mee moet nemen (die kan ik je evt. wel doorgeven).

Verder gewoon zorgen dat je je proefje uit je hoofd kent, dat je ruim op tijd aanwezig bent en RUSTIG blijven (da's voor mij erg moeilijk geweest in het verleden).

Succes OK dan! !


Ik hoef in principe niets mee te nemen, ik start een "thuiswedstrijd", maar misschien zijn er dingen die ik komende week dus mee naar stal moet slepen.... Knipoog Zou je mij een lijstje willen doorgeven.

Hoe gaat het verder met betalen van de proefjes, waar, wanneer en aan wie moet je de startkaart afgeven etc???

De zenuwen in bedwang houden zal voor mij ook moeilijk worden, ben met nieuwe dingen altijd een enorme zenuwpees, gelukkig is mijn paard 8van de 10 keer cool in zijn hoofd.
En hij heeft al wel wedstrijdervaring....misschien moet ik me door hem maar even moet in laten spreken voor de aanvang....