Wat lijken die letters toch op elkaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Wat lijken die letters toch op elkaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 22:41

Ik had zaterdag wedstrijd in garderen en het ging op zich best goed alleen ik verstond in plaats van A in draf HA in draf Scheve mond -2 dus. Ook las mijn vader MXK van hand verhanderen en daarbij de halsstrekken, maar dan als hij het herhaalde zei hij alleen maar tussen x en k in stap dus ik wist niet meer op ik moest halsstrekken Verward Dat was dus ook een 4 in plaats van een 7 die ik normaal heb voor halstrekken. Echt balen dus bij elkar. Toch had ik nog 163 -2 dus.(maar ik had dus 1e kunnen zijn Boos! )

2e proef ging wel 'foutloos': 161 en 1e + waardebon van €15,- OK dan!
Gelukkig toch mooi 2 winstpunten, maar ik had liever 2 waardenbonnen gehad Schijnheilig

Hebben jullie daar ook wel eens last van dat je de letters niet goed verstaat? Deze bak echode trouwens ook een beetje, wat ook niet echt meewerkte.

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:43

Gefeliciteerd met je 1ste plaats!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:43

Hmm, volgende keer toch maar de proef uit je hoofd leren? Als je de voorlezer niet meer kunt verstaan, dan is de kans groot dat je het zelf nog wel weet. En met een voorlezer erbij hoef je dan toch niet alles uit je hoofd te doen, maar je kent toch de proef zelf ook. De jury gaat er ook van uit dat de ruiter de proef kent, vandaar dat je minpunten krijgt als je verkeerd rijdt. En even met je voorlezer afspreken dat-ie alles volledig voorleest als-ie onderdelen herhaalt, dan kom je de volgende keer ook niet voor verrassingen te staan.

In ieder geval gefeliciteerd met je winstpunt en je prijs! Lachen

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:02

Gefeliciteerd!!!
Maarre, ik ben het er mee eens met Karin, dat je de volgende keer beter de proef wat beter uit je hoofd kunt leren!!
Ik heb het trouwens ook een keer echt heel erg gehad, ik was op Instructiekamp in Ermelo, en we moesten aan het eind van de week een proef rijden. Een meisje uit Limburg las mij voor, en daar verstond ik dus echt niks van!!!! Heel raar, ik ging helemaal verkeerd met de contragalop enzo Haha! .

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:13

Nou ik ga het niet helemaal uit mijn hoofd leren, maar ik keek bij de 2e proef al van te voren even gaat bij welke letters en dat ging dus ook beter Haha! Ik zei ook gelijk tegen hem dat hij het helemaal moest herhalen de 2e proef.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:07

Het lijkt me toch geen slecht plan om het uit je hoofd te leren, het had je een aantal strafpunten bespaard. Vanaf de B leer ik al mijn proeven al uit mn hoofd, is ook prettig als je voorlezer onverwachts uitvalt. Dan kun je desnoods de proef uit je hoofd rijden. Gewoon bij de training een keer of twee het proefje rijden, dan heb je de '' vorm' al een beetje in je hoofd zitten, zoveel werk is dat niet. Maar gefeliciteerd in ieder geval!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 18:05

patos schreef:
Het lijkt me toch geen slecht plan om het uit je hoofd te leren, het had je een aantal strafpunten bespaard. Vanaf de B leer ik al mijn proeven al uit mn hoofd, is ook prettig als je voorlezer onverwachts uitvalt. Dan kun je desnoods de proef uit je hoofd rijden. Gewoon bij de training een keer of twee het proefje rijden, dan heb je de '' vorm' al een beetje in je hoofd zitten, zoveel werk is dat niet. Maar gefeliciteerd in ieder geval!


Mijn vader gaat sowieso mee dus altijd een voorlezer, en anders gaat een vriendin mee. Maar ik inderdaad van te voren maar nog even het proefje oefenen, daar had ik deze keer geen tijd voor gehad.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:46

Je moet gewoon 'leren luisteren'. Klinkt heel simpel, maar is het niet. Laat je voorlezer 1 x voorlezen. Dan moet je echt goed luisteren, luister je ook geconcentreerder 'want anders wordt het toch herhaalt'. Mocht je het niet verstaan, roep je even 'wat'. Anderseens oefenen met de beruchte voorlezer erbij, dan ben je meer op elkaar ingespeelt. Verder idd een kwestie van de grote lijnen uit de proef kennen.

Gefeliciteerd met je punten en prijs.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:00

tja, ik ben zo'n "lezer" en probeer altijd heel duidelijk te articuleren, want soms is het rot ja..............h of a inderdaad bijvoorbeeld.
maar ik ben dan ook wel bang dat ik verkeerd word verstaan..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:03

Om dit soort dingen te voorkomen oefen ik de proef altijd even thuis en lees ik het thuis nog eens door. Dus echt uit mijn hoofd leren is het niet, maar ik weet wel een beetje welke letter logisch is.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:08

leer die proefjes nu uit je hoofd, scheelt zoveel!
Bij de westernwedstrijden krijg je de proeven op de dag zelf pas te zien en leest niemand ze voor.
Doe jezelf een lol en neem in elk geval de proef goed door!

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:14

Ik had er zaterdag ook last van.. Bloos
Eén keer verstond ik m'n vader niet goed waardoor ik dus ook iets te laat ging en een paar keer las hij wat te laat voor dus ging het daardoor wat rommelig. Eigenlijk wel jammer want anders had ik misschien wel net een winstpunt gehad. Ik had nu nl 154 punten, maar was wel de eerste keer l1! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:17

Wacht maar tot je Z rijd en de P en V erbij krijgt, die dan ook nog eens naast de B en E zitten. Lachen
Dan weet je de eerste keer helemaal niet waar je heen moet, wat zei je B, ow P Haha!

Daarom oefen ik altijd eerst de proef, zodat ik al weet waar ik heen moet in de wedstrijd en me niet vergis.

En ondanks dat een goede score hoor, proficiat !

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 20:48

Haha ja de uitslag kende ik al, heel goed hoor!Nogmaals gefeliciteerd!Nog 2 wptjes en dan kunnen we eens tegen elkaar rijden!Wel opschieten hoor ik ga in april naar de M1 Tong uitsteken Als alles goed gaat, maar dan heb je die punten al lang.

Hm je bent net zo'n domkop als mij, maar ik leer ze nu wel zo goed als uit mijn hoofd, en toen mijn moeder opeens begon te bazelen dat ik a moest afwenden terwijl ik al op de ac-lijn zat, en later dat ik moest afwenden en wijken, terwijl ik in dde galop zat Schijnheilig toen was ik blij dat ik m wel uit mn hoofd kende.

Dat is t lieve van een ouder als voorlezer, die zijn nog bijna zenuwachtiger dan jezelf haha.

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:52

Om die reden ben ik dus maar uit mijn hoofd gaan rijden. Ik luisterde soms te slecht zodat ik verkeerd ging en ik concentreerde me teveel op de lezer ipv op mijn paard. Nu rij ik uit mijn hoofd, is het lekker stil om me heen en heb ik de tijd om de stem van mijn instructrice te horen zeggen (in mijn hoofd) waar ik bij de verschillende oefeningen op moet letten en dat werkt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:58

Gefeliciteerd met je goede resultaten !

Inderdaad je proef vantevoren oefenen zodat je weet wat je te wachten staat.
Anders ben je veel te veel bezig met WAAR je een oefening uit moet voeren in plaats van dat je bezig bent met HOE je de oefening uitvoert.
Door te oefenen ga je ook een stuk rustiger de proef in.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:11

1 duidelijk iets, als je de bakletters in je hoofd hebt zitten dan moet het niet mis kunnen gaan. Want als je linksom rijdt en je moet tussen H-A draf, dan weet je al dat je iets niet goed hebt verstaan. Want er zit een E en een K tussen. En er zit nooit zoveel ruimte tussen.

Een voorlezer mag het ook makkelijker maken door woorden te gebruiken.
Bij Anton in draf. En als je tussen 2 letters iets moet doen, zeg dan niet F-A draf, maar TUSSEN F en A.
Dus duidelijk het woord tussen.

Persoonlijk ken ik dit probleem niet. Ik leer altijd de proef uit mijn hoofd en ik rij hem ook altijd uit mijn hoofd.

Als je de proef thuis al minimaal 2 keer hebt doorgenomen dan weet je in ieder geval al hoe hij in elkaar zit en zal je niet snel last meer hebben van zulke dingen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:22

Beter uit je hoofd leren, als de voorlezer bij wijze van erbij neervalt, moet je nog in staat zijn om verder te rijden. Ik heb altijd een voorlezer, maar dat is omdat ik dan zelf niet hoef na te denken bij de figuren.
Het word alleen maar moeilijker, vooral in het Z met al die extra letters.

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:47

goed hoor!

ja ik heb dat ook wel eens, vooral met harde wind Schijnheilig
k lees de proef zelf altijd ff door zodat ik wel ongeveer weet hoe ik moet..
laat ik hem maar niet uit mn hoofd rijden, dat wordt toch niks ben ik prompt de proef kwijt haha lol

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 19:24

Ja haha ik heb het zelfs soms zo erg dat ik de F en M niet uit elkaar kan houden Verward
Maar dat heb ik al een tijdje niet meer gehad! ( ff afkloppen Haha! )
Net zoals Shanna 16 lees ik de proef ook altijd door maar op de wedstrijd weetik het toch nooit meer Tong uitsteken