Klachten startgelden op wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:49

Ik vind het inschrijfgeld tegenwoordig echt de spuigaten uitlopen. 10 euro is heel normaal voor een Z-proef. En dan krijg je vaak nog een *piep*bekertje ook.
In onze regio is prijzengeld helemaal niet vanzelfsprekend.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 19:50

Gjilke schreef:
Ik vind het op zich wel duur natuurlijk, maar bedenk wel dat een club er vaak helemaal niets aan over houdt. Al het geld gaat in de prijzen en in de jury's zitten. Ik denk dat je daar het probleem moet gaan zoeken, en niet bij de hoge inschrijfgelden.


Pardon? Heb je enig idee hoeveel een jurylid krijgt?
Als het een beetje dichtbij is, krijg je 20 euro. Oftewel: 2 combinaties en ze hebben de jury er al uit.
En als je dan bedenkt dat je er meestal rond de 25 in de ring hebt, is het een klein rekensommetje hoeveel ze er aan over houden.
Naar juryleden gaat het iig niet!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:32

Gjilke schreef:
een jury krijgt bij ons een dagdeelvergoeding van 12,5 euro + een "kadootje" van ongeveer 15 euro.
Stel dat een jury 50 km rijdt (heen en terug) is dat 0,65 euro per km dus 32,5 euro



Een jurylid krijgt een dagdeelvergoeding van 12,- euro en 0,28 eurocent per km. Dit zijn door de KNHS vastgestelde bedragen.
50 x 0,28 = 14 euro plus dagdeelvergoeding van 12,- euro = 28 euro in totaal voor 25 combinaties. Dat is ietsje meer dan 1 euro per combinatie. Blijft er in jullie geval nog 7 euro per combinatie over voor prijzen en de clubkas.
.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:40

Snap ik wel, liberty, maar ik wilde dit meer illustreren omdat Gjilke beweert dat er zoveel geld naar juryleden gaat.
Dat is dus echt niet zo. Het is qua betaling vrijwilligerswerk.
Verder vind ik het heel leuk om te doen, maar als je zondagochtend om 10 over half 8 de deur uit gaat en 's middags om 2 uur pas weer terug bent voor de somma van 32 euro, wil ik mensen niet horen zeggen dat juryleden veel geld kosten Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 09:36

Off-topic Vippie: wel eens bij nagedacht dat mensen het misschien helemaal niet leuk vinden om genoemd te worden als ze laatste zijn?
Ik moest ook een prijsuitreiking doen zondag, maar dan noem ik ook alleen de winnaar, juist om bovengenoemde reden.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 10:09

Ik neem aan dat dan de dagdeelvergoeding omhoog gaat. De vergoeding is al laag dus als ze daar nog aan gaan tornen kan dat wel eens een hoop juryleden gaan kosten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:33

Marije_jiplover schreef:
Bij ons sturen ze naar de betreffende jury altijd de startlijst met een printje van de routeplanner. Die zegt ook meteen het aantal kilometers en dat is wat de jury (x 2 uiteraard) krijgt. Dit omdat een jurylid de route van het papiertje eens niet kon vinden en op recreatieve tour is gegaan en zo dik 20 km meer in rekening bracht.
Sindsdien geven ze van te voren op hoeveel km het is en dat krijgen ze, als ze zelf verkeerd rijden is dat hun probleem.


Dit heb ik ook wel eens meegemaakt en dan print de vereniging de kortste route ipv de snelste. Sorry, maar daar doe ik niet aan mee. Het moet wel reeel blijven allemaal. Ik ga niet een kwartier langer rijden omdat dat de vereniging km's scheelt. Ik heb daar dus ook nooit meer gejureerd.
Bovendien vind ik het ook niet bepaald aardig klinken dat als de jury verkeerd rijdt, dat dat hun probleem is. Dat doe je niet expres, dat gebeurt wel eens. Sommige beschrijvingen zijn echt niet duidelijk. Daarom gooi ik er zelf altijd nog een paar routeplanners tegenaan en zoek de voor mij handigste dan wel meest bekende weg.
Verenigingen die een probleem maken van de km. vergoeding komen bij mij op een 'zwarte' lijst. Aanbiedingen genoeg, ik melk verenigingen zeker niet uit maar ik wil wel mijn km's vergoed krijgen. Een Patrol slurpt nu eenmaal, dus ik wil niet eens gaan narekenen of ik er uberhaupt wat aan over houd. Waarschijnlijk red ik het niet eens met 0,28 eurocent per km en moet er dus nog geld bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers