Nwe regels (a-spr, versneld pr.) goede zet KNHS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 18:36

Scum, ze hebben het niet goed verwoord. Voorbeeld: ik ben eerder Z dressuur geweest en mag dus met ieder ongeklasseerd paard minimaal L1 starten maar ook B. Tot nu toe als je voor het B koos, moest je dat ook uitrijden (tot 10 wp'en) maar dat hoeft nu dus niet meer. Ik mag bv na 3 wp'en over naar het L1. Die 'gemeenschappelijke' klasse is dus verkeerd geformuleerd, ze bedoelen de hoogste klasse waarin je zou mógen beginnen.

Die A-klasse vind ik persoonlijk niet zo nuttig (net zo min als de scholingsrubrieken). Er zijn hier zat oefenparcoursen, dus persoonlijk ga ik er geen gebruik van maken en bovendien zitten de rubrieken hier toch al mudvol. Wat ik dus wel voorzie is dat ze binnenkort het starten op oefenparcoursen (= wilde wedstrijden!) gaan verbieden, ergens in het reglement staat nl dat dat niet is toegestaan. En met deze scholingsklassen gaat de KNHS het vast zien als gederfde inkomsten, mark my words!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:17

AnoeskaB schreef:
Nogmaals, waar de meeste mensen op zit te wachten is een klasse die iets lager is dan 1 meter en verder gewoon hetzelfde als de klasse B.


daar ben ik het niet mee eens. Ik wil een echt oefenparcours waar ik dus ook na 3 weigeringen kan doorgaan, en met een echt groentje vind ik 80 cm al te hoog. Als ik ze op een oefenparcours fatsoenlijk kan rond rijden, is die B geen probleem meer.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 20:59

die kunnen toch ook een oefenparcours starten Verward IMO wordt er te veel tegen het B opgezien, dat zit echt tussen de oren Knipoog
en let op, straks wordt meedoen met oefenparcoursen dus verboden omdat het wilde wedstrijden zijn. Daar wilden ze een paar jaar terug al mee beginnen.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 23:35

AnoeskaB schreef:
Zolang ze bij oefenparcoursen geen prijzen(geld) hebben worden ze echt niet verboden.

Oefenparcoursen zijn goed om te oefenen, vooral met jonge paarden. Maar er zijn veel mensen die wel tijdens een wedstrijd willen springen, maar geen ambitie hebben om uiteindelijk M of Z te worden. Ze willen gewoon een wedstrijd rijden op hun niveau. Niet om alleen maar te oefenen, maar echt als wedstrijd.

maar de oefenparcoursen waar ik start hebben dus prijzengeld (of waardebonnen). En eerlijk gezegd vind ik dat laatste een beetje vreemd. Met dressuur begint iedereen toch ook gewoon in het B Verward En IMO is een oefenwedstrijd wel degelijk een echte wedstrijd, iig in deze regio. Barrage op tijd, strikken en prijzen, alleen gen wp'en. Overigens heb ik niets tegen die A klasse, alleen wil ik gewoon oefenparcoursen blijven rijden Knipoog

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 18:46

AnoeskaB"]
[quote="Lielle schreef:
maar de oefenparcoursen waar ik start hebben dus prijzengeld (of waardebonnen). En IMO is een oefenwedstrijd wel degelijk een echte wedstrijd, iig in deze regio. Barrage op tijd, strikken en prijzen, alleen gen wp'en.


OK, nu begrijp ik het. Lachen Hier dus niet. Er worden meestal geen strafpunten bijgehouden en al helemaal geen barrage en prijzen.

Als je hier een oefenparcours rijdt mag je 2 x het parcours springen. Vaak staat er ook een begeleider in de bak die helpt als een paard echt niet over een hindernis wil. Oefenparcoursen worden hier vaak gebruikt om jonge paarden te laten wennen aan het rijden van een parcours of voor paarden die heel kijkerig zijn. Vaak staan er dan ook veel hekken, muren e.d. in. Mensen die een lager parcours willen springen gaan hier vaak in eerste instantie ook heen, maar als dat een paar keer goed gaat wil je toch ook wel een keer een wedstrijdje rijden. En dat kan hier dus niet.

Als ik het goed begrijp zijn in het zuiden oefenparcoursen dus eigenlijk gewoon wedstrijden, maar dan zonder inmenging van de KNHS? Gaat iedereen dan ook helemaal in wedstrijdtenue?


Waar ik verder benieuwd naar ben is wat iedereen vind van het idee dat een A-parcours iedere keer precies hetzelfde zou moeten zijn. Want dat is juist wat ik het vreemde van die nieuwe regeling vind. Is er iemand die daar op zit te wachten?
[/quote]
nee, niet in wedstrijdtenue, en je mag het ook gewoon uitrijden, ook al heb je 3 weigeringen. Bij de echte beginners wordt er vaak ook geholpen maar vanaf het 80/90 cm zeg maar zie je toch vooral de 'normale' wedstrijdruiters met groene paarden of eentje die ze een keer wat willen uitproberen. Dus een soort mix tussen oefenparfcoursen zoals jullie die kennen en een echte wedstrijd. Vandaar dat ik dus bepaald niet op een A klasse zit te wachten. Het is wel altijd op een doordeweekse avond, meestal om de twee weken.

En altijd hetzelfde parcours vind ik ook echt onzin, zo leer je nooit een parcours onthouden. Zo maak je de stap naar het B nog steeds ontzettend groot IMO.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:20

ja, maar de profs krijgen het nu makkelijker Extreme duivel

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:49

Jip en Janneke met Pluto Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers