Met een pony tussen de paarden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Met een pony tussen de paarden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 17:06

Heya!!!! Haha!
[color=#][/color]Ben vorig jaar 18 geworden, dus moet vanaf dit jaar met mij Haffie tussen de paarden starten!! Ben namelijk niet van plan om Pepper weg te toen want ze is veelts te leuk !!! (en ik heb geen tijd/geld voor 2 paarden dus...)
In ieder geval ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die dit al langer doen. Merk je vaak dat de jury je toch 'dicrimineerd' of valt dat wel mee?? Ik zelf kom regelmatig mensen tegen die het toch vreemd vinden dat ikmet me pony tussen de paarden rij. Volgens hen maak ik het mezelf wel heeeeel moeilijk. Maar is het nou echt zooo onmogelijk??? Valt wel mee toch??
Bya Pling Grz Carlijn

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:16

Ik dacht eerst dat je een NRPS-er bedoelde.
Dan zou ik zeggen niet doen want dat vinden de meeste jury's niet leuk.

Ze vinden dan namelijk dat de mensen de overstap naar paarden moeten maken.
Anders hadden ze die regel van leeftijd nooit gemaakt.

Met ene Haflinger kan je gewoon tussen de paarden starten.
Bij ons op de manege zien we dat vaker.

Fjorden en haflingers.

De haflinger genaamd Milan van Dhr v Lent start met een meisje Z1.
Dat vind ik bijzonder knap.
En dit tussen de paarden.

Bij ons op Manege Chardon komen we dit vaker tegen hoor.

Niets gek gewoon doen *LOL*

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:24

Van PP naar WD.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:28

de eigenaresse van mijn verzorgpaard heeft M2 MET winst gestart met een haflinger! (dus ook tussen de paarden)
Ze heeft eigenlijk weinig commentaar gehad hierop, zelfs vaak behoorlijk luxe paarden eruit gereden!

t enige nadeel is (volgens mij) dat paarden over t algemeen ruimere gangen hebben en dat wanneer je met een pony met normale basisgangen meer moeite zal hebben voor de punten.(ook de reden dat ik niet met n pony bij de paarden ben gaan starten, ze heeft geen geweldige gangen voor bij de ponys dus bij de paarden wordt t nog moeilijker)

dus gewoon doen!!

succes

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 18:04

Noureyev schreef:
Ik dacht eerst dat je een NRPS-er bedoelde.
Dan zou ik zeggen niet doen want dat vinden de meeste jury's niet leuk.


O nee vinden ze dat niet leuk? Een haflinger wel?
Dan doe ik het nog niet zo gek als niemand mijn NRPS pony leuk vind Tong uitsteken

chocogirl

Berichten: 216
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:01

ben met mijn haflinger vorige week voor het eerst tussen de paarden gestart, gelijk twee winstpunten. Ik heb tot nu toe nog niets gemerkt van discriminatie!!

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:18

Ik heb met mijn pony ook tussen de paarden gestart. Het was dan wel geen haflinger, maar dat terzijde. Ik merkte wel dat er iets strenger werd gejureerd dan bij de pony's, maar geen heftige discriminatie. Je kunt gewoon je puntjes door blijven halen en ik kreeg ook veel commentaar (ook dat mijn pony te klein voor me was enzo, dus dan is het plaatje voor de jury ook minder mooi) van buitenaf, maar ook positieve reacties en ik zou lekker met je pony blijven rijden, hoor. het is belangrijk wat jij leuk vind en waar jij je lekker bij voelt en niet wat anderen zeggen! Succes!

Btw: heb je op de Nieuwe Heuvel gereden? Bij ons op de ponyclub reed ook een 'Carlijn' met een haflinger, nl... Zo ja: leuk dat ik je hier zie, anders: sorry, zie dit maar als niet gelezen.... Knipoog!

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 20:10

Hey das toevallig, ik heb bij de nieuwe Heuvel gereden jaaa, dus dat zal wel kloppen. Ik had een heeelle snelle & eigenwijze haflinger en ikpleurde er met springen nog wel eens af haha!!!

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 20:10

Gaat nu veel beter btw!!! Ze wordt steeds braver en tegenwoordig blijf ik met springen gewoon zitten!! Ze gaat nog steeds niet sloom, maar nu aSPRINGT ze !!! O.o

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:14

He, wat leuk! ken je mij nog??

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 20:26

Jawel! Ik kan me jou ook wel herinneren ja!!!! Haha! Echt toevallig wel!!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:37

ik rij ook al ruim 3 jaar met verschillende haflingers tussen de paarden met mij 28 jaar nu.

ik moet eerlijk zeggen ik naar de ''lagere'' maneges ga om te starten met ze want nu met de nieuwe regels van nieuwe dressuurproeven,de 10 winstpunten ipv 5 en de nieuwe jurycursussen heb je echt weinig kans tussen de dressuurgefokte,langbenige paarden op de ''kak''maneges.

(ponyclubs en de simpelere maneges=de kansmakers op een winstpunt)
(de zeer nette minimaal 3 a 4 *maneges=de kansdalers op een winstpunt)

snappie??????

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:52

Alweer zo n topic. Ik start met mn fjord ook tussen de paarden en we zijn nu M

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 22:54

Oeps was nog niet klaar. Maar goed we zijn nu M1 met 4 wp. Het kan wel hoor starten met je haf tussen de paarden maar je komt vast jury's tegen die het niet waarderen. Ook heb je idd wel moeilijk want je haf heeft niet de gangen en uitstraling van een paard. Maar als je m netjes rondstuurt lukt het vaak wel.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 12:09

maverick loopt M2 bij de paarden en die is maar 1.58 op ijzers.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:05

Noureyev schreef:
Ik dacht eerst dat je een NRPS-er bedoelde.
Dan zou ik zeggen niet doen want dat vinden de meeste jury's niet leuk.

Dat is dus absoluut niet waar wat je zegt, ik start ook 2 nrps-ers tussen de paarden en ben er werkelijk nog nooit op afgerekend.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 13:57

Fabiƫnne1"]
[quote="Noureyev schreef:
Ik dacht eerst dat je een NRPS-er bedoelde.
Dan zou ik zeggen niet doen want dat vinden de meeste jury's niet leuk.


O nee vinden ze dat niet leuk? Een haflinger wel?
Dan doe ik het nog niet zo gek als niemand mijn NRPS pony leuk vind Tong uitsteken
[/quote]

Een luxe uitvoering van een pony zal onwijs veel in huis moeten hebben om met de ruime gangen van paarden te kunnen concureren.

En haflingers/ fjorden zijn in de volksmond meestal paarden.
(Fjorden paard).

Ik ben geen jury maar weet wel wat ik zie op wedstrijden.

En sommige pony's zijn echt heel goed, maar het is meestal een select aantal die meedoen tot bijna helemaal niet.

Ik heb wel altijd geleerd:

Je moet doen wat je hart ingeeft, je gevoel heeft (bijna) altijd gelijk

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:01

tam20 schreef:
Noureyev schreef:
Ik dacht eerst dat je een NRPS-er bedoelde.
Dan zou ik zeggen niet doen want dat vinden de meeste jury's niet leuk.

Dat is dus absoluut niet waar wat je zegt, ik start ook 2 nrps-ers tussen de paarden en ben er werkelijk nog nooit op afgerekend.


Ik zeg niet dat je wordt afgerekend

Maar dat punten halen toch moeilijker wordt gemaakt.
En net zoals hier boven staat krijg je commentaar over het (PLAATJE).

De jury's zien liever dat " kinderen" overstappen naar paarden dan door blijven starten op hun pony's.

Dat zie je heel veel op wedstrijden.
Heb diverse malen geschreven en dat "commentaar" hoor je en dat schrijf je ook wel eens.

Maar het was niet belastend bedoeld, echt niet

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 17:04

Ja haflingers en fjorden zijn paarden, maar deze voldoen naar mijn mening ook niet aan "het plaatje" wat een jury vaak wil zien. Ik vind dat een haflinger/fjord etc ook veel in huis moet hebben om mee te komen. Ik denk dat dat niet veel uitmaakt.

Ik heb nog nooit commentaar gehad over "het plaatje".

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-04 14:28

ik heb ook een tijd met NRPS-ers bij de paarden gereden en dat ging perfect. had meer last van concurrentie die het niet leuk vond dan dat de jury moeilijk deed. je kan opmerkingen van "maar goed dat de jury op pony's valt" verwachten als je eerste wordt. zeker van de mensen die dan wel een dressuurgefokte dure knol rijden. gelukkig heb ik ook heel wat leuke reacties gehad. dressuren bij de paarden gaat prima maar als je ook wil gaan springen (maar aangezien het hier om een haflinger gaat zal dat misschien niet aan de orde zijn) moet je ponytje wel veel in huis hebben. het is te doen maar dat is wel een stuk zwaarder. succes met starten!

Carlijntjuh

Berichten: 87
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-04 16:51

Haya,
ja springen laat ik maar zitten ja. Ze springt super hoor, maar het is gewoon niette doen. De B is alleen al een meter. Niet zo veel voor een groot paard, maar voor een pony van 1,40... Plus dat de afstanden tussen dubbelspongen niet kloppen. Neej, springen vind ik een beetje oneerlijk voor mijnpony.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:32

casanova schreef:
ik rij ook al ruim 3 jaar met verschillende haflingers tussen de paarden met mij 28 jaar nu.

ik moet eerlijk zeggen ik naar de ''lagere'' maneges ga om te starten met ze want nu met de nieuwe regels van nieuwe dressuurproeven,de 10 winstpunten ipv 5 en de nieuwe jurycursussen heb je echt weinig kans tussen de dressuurgefokte,langbenige paarden op de ''kak''maneges.

(ponyclubs en de simpelere maneges=de kansmakers op een winstpunt)
(de zeer nette minimaal 3 a 4 *maneges=de kansdalers op een winstpunt)

snappie??????


Nou ik heb in het begin ook zo gedacht maar we laten nu toch zeer regelmatig de hoogbenige dressuurgefokte paarden achter ons, en nee ik rij niet alleen op op de simpelere maneges maar op de 3* "kak"maneges, dus kansdalers, nee hoor gewoon beter je best doen zodat ze niet om je heen kunnen.... Haha! Het is immers niet de manege die je en wp toekent maar een jurylid en die zijn nou eenmaal niet hetzelfde, de een is strenger dan de ander maar dan is het juist de sport om bij dat strenge jurylid een wp te rijden toch? Dan weet je zeker dat je hem verdient

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 10:57

Noureyev schreef:
Ik dacht eerst dat je een NRPS-er bedoelde.
Dan zou ik zeggen niet doen want dat vinden de meeste jury's niet leuk.



wat een onzin noureyev !
nrps paardjes/pony's kunnen erg mooie sjieke beestjes zijn die super kunnen lopen, dus ik ben het er niet mee eens.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 11:16

en daar komt nog eens bij dat NRPS'er ook paarden kunnen zijn van 1,70!
Ik ken een meisje die met een welshje van 1,50 M2 startte tussen de paarden en die had ook best vaak winst! Dat ze niet altijd winst had kwam meestal meer door het paardje (heel stug diertje) dan door de jury's!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-04 13:23

ik start met mijn pony tussen de paarden en ut lukt ook gewooj elke wedstrijd hoor wat een gaaf paardje.. maar ze heeft ook paardenbouw.. is 1.53