F-proeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clintjuh
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Heerhugowaard

F-proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 11:14

Hallow allemaal.

Ik had een vraagje wie rijden er nog meer F-proeven.
Ik ben nu bij de F-5. Pling
Ik ben benieuwd of jullie manege dat ook doet?


Groetjes

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:37

Ik rijd met mijn pony officieel, maar ik rijd ook nog op de manege waar ik leskrijg mee in de F-proeven. Ik rijd deze alleen voor de ervaring en omdat ik het leuk vind om mee te doen, want eigenlijk mag ik niet meer mee doen omdat ik al officieel ben gestart. Ik rijd dus alleen voor m'n promotiepuntjes, en tel niet mee voor de prijzen.
Ik ben nu bij de F11. Heb vorige week m'n tweede promotiepuntje in de F10 gehaald Lachen

Clintjuh
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 11:48

Owh jah dat is leuk!!
Woowh F-11 al dan moet ik nog een tijdje door.
Owkey succes met je promotie puntjes en F-proeven.

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:57

Op onze manege die nu dicht is reed ik f9 met 1 winstpunt

Clintjuh
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 11:58

Owhh...leuk!!
Maar hoezow is juh manege gesloten??

Pling Groetjes

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:16

Bijna failliet.. eigenaar was al heeel oud en de politie heeft het overgekocht

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:17

Wat zijn f-proeven dan?
Manege wedstrijd proeven oid?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:20

Ik verplaats het even naar WD Lachen.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:24

De F-proeven zijn idd speciaal ontworpen voor manegeruiters. Bij deze proeven wordt er meer gelet op de ruiter zelf dan op de combinatie ruiter/paard.
De F proeven lopen van de F1 t/m de F12. Ze bestaan uit 35 onderdelen, en je hebt bij 210 punten een promotiepunt. Als je 2 keer een promotiepunt hebt behaald mag je naar de volgende proef.
Bij de proeven F2, F4 en F6 moet je ook een stukje theorie leren en hier over krijg je tien vragen. De fouten die je hier in maakt worden van je puntentotaal van je proef afgetrokken. Heb je dus 211 punten in je proef, maar 2 fouten in je theorie, dan krijg je geen promotiepunt.
Bij de even proeven krijg je wanneer je je tweede promotiepunt hebt behaald een diploma.

De F-proeven zijn ingevoerd vanuit de FNRS (Federatie voor Nederlandse Rij Scholen).

Hoop dat het nu wat duidelijker is wat de F-proeven zijn Lachen

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:26

Mijn dochter van 9 rijdt ze sinds kort ook. Ze doet nu de F2.
Maar is het echt zo dat als je officieel gestart bent, je dan geen F-proefjes meer mag starten?
Want binnenkort gaat ze B starten met haar eigen pony en het zou jammer zijn als ze daardoor de wedstrijden op de manege moet opgeven.

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:34

irene schreef:
Mijn dochter van 9 rijdt ze sinds kort ook. Ze doet nu de F2.
Maar is het echt zo dat als je officieel gestart bent, je dan geen F-proefjes meer mag starten?
Want binnenkort gaat ze B starten met haar eigen pony en het zou jammer zijn als ze daardoor de wedstrijden op de manege moet opgeven.


Ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de manege waar je dochter de F-proeven rijdt. Die kunnen je denk ik wel vertellen wat er in het FNRS-regelement, of hun eigen manegeregelement staat.
Maar volgens mij staat er in het FNRS-regelement dat het dan niet meer mag. Bij mij heeft m'n instructrice toen namelijk ook het een en ander na moeten vragen bij de FNRS over hoe en wat wanneer je officieel gestart bent (volgens mij zelfs al wanneer je alleen je startkaart hebt aangevraagd).
Ze hebben toen besloten dat ik de wedstrijden wel mee mag rijden, maar buiten mededinging. Als ik 210 of meer punten heb krijg ik dus wel m'n promotiepuntje en mag ik bij 2 puntjes verder naar de volgende proef. Maar als ik win telt het dus niet en krijg ik de prijs niet.

Rijd je dochter de manegewedstrijden ook op haar eigen pony? Misschien dat ze wel op een andere pony de F-proeven verder zou mogen rijden, maar ik weet natuurlijk niet of ze dat leuk vindt.
En voor haar is het misschien ook niet leuk om buiten mededinging mee te doen.
Ik geef er niks om dat ik geen beker krijg als ik niet win, maar ik kan me voorstellen dat ze dat als meisje van 9 wel jammer vindt.

Ik zou het voor de zekerheid gewoon even navragen bij de manege!

daantjuh

Berichten: 1195
Geregistreerd: 31-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:39

Nog even een foutje herstellen Bloos
In de F1 en F2 hoef je volgens mij maar 1 promotiepunt te behalen om verder te gaan naar de volgende proef. Weet dit niet helemaal zeker omdat ik deze proeven zelf niet heb gereden, ben in de F3 ingestroomd.

http://www.poelenburgh.nl/fnrsvorm.html Op deze site staat nog wat meer uitleg over de F-proeven.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:11

Ik moet vandaag voor de 2e x F-11 starten, de vorige keer had ik 213 punten en dus een promotiepunt.

Volgens mij rijden ze op alle FNRS manege's F wedstrijden.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:20

Niet op alle FNRS manege's. Op de manege waar ik nu rijd, rijden we met wedstrijden gewone proefjes..
Op een andere manege reed ik wel F-proefjes, toen reed ik de F5.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:15

bij ons op de manege had je F 1 t/m 6,en daarna de L enzo,je had bij 230 pnt een "winstpunt".Ik ben gelijk in de F4 begonnen,omdat ik daarvoor al een paar jaar in de B reed. Lachen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:21

Ik ben geloof ik F6 of F7 geweest, moest F5 beginnen omdat ik L was, maar ben bij de manege gestopt.
Vond de proefjes erg makkelijk, zelfs F12 zie ik weinig moeilijks in Tong uitsteken ?
Maarja, ze zijn wel leuk om te oefenen Haha!

Clintjuh
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 20:11

Leuk dat jullie allemaal gereageerd hebben ik wist niet dat er zoow veel manege's aan F-proeven deden!!
Ik heb vandaag mijn F5 gehaald Pling
Allemaal veel succes met jullie proeven

Groetjes

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:26

Ik heb tot en met de F9 gereden en toen ben ik gestopt op de manege. Maar bij ons kon je wel de F-proeven naast officieel starten, blijven rijden.

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:52

Bij ons op de manege is het ook gewoon mogelijk om officieel te starten en toch mee te doen aan de FNRS-wedstrijden. Ik denk niet dat dit op veel maneges een probleem zal zijn...

Clintjuh
Berichten: 181
Geregistreerd: 04-02-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 20:54

Ja bij ons is het ook zo hoor....raar dat het op sommige manege's niet kan maarja.