maakt de KNHS nou een foutje of..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

maakt de KNHS nou een foutje of..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 13:18

mag ik nou gewoon geen L1 rijden ?????

afgelopen woensdag middag , kreeg ik een brief van de KNHS binnen, over dat ik met mijn pony king`s way geen L1 mag starten.
het zit zo:eind oktober kocht ik een andere E pony, de pony was L1 federatie met winstpunten met zijn vorige eigenaaresse bij de pony`s.
nou dat was wel lekker want dat geeft je het gevoel dat de pony L kan lopen, en aangezien ik ook met mijn vorige pony L1 had gereden mocht ik dus nu niet meer in de B dressuur rijden .
dus ik had eind januari bij een thuis wedstrijd voor de eerste x L1 federatie gestart met king.
alles ging heel goed enz, maar nou kreeg ik dus een brief met daarin dus dat ik een verklaring waarom ik L1 ben gestart.
nou hebben we dus geschreven dat de pony L1 + winstpunten heeft gelopen en dat ik ook L1 + winstpunten heb gereden, nou belden ze op en ze gaan het nachecken voor me.
want ik moet ook meteen L springen om dezelfde reden. Scheve mond .



ik hoop dat alles toch nog even word nagecheckt want volgende week heb ik alweer een dressuur wedstrijd bij OWF.

hebben julie dit ook wel eens megemaakt ??? Verward

pamba

Berichten: 257
Geregistreerd: 13-11-02
Woonplaats: Oudeschild- Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:04

ik heb ook eens zoiets gehad.
ik had al een tijd geen wedstrijden gereden en dus geen startkaart gehad.
Na een tijd kreeg ik een nieuw paard te rijden en hij was M start gerechtigd of met M met winstpunten dat weet ik niet helemaal precies. Ik zelf Had L gereden met wp (dat was nog in de tijd dat ja alleen L had en geen opsplitsing L1 en L2).
Maar ik was dus een beetje vergeten dat ik L1 moest starten en heb toen ook een mooie brief gehad dat ik niet B mocht starten en dat ik ook een verklaring moest terug sturen.
Tja foutje kan gebeuren. Hihi

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 14:33

haha ja hopenlijk is dat bij mij ook zo want ik heb wel weer zin om wedstrijden te rijden Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:08

Dat ligt eraan. Heb je zelf al L1 met winst gereden?

Zo ja, dan mag je ineens L1 starten, zo nee dan moet je gewoon in de B beginnen.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:31

imker schreef:
Dat ligt eraan. Heb je zelf al L1 met winst gereden?

Zo ja, dan mag je ineens L1 starten, zo nee dan moet je gewoon in de B beginnen.


nou hebben we dus geschreven dat de pony L1 + winstpunten heeft gelopen en dat ik ook L1 + winstpunten heb gereden, nou belden ze op en ze gaan het nachecken voor me.

ze heeft dus al wel L+ gereden.

De KNHS probeert gewoon tegenwoordig overal een slaatje uit te slaan.
ze zijn te druk met iedereen proberen te betrappen op zulk soort dingen, en vergeten daardoor andere belangrijke zaken imo.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 17:36

Er zal toch wel iets zijn hoor, ergens waar wij mss niet op letten Verward Misschien was de gekochte pony wel helemaal niet LI met winstpunten, heb je dat ooit nagevraagd bij de KNHS?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:52

Dat was mijn eerste reactie ook Liberty.

Heb je wel gecontroleerd of King echt L+ punten was Verward (zowel dressuur als springen)
Ik weet er wel meer die als ... geklasseerd weggaan, maar dat niet zijn Bloos

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:00

Idd Gomir, er zijn er zoveel, laatst zag ik er een van onze hengst te koop staan, dubbel Z stond erbij, ik zo van yes, weer eentje die Z is, niet dus... was M dress en L springen

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:03

Ik check het ook altijd voor ik het paard meeneem.

Heb de mensen die vandaag kwamen voor Ontario ook netjes het combinatienummer gegeven. Of ze bellen of niet is mijn probleem niet, maar ze kunnen het checken (is toch waar wat ik verteld heb Knipoog )

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 19:27

ja de KNHS gaat nu alles na checken voor ons, zowel voor dressuur als voor het springen.
hopenlijk mag ik wel L1 dressuur blijven starten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:32

gomir schreef:
Ik check het ook altijd voor ik het paard meeneem.

Heb de mensen die vandaag kwamen voor Ontario ook netjes het combinatienummer gegeven. Of ze bellen of niet is mijn probleem niet, maar ze kunnen het checken (is toch waar wat ik verteld heb Knipoog )


dat had ik gister ook, er belden mensen en die wilde mijn combi nummer weten, ik vroeg of ze via het net wilde doen, dat was hun bedoeling, maar helaas ik sta daar niet meer was wel een btje balen, want het kwam zo sukkelig over! want misschien denken zij nu wel dat ik helemaal geen Z rijd, maja ze kunnen altijd nog bellen natuurlijk!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:35

ik ben met een andere pony ook een keer L2 gestart want die pony was Z en ik L dus kwam mooi uit meteen L2 gestart!
Kreeg k een brief dat die pony helemaal niet klaar voor de L2 was! (heeft Z2 gelopen met meer dan 30 winstpunten)
Bleek dat de pony nu ineens ingeschreven stond onder een ander combinatie nummer:?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 19:53

Reddytobias, dat komt omdat je waarschijnlijk uitgeschreven bent, en dus sta je niet meer op de KNHS site.

Inkie, mss was er ook iemand anders die er mee gereden had?

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 20:14

Is het niet zo dat je bij de stand van je pony die moet nemen van een jaar geleden???? Dat heb ik volgens mij eens ergens gelezen, maar weet het niet helemaal zeker meer Verward

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:02

Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord Gjilke Verward
Het is wel zo dat ze nog weleens dispensatie willen geven als je een paard gaat rijden die een aantal jaar geleden M liep en daarna niets meer heeft gedaan. Dan willen ze nog weleens toestemming geven om B te gaan starten, ook al zou je volgens de reglementen L of M moeten starten

Ik bel altijd, dan heb je meestal een actuelere stand dan via internet. En de KNHS-site ligt toch plat Tab *LOL* (je hebt geen startkaart meer dus dat is duidelijk als je dat zegt, ze kunnen het telefonisch nog gewoon opvragen )

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:41

Ik hoorde hier van de week zo'n soortgelijk verhaal. Een meisje had met haar pony L1 met wp gereden, grotere pony gekocht, pony was L2 met wp. Zij was dus vrolijk in de L1 gaan starten met die pony, had al 2 wp gereden (in 2 wedstrijden), kreeg ze een brief van de KNHS, ze kreeg een boete en moest in de B starten en de wp was ze ook kwijt! Het schijnt nl. dat die regel van de gezamelijke hoogste klasse sinds kort niet meer geld! Hoe het nu allemaal precies zit weet ik ook niet, maar we gaan het uitzoeken want ik wil zelf ook wel graag weten hoe het zit omdat ik wedstrijdsecretaresse ben van onze club...

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:47

nu snap ik al helemaal niets meer van al die regeltjes, haha

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:54

JollyJumper schreef:
Ik hoorde hier van de week zo'n soortgelijk verhaal. Een meisje had met haar pony L1 met wp gereden, grotere pony gekocht, pony was L2 met wp. Zij was dus vrolijk in de L1 gaan starten met die pony, had al 2 wp gereden (in 2 wedstrijden), kreeg ze een brief van de KNHS, ze kreeg een boete en moest in de B starten en de wp was ze ook kwijt! Het schijnt nl. dat die regel van de gezamelijke hoogste klasse sinds kort niet meer geld! Hoe het nu allemaal precies zit weet ik ook niet, maar we gaan het uitzoeken want ik wil zelf ook wel graag weten hoe het zit omdat ik wedstrijdsecretaresse ben van onze club...


Waar kun je dat dan nazoeken?

Ik ben in november ook direct L1 gestart met mijn bijrijdpaard, dus dat zou dan ook niet meer mogen?

Lijkt me erg raar... Maar goed, ik ga het eens nazoeken!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:55

Stel:
Iemand rijd met een A pony LI dressuur en koopt een D pony die MI dressuur is, hoogst gezamelijke klasse is dan LI, maar omdat de overstap gemaakt word naar een grotere pony moet ze in de B starten. LI mag wel, maar dan moet men dispensatie aanvragen (is altijd al geweest zo)

De regel van hoogst gezamelijke klasse lijkt mij niet te zijn vervallen hoor, dan mag iemand die ZI reed met een paard, een ZI paard koopt in de B starten, en dat kan niet Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:58

Misschien geldt het alleen voor de pony's?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:02

Bij jou is er niks aan de hand Imker, zie mijn voorbeeld, als ik een ZI paard koop, mag ik in de B starten, zoals JollyJumper het omschrijft, lijkt mij niet helemaal te kunnen Haha!

Het is wel altijd bij pony's geweest dat als je van een A of B pony kwam, en je reed bijvoorbeeld LI, kocht een D pony die LI was dan reed je in de B met die D, omdat A-LI gelijk is aan D-B.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:04

Ik ben gewoon gestart in de hoogst gemeenschappelijke klasse (Hilde heeft Z-dressuur gelopen en ik L1+ met Imker).
Dus dat mag nog wel gewoon?

Maar als ik nu gewoon B was, zou ik die merrie B mogen starten? Dat lijkt me erg oneerlijk...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:07

Als jij B was moest je in de B starten ja, hoezo oneerlijk? Er zijn er toch meer bij die met een Z paard/pony in de B moeten beginnen?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:54

Ik zei het fout Bloos

Iemand die met een B pony LII rijd mag met een D pony ook in de LII beginnen.

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-04 09:48

nou het was bij mij dus zo dat de pony L1 startgereed was en dus nooit L1 federatie had gestart :/
zo zij de KNHS het.
dus nou mag ik morgen in de B rijden Boos!
wel balen hoor.
ik snap al die regeltjes ook niet echt meer geloof ik Knipoog