M2, rijbaan verlaten..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

M2, rijbaan verlaten..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:44

Zoals jullie kunnen lezen in het topic '1e keer M2, tips?'dat ook onder wedstrijden staat, ga ik zaterdag M2 starten. Nu mijn vraag:

Na het halthouden en groeten staat er slechts: bij A rijbaan verlaten.
Tot nu toe stond er steeds via welke letters en in vrije stap. In de M2 is dit dus duidelijk anders. Maakt het uit via welke letters je de bak verlaat en in vrijestap/arbeidsstap/verzamelde stap?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:47

Ne ehoor dat maakt niet uit!
Na het afgroeten ben je ook echt klaar. De meeste mensen stappen dan in vrije stap naar de uitgang.
Leuk dat je M2 gaat starten! Waar ga je heen?

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:47

Jaaa ik heb bij INkie hier op bokt weleens voorgelezen in het M2 en als je hebt gegroet dan mag je gewoon je teugels losgooien Haha!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 19:51

Haha, dat is grappig, nouja, kan je je paardje tenminste wel meteen belonen aan het einde van je proef.
Ik ga in dodewaard starten, wely om precies te zijn.

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:00

Ik rij eigenlijk altijd gewoon rechtuit naar C en dan over de hoefslag netjes naar de uitgang.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:29

je mag gewoon na t groeten in een keer omdraaien naar de uitgang als je dat wilt!
Maar aangezien de bak niet zo groot is in de M kan je natuurlijk ook gewoon ff netje rechtdoor rijden...

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 22:34

Nee, welke route je neemt maakt niet meer uit. Maar denk erom dat als de ingang/uitgang bij een andere letter dan A is dat je toch nog langs A komt voor de zekerheid. Dit is nog wel verplicht en de ene jury is er strenger op dan de ander.

Succes in de M2 Lachen

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 22:43

Bedankt allemaal, ik ga voor de zekerheid even langs de A rijden, dan kan er niets fout gaan. Ik ga na het groeten gewoon richting C en dan linker of rechter hand, gewoon zoals ik gewend ben.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:20

Gjilke schreef:
Ik rij eigenlijk altijd gewoon rechtuit naar C en dan over de hoefslag netjes naar de uitgang.


zo doe ik het ook meestal ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 11:54

En ik ben het gewoon blijven doen als voorheen.
Dus meestal was dat C-H-E-A de rijbaan verlaten.
Maar dat hoeft niet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:10

ja ik doe hetzelfde als kawa
na het groeten rechtuit wegrijden naar de C en dan de hoeflsag volgen en da vanaf de B of de E naar de A rijden

idd zorgen dat je altijd bij de A bent gweest, ook als de uitgang ergens anders is, sommige juryleden doen moeilijk!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 21:19

Ja ik rij ook altijd netjes naar C en dan over HEA (of andere kant) naar de uitgang. Ik vind het zelf netter, voor mijn gevoel werk je zo je proef netjes af! Ik beloon wel gelijk na het halthouden.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:25

Gewoon teugels losgooien en recht- of linksomkeert naar de A stappen! Knipoog
Als je eerste helemaal de baan rond gaat houd je de volgende zo op, en het is zonde van de tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:06

Alleen maar fijn voor de volgende, heeft die tenminste ook nog wat tijd om rond te rijden. Omdat je het in het M2 anders meteen al moet beginnen.

En als ze bij ons uitlopen, gaat de volgende al de bak in, als jij nog aan het groeten bent. En word er bij vermeld dat je zelfs soms A niet hoeft te halen, maar meteen de bak uitmoet.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:45

Na het afgroeten draai ik meteen om. Ik heb vaak bij jury's zitten schrijven en zodra je hebt afgegroet gaat die de eindcijfers overwegen en doorgeven aan de schrijfster. Op dat moment wordt er echt niet meer gelet hoe je de rijbaan verlaat en het dingt ook niet mee in de beoordeling. Wel altijd bij A de rijbaan verlaten.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:51

Renske20 schreef:
ja ik doe hetzelfde als kawa
na het groeten rechtuit wegrijden naar de C en dan de hoeflsag volgen en da vanaf de B of de E naar de A rijden

idd zorgen dat je altijd bij de A bent gweest, ook als de uitgang ergens anders is, sommige juryleden doen moeilijk!



Zijn ze bij de ZZGP een stuk makkelijker Haha!

Na het groeten kan je linea recta naar de uitgang, ongeacht of je langs de A komt.

Let er maar eens op: heb je Anky ooit wel eens netjes naar C zien lopen na het afgroeten?

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 11:58

Ik geef mn pony na het groeten lange teugel en beloon haar Lachen Wel zorgen dat je ook even langs de A rijdt trouwens! Sommige jury's kunnen daar moeilijk over doen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:12

runningkawa"]
Alleen maar fijn voor de volgende, heeft die tenminste ook nog wat tijd om rond te rijden. Omdat je het in het M2 anders meteen al moet beginnen.

En als ze bij ons uitlopen, gaat de volgende al de bak in, als jij nog aan het groeten bent. En word er bij vermeld dat je zelfs soms A niet hoeft te halen, maar meteen de bak uitmoet.
[/quote]

Bij mijn vereniging is dat dus niet zo, de één gaat er uit en dan pas komt de ander naar binnen. En je mag sowieso wel een rondje rond de ring en soms zelfs in de ring.

Wij kunnen trouwens alleen maar via A de ring verlaten, maar als dat anders is zou ik sowieso wel langs de A rijden.

[quote="Tyrza schreef:
Zijn ze bij de ZZGP een stuk makkelijker Haha!

Na het groeten kan je linea recta naar de uitgang, ongeacht of je langs de A komt.

Let er maar eens op: heb je Anky ooit wel eens netjes naar C zien lopen na het afgroeten?


Precies, dat zou toch best gek zijn! Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 14:43

ik doe dat eigenlijk nooit Rolleyes das zo'n roteind om, als je er langs C ook al uit kan... volgens mij zitten de juryy's daar ook niet echt op te wachten, zo spannend is dat niet om te zien. Ik snap ook niet waar dat goed voor is Verward