1e keer ZZ-licht, gelijk winst!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

1e keer ZZ-licht, gelijk winst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:51

Vandaag moest ik dus voor het eerst ZZ-licht starten, in Ermelo.
Aangezien ik er pas sinds vorige week zondag weer op zit, na 2 weken niet gereden te hebben, en het een selectiewedstrijd was (waar ze meestal strenger jureren) had ik er niet zo heel veel van verwacht.
Ik ging de ring in met een instelling van: we zien wel, gaat het goed heb ik geluk, gaat het niet goed: volgende keer beter dan. Lachen

De eerste proef was hij een beetje te veel op de voorhand voor mijn gevoel, maar volgens mij instructrice viel dat wel mee, hoewel het algemene beeld een beetje rommelig was. Helaas sprong Joop weer alle wissels in 2e, wat resulteerde in een paar dikke vieren.. Ook gingen de eerste twee kwart pirouettes met een beetje verzet. Over het algemeen moet ik het dus nog een stuk netter afwerken, en dan ben ik al een heel eind. De eerste proef had ik 58.44%, wat ik al niet verkeerd vond zo voor de eerste keer.

Dan de tweede proef, er zal wel 2.5 uur tussen of zo, dus tussendoor nog even lekker gerelaxed Haha!
Ik had er met losrijden al wat meer druk op gezet zodat ik meer de achterhand eronder kon zetten, zodat het geheel wat mooier en beter te rijden werd.
Het drafgedeelte van de tweede proef ging dan ook echt goed! Staan heel veel 7ens tussen! Ik kon er meer aan rijden en alles veel mooier afwerken. In de galop zakte 'ie weer iets af, helaas. Waardoor ook weer 2 van de 3 wissels in 2en waren.. De pirouettes gingen deze keer beter, stonden twee zessen bij de ene jury, en twee 7ens bij de andere jury!
Deze tweede proef ging dus wat beter, en dat zag ik ook in mn punten terug: 60.16% Party!! Een winstpunt dus!

Ik ben dus zeker niet ontevreden voor de eerste keer ZZ-licht, ik moet nog wat aan mijn galop verbeteren (maar dat wist ik eigenlijk al).
Eigenlijk ben ik heel erg tevreden Knipoog

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:54

Zoooo wat goed joh! OK dan! Bij hoeveel procent heb je een winstpunt eigenlijk! Had je in je eerste proef geen winstpunt bij 58.44% dan??
Heb je ook foto's of zo iets!??

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 22:56

60% is een winstpunt, dus de tweede proef had ik die net!

Foto's hebben we niet gemaakt, omdat mn paard nogal schrikkerig is, en daar misschien van zou kunnen schrikken. Is meer iets voor buitenwedstrijden, dan kan het vanaf een iets grotere afstand, en dus minder eng Knipoog

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:56

woeeeh op het nippertje Tong uitsteken
Maare, heel knap!! Succes met de galop Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:57

Gefeliciteerd! Zeker in de ZZ Licht en ZZ Zwaar zijn ze de laatste tijd niet echt scheutig met Weepeetjes, dus geniet er maar van! Knipoog

Margon, vanaf 60% heb je winst. (60 % staat als gemiddelde van een 6, bij 58.44% is dat dus een dikke 5,8 als gemiddelde)

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 22:58

Nee 60% is een wp.

Maar wat goed!Goshie echt gefeliciteerd!!Is dat het zelfde als lichte tour ( ik heb er idd geen verstand van Schijnheilig ) Iig super!Maar je had ook elke keer van die hoge punten in de Z2, dit is denk ik wel weer een erg leuke uitdaging.Veel succes verder!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 23:01

Oh, hoe al die klasses lopen heb ik eigenlijk ook geen idee van, maar lichte tour is toch een verzamelnaam voor ZZ-licht een ZZ-zwaar?
Correct me if i'm wrong...

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:09

Gefeliciteerd Bettine OK dan!, mooi resultaat, zeker voor de eerste keer! Nu nog de puntjes op de i en dan is het een kwestie van scoren Haha!! Ik dacht dat zware toer vanaf Inter was, maar ik kan me ook vergissen,...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:13

Tyrza schreef:

Margon, vanaf 60% heb je winst. (60 % staat als gemiddelde van een 6, bij 58.44% is dat dus een dikke 5,8 als gemiddelde)


ohh oke! bedankt voor de info
Ik weet niet of 1 van jullie hier Jennifer Scharroo kent met haar paar Jamaica zit ze in INtermediar 1 en als ze 1 keer 60% haalt of zo mag ze door dus het is echt moeilijk om die 60% te halen!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 23:17

Ja, ik ken haar wel van naam, heb haar ook een aantal keer zien rijden.
Nou is intermediar wel weer een heel stuk moeilijker, maar ik hoor inderdaad van iedereen dat het bij de ZZGP meestal niet meevalt een puntje te scoren, daarom ben ik ook heeeel tevreden Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:18

Lichte Tour is volgens mij Prix St. George en Inter I en II,
dus nog even oefenen Haha! Knipoog
Niettemin is dit al een geweldig resultaat! Geniet er maar lekker van! Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:20

Super joh, gefeliciteerd! Enneuh als je Jur eens wilt lenen als tweede paard hoor ik het wel he Knipoog. *goed voor 20% Tong uitsteken*

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:22

Sjuim, Inter II is Middentour. Maar mag ook als inloop proef voor Gp gereden worden.

En inderdaad, als je 1 x 60% rijdt in Inter I mag je Inter II starten. Maar vergeet niet dat dit wel een hele overgang is. Knipoog

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:24

So dan, dat is super!!! Gefeliciteerd hoor.
De eerste keer ZZ-licht en dan gelijk winst, denk niet dat veel mensen je dat 1,2,3 nadoen!

Gefeliciteerd en geniet ervan

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:25

Jah dat zei ze inderdaad!
Maar Jennifer bleef altijd hangen rond de 50 a 55 dus dat schiet niet zo op!
Maar goed ik ga een beetje off topic Bloos

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:54

Hartstikke goed van je, Bettine! Volgens mij doen niet veel mensen je dat na, zo'n debuut bij het ZZ-licht.
Kun jij eigenlijk niet Junioren of YR starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:01

Super Bettine! Gefeliciteerd!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 01:14

woeiiiii
mocht ik ooooooit nog eens zo ver komen,... dat is voor mij al een droom..
En jij haalt ook nog direct een winstpunt!
Gefeliciteerd *LOL*

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:15

Wat goed Bettine! Wel een droomdebuut zo. Allebei voor het eerst ZZ licht, en dan al gelijk boven de 60%. Ga je nu afwisselend Z2 en ZZ starten, of wil je nu echt wel over?

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:16

he super bettine....
Gefeliciteerd!!

Nu ik nog... Knipoog

Ga jij de 15e ook naar maasdijk of is dat te ver voor jou?? ik start daar iig wel...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:00

Dankjulliewel allemaal Lachen
Ik ben van plan zoveel mogelijk de wedstrijden ZZ-licht te starten die hier in de buurt zijn, en als er een leuke Z2 wedstrijd is, start ik die ook nog wel, maar dat zijn denk ik vooral de buitenwedstrijden die ik leuk vindt Knipoog

Ik ga de 15e trouwens niet naar Maasdijk, is voor mij idd wel een beetje ver weg (denk ik, ik heb nlk geen idee waar het ligt, haha) maar ik ga naar Didam, dat is ergens bij Arnhem en voor mij dus niet zo ver. Ik ga wel 20 maart naar Nijkerk. Maar dat is misschien voor jou weer wat ver Knipoog.

Ik ben nog 17, dus mag dit jaar (wordt in maart 18) nog wel junioren starten, wie weet ga ik dat nog wel doen, maar dat zie ik wel. Volgens mij is er onderhand weer een observatiewedstrijd, maar dat moet ik maar ff in het bulletin kijken.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:38

als het goed is in april....een vriendin van mij gaat nl. ook junioren starten. Ze gaat vanavond naar wanroij voor een info-avond en als het goed is, is er begin april een juniorenwedstrijd...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 11:52

De observatiewedstrijd van de junioren is 21 februari (de eerstvolgende dan), maar dan zijn mijn ouders met vakantie en heb ik dus niemand om me te rijden...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:40

prakkie schreef:
als het goed is in april....een vriendin van mij gaat nl. ook junioren starten. Ze gaat vanavond naar wanroij voor een info-avond en als het goed is, is er begin april een juniorenwedstrijd...


Probeer of ze 21feb in Wanroy mee kan rijden.. je kunt tot 10dagen van te voren opgeven..
10april is de volgende maar dat is gelijk de 1e selectie voor het NK.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 12:58

21 februari kan ik dus niet, dan heb ik geen vervoer (zie mn vorige bericht Knipoog)

misschien probeer ik het 10 april dan maar, dan kan je toch zo aan meedoen?!