1e keer ZZ-licht, gelijk winst!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

1e keer ZZ-licht, gelijk winst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 21:51

Vandaag moest ik dus voor het eerst ZZ-licht starten, in Ermelo.
Aangezien ik er pas sinds vorige week zondag weer op zit, na 2 weken niet gereden te hebben, en het een selectiewedstrijd was (waar ze meestal strenger jureren) had ik er niet zo heel veel van verwacht.
Ik ging de ring in met een instelling van: we zien wel, gaat het goed heb ik geluk, gaat het niet goed: volgende keer beter dan. Lachen

De eerste proef was hij een beetje te veel op de voorhand voor mijn gevoel, maar volgens mij instructrice viel dat wel mee, hoewel het algemene beeld een beetje rommelig was. Helaas sprong Joop weer alle wissels in 2e, wat resulteerde in een paar dikke vieren.. Ook gingen de eerste twee kwart pirouettes met een beetje verzet. Over het algemeen moet ik het dus nog een stuk netter afwerken, en dan ben ik al een heel eind. De eerste proef had ik 58.44%, wat ik al niet verkeerd vond zo voor de eerste keer.

Dan de tweede proef, er zal wel 2.5 uur tussen of zo, dus tussendoor nog even lekker gerelaxed Haha!
Ik had er met losrijden al wat meer druk op gezet zodat ik meer de achterhand eronder kon zetten, zodat het geheel wat mooier en beter te rijden werd.
Het drafgedeelte van de tweede proef ging dan ook echt goed! Staan heel veel 7ens tussen! Ik kon er meer aan rijden en alles veel mooier afwerken. In de galop zakte 'ie weer iets af, helaas. Waardoor ook weer 2 van de 3 wissels in 2en waren.. De pirouettes gingen deze keer beter, stonden twee zessen bij de ene jury, en twee 7ens bij de andere jury!
Deze tweede proef ging dus wat beter, en dat zag ik ook in mn punten terug: 60.16% Party!! Een winstpunt dus!

Ik ben dus zeker niet ontevreden voor de eerste keer ZZ-licht, ik moet nog wat aan mijn galop verbeteren (maar dat wist ik eigenlijk al).
Eigenlijk ben ik heel erg tevreden Knipoog



Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 21:56

60% is een winstpunt, dus de tweede proef had ik die net!

Foto's hebben we niet gemaakt, omdat mn paard nogal schrikkerig is, en daar misschien van zou kunnen schrikken. Is meer iets voor buitenwedstrijden, dan kan het vanaf een iets grotere afstand, en dus minder eng Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:01

Oh, hoe al die klasses lopen heb ik eigenlijk ook geen idee van, maar lichte tour is toch een verzamelnaam voor ZZ-licht een ZZ-zwaar?
Correct me if i'm wrong...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 22:17

Ja, ik ken haar wel van naam, heb haar ook een aantal keer zien rijden.
Nou is intermediar wel weer een heel stuk moeilijker, maar ik hoor inderdaad van iedereen dat het bij de ZZGP meestal niet meevalt een puntje te scoren, daarom ben ik ook heeeel tevreden Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:00

Dankjulliewel allemaal Lachen
Ik ben van plan zoveel mogelijk de wedstrijden ZZ-licht te starten die hier in de buurt zijn, en als er een leuke Z2 wedstrijd is, start ik die ook nog wel, maar dat zijn denk ik vooral de buitenwedstrijden die ik leuk vindt Knipoog

Ik ga de 15e trouwens niet naar Maasdijk, is voor mij idd wel een beetje ver weg (denk ik, ik heb nlk geen idee waar het ligt, haha) maar ik ga naar Didam, dat is ergens bij Arnhem en voor mij dus niet zo ver. Ik ga wel 20 maart naar Nijkerk. Maar dat is misschien voor jou weer wat ver Knipoog.

Ik ben nog 17, dus mag dit jaar (wordt in maart 18) nog wel junioren starten, wie weet ga ik dat nog wel doen, maar dat zie ik wel. Volgens mij is er onderhand weer een observatiewedstrijd, maar dat moet ik maar ff in het bulletin kijken.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 10:52

De observatiewedstrijd van de junioren is 21 februari (de eerstvolgende dan), maar dan zijn mijn ouders met vakantie en heb ik dus niemand om me te rijden...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 11:58

21 februari kan ik dus niet, dan heb ik geen vervoer (zie mn vorige bericht Knipoog)

misschien probeer ik het 10 april dan maar, dan kan je toch zo aan meedoen?!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 16:02

Ja, klopt, ik zal geen naam noemen, maar ik had het dus ook al gezien. Wel grappig want die jury heeft mij in het Z2 ooit een keer ontzettend afgebrand bij een volgens iedere andere kijker heel goede proef. Daarom moest ik er wel om lachen Knipoog

Ilindra, bij ons thuis noemen we alle dieren HIJ, of het nou een hengst, ruin, merrie, teefje of reu is, dus dat is een beetje gewoonte. Maar k zal het verbeteren Haha!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 18:02

De selecties voor de junioren zijn toch in april dacht ik??
Als ik dan eind februari opgeef is het toch wel vroeg genoeg? moet het er nlk nog wel even over hebben hier thuis.
YR is echt alweer een héél stuk moeilijker inderdaad, maar wie weet over 1 of 2 jaar dat het er ook nog wel eens van komt! Zou wel leuk zijn natuurlijk!

Ja, er liepen gister wel 2 halfbroertjes van Joop mee in het ZZ-licht, altijd leuk natuurlijk, en ze scoorden allebei nog heel goed ook!!! Dat is dan nog veel leuker Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-04 18:43

Hehehe, ja ik weet het...
K heb het trouwens inderdaad maar even veranderd, voor jullie staat het waarschijnlijk wel raar ja, haha.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 11:14

De uitslagen zijn trouwens hier te vinden voor degenen die het nog niet gezien hadden Knipoog
http://www.nvdr.demon.nl/uitslag.ermelo.250104.doc

Op een paar uitschieters (zowel naar boven als beneden Knipoog) liggen de uitslagen trouwens allemaal errug dicht bij elkaar!!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 16:25

Nistria"]
[quote="CGJ12"][quote="Nistria schreef:
Ik zag trouwens dat een ZZGP-jurilid 2x onderaan stond met 55% in het ZZ-licht. Bloos!

Dat houdt dus in:

(ZZGP) juryleden zijn net gewone mensen / ruiters...........
(ZZGP) juryleden worden afgerekend op hun rijden door de collega jury's en niet gematst..............
[/quote]

Daar heb je gelijk in...
[/quote]

Misschien reed 'ie ook wel heel slecht, dat weten we niet. dan zouden de punten in elk geval wel terecht zijn.
Maar die ZZGP-juryleden kennen elkaar soms net iets te goed, dus zullen ze ook wel anders naar zo'n proef kijken inderdaad.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 18:38

Ik had net les, en mn instructrice vond dat het heel goed ging!
Ze zei zo van: Als het zo doorgaat zie ik jou volgend jaar al wel met een slibjas rijden!

Pling Nog maar even hard oefenen Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-04 17:12

Op welke wedstrijd moet ik dan rijden??? De observatie wedstrijd van de 21ste in wanroy zeker???
Zou wel leuk zijn natuurlijk Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 12:47

Jah, is inderdaad wel een goed idee Knipoog
Zal het zo gelijk ff doen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 13:20

Dankje...
Het lijk mij idd ook sterk dat je als je 1x 60% rijdt dat je dan gelijk in het A-kader zit, 2x 60% lijkt me ook al weinig.

Ik ga trouwens dan mijn eerste keer junioren starten 10 april, die eerste selectie inderdaad.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 14:04

Ik weet niet, is nogal vroeg he Knipoog
Zou wel leuk zijn!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-04 12:04

Tsja, aanstaande zondag... dan had ik me eerder in moeten schrijven he;) 10 dagen van te voren is het al niet meer...

10 april is volgens mij weer de eerste juniorenwedstrijd na die van februari. an ga ik het maar proberen Knipoog

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-04 12:29

K heb het hier thuis even gevraagd, en het kon niet. Mn ouders vonden het voor zo op het laatste moment wel erg ver weg, en ze hadden ookal met kenissen afgesproken... Helaas..

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 10:23

Ik heb de 21ste ingeschreven in Wanroij, mijn opa was heel lief, en die zei dat hij me er wel heen wil rijden! Ik heb dus geluk Knipoog.

Wanneer zijn dan die wedstrijden in Roosendaal en Duisburg?? Die zie ik nlk niet op de wedstrijdkalender staan. De volgdende juniorenwedstrijd hierna is volgens mij 10 april, waarvoor ze nog geen locatie hebben. Dat zijn trouwens selecties voor het NK.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:24

2x 60% bij de junioren zeker?
Dat heb ik dus nog niet, heb nog nooit junioren gestart.
Wanneer zijn die wedstrijden dan?

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-04 19:46

OK, thanks


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knoek en 18 bezoekers