Chippen, paspoort en startkaart...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Chippen, paspoort en startkaart...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:51

Een van de paarden die dit seizoen mee gaat op wedstrijden is nog niet gechipt. Nu willen we dat pas laten doen als haar veulen geboren is, dat zal eind maart zijn. Hoelang duurt het voordat het paspoort hierop is aangepast en zou het een probleem zijn om direct na het chippen (dus zonder dat het al is aangepast in het paspoort) deze gegevens samen met het paspoort naar het KNHS te zenden om een startkaart aan te vragen? Eventueel met een verklaring van de dierenarts dat het dezelfde merrie betreft?
Of is zoiets vragen om problemen?
Ik vraag me af als we alles via de normale weg doen, hoe lang het zal duren voordat we uiteindelijk een startkaart hebben....

Ben benieuwd naar ervaringen!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 23:01

Volgens mij is dat geen probleem als jij een copie van het formulier bijsluit daar staat ook de schets van het paard enzo op desnoods met een briefje.
Bij lodewijk had ik ook een startkaart en ik heb het pas deze zomer laten veranderen in het paspoort voor die tijd vergat ik het steeds op te sturen om het aan te laten passen

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 23:08

Ja, maar had je daar niet al een startkaart bij voordat ze deze rare eisen gingen stellen?
Bij deze heeft nog nooit een startkaart gezeten en is dus ook nog niet bekend bij het knhs

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 00:40

Je moet een transspondernummer kunnen geven bij je startkaart aanvraag...Bij ons op stal zijn er ook een aantal gechipt. duurde ong 3 maanden voordat het paspoort was aangepast. En dan moet je nog je startkaart aanvragen. Dat ligt er dus aan hoe snel de KNHS is. Gezien het gerommel bij de KNHS en de fouten die er gemaakt worden, lijkt het me handiger om de procedure te volgen. Misschien kun je ze bellen voor een snellere route?

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:02

Als je de papieren opstuurd naar het stamboek gaat het een stuk sneller. Ik heb ze ipv naar het KNHS naar de KWPN gestuurd en had binnen een paar weken de boel terug. Was een tip van mijn dierenarts.

lieke2
Berichten: 2129
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 21:11

aangezien het hier een stermerrie betreft, zal het paspoort denk ik ook gewijzigd worden via het stamboek (corrigeer me als ik het verkeerd heb).
Ik ben er ook wel bang voor dat het anders lang gaat duren bij het KNHS, alhoewel ik nu wat mensen 'ken' , daar wij zijn uitgenodigd om te fotograferen bij de indoor kampioenschappen, maar dat zal wel niets helpen...