AR: Eerste wedstrijd gereden!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

AR: Eerste wedstrijd gereden!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 22:02

Jaaaaaa, ik heb een super-IJslander jongens!!!!! Vandaag wedstrijd gereden in Westendorp. Alles ging op zijn elf-en-dertigst met een erg leuke sfeer. Ik moest beginnen met de vaardigheid en werd meteen door een ervaren menster meegenomen om samen parcours te verkennen. Kreeg erg goede tips en reed uiteindelijk van de 13 hindernissen 3 balletjes eraf en was binnen de tijd rond. Daarna paard aangebonden en even de kar eraf en lekker binnen warm geworden. Daarna kwam de dressuurproef. Die is helemaaaaaaal goed gegaan! Waren wel wat kleine missertjes waar ik aan moet werken. Bv. heel abrupt halthouden, slingerend over de AC-lijn, te vroeg wenden.... Maar al met al had ik toch 151 punten! Ik vond het zelf wel weinig klinken, maar iedereen was enthousiast. Ik dacht dat dat was om mij een beetje gerust te stellen, maar toen ik mijn meninstructeur aan de telefoon had zei ze dat ik (bij een officiele wedstrijd met startkaart) een winstpunt had! En dat voor mijn allereerste wedstrijd en na nog geen 6 menlessen in de bak!!! Ik heb net een half jaartje les van haar en in het begin alleen buiten, omdat ik niet kon sturen. Heb zelfs een 7 voor het in 1 hand nemen van de leidsels voor een gebroken lijn. Normaal gaat dat heel rommelig en heb ik alles in de knoop zitten. Ik kreeg wel veel leuke opmerkingen over mijn IJslander: Kan een IJslander aangespannen? Kan ie ook draven dan? Tölt ie ook voor de kar? Maar iedereen was na mijn proeven heel enthousiast over mijn poonie! Echt zo trots ben ik op mijn beestje! Volgende maand doe ik weer mee en ga dan mijn punten verbeteren! Weet nu wat ik allemaal moet oefenen. En Glod vind het hartstikke leuk, denk haast leuker dan onder het zadel. Nou, ik ga gauw richting bed. Ben vreselijk moe nu, ondanks dat ik niet zo heel erg zenuwachtig was.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-04 23:52

Ik wist het ook niet, maar volgens mijn instructrice heb je 150 punten als je voor elk onderdeel een 6 hebt (dus alles voldoende). Alle punten die je dan meer hebt zijn winstpunten bij het mennen. Met de dressuur onder het zadel is het 156 voldoende en meer zijn winstpunten. Bij dressuur mennen heb je namelijk 25 onderdelen en bij dressuur onder hetz adel 26. Maar het was zeker een hele leuke dag en ga het zeker vaker doen! Ik ga dus ook een startkaart aanvragen en serieus wedstrijden rijden.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 11:59

Dank je wel Jacqueline! Het was inderdaad heel gezellig. Mijn vader vond het eerst niks dat ik dit ging doen. Altijd dat geschreeuw langs de kant.... Maar het eerste wat hij zei toen hij binnen kwam: "Goh, zijn allemaal boeren hier....?" Ik had een advertentie op Marktplaats gezet of er iemand was die het leuk vond om mee te gaan en te helpen met de voorbereiding van wedstrijden. Heb dus iemand gevonden en Leonie is meteen donderdag komen kijken en was zo enthousiast dat ze vrijdag meteen de hele dag is geweest om te helpen voorbereiden en gister heeft ze voorgelezen (wat ze ook nog nooit gedaan had, dus vrijdag eerst tijdens de les geoefend). Ze is ontzettend gek met de paarden en helemaal enthousiast voor mijn veelzijdige IJslandertjes. Ik kreeg ook heel leuke reacties tijdens de wedstrijd en vooral ook na die tijd dat we het zo goed gedaan hadden. Leonie leest vanaf de kant voor. Ik had een grijs broekpak van mijn moeder aan Lachen wat veel te groot was en een schootskleed van een vriendin voor wat nog veel meer te groot was (ik moest stil op de bok blijven zitten omdat hij anders los en af ging) en ik had een maf petje van mijn moeder op wat over mijn ogen zakte.... Schaamde me dood, maar had toch een 7 (!) voor mijn presentatie (ze hebben het allemaal vast niet gezien). Ik wil voor de volgende wedstrijd zelf een donkerblauw broekpak kopen met bijpassend net hoedje en een blauw met skai schootkleed. Alles in blauw, omdat mijn concourswagen ook donkerblauw is met creme. Denk dat ik dan de presentatie helemaal wel goed heb. Ik had nu ook mijn winterjas aangehouden, want het was wel erg koud (en bijna iedereen deed dat). Op 21 februari heb ik weer wedstrijd en ga dan mijn punten verbeteren die ik nu heb laten zitten. Moet nu vooral het halthouden oefenen, want Glod staat wel heel erg snel stil, te snel. Ze beukt namelijk met haar hoofd naar voren en beneden. Of we nu stappen of draven...als ik "ho" zeg staat ze pats boem stil. Nou ja, ik kan wel blijven doortypen. Ben gewoon super-enthousiast en wist niet dat ik dressuur ooit nog eens zooooo leuk zou gaan vinden.

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-04 21:43

Boos! Mijn vader had niet aan fototoestel gedacht.... Misschien gaat Jos de 21 februari mee en hij maakt altijd wel foto's. En dan zorg ik dat alles er nog netter uit ziet!

Go broke, buy a horse!!! Heb een vernieuwd profiel!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers