Prijzen op wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat wordt er meestal gegeven aan prijzen op de wedstrijden die jij ( OFFICIEEL ) rijdt?

beker + rozet
47 (53%)
geld + rozet
27 (30%)
waardebon + rozet
6 (6%)
gebruiksartikelen + rozet
6 (6%)
anders.... ( in bericht vermelden )
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 88


Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Prijzen op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 16:22

Je hebt goed gereden op wedstrijd, en bent in de prijzen gevallen, natuurlijk zowieso al heel leuk, maar iedereen heeft denk ik wel voorkeur voor een bepaald soort prijs!
Ik ben dus benieuwd naar
1. wat je meestal krijgt ( ook als je zelf geen rpijs hebt, maar wat er dus in jou omgeving het meest gegeven wordt. ( aankruisen in poll )
2. Wat je zelf het leukst vind om te hebben ( graag antwoorden in topic )


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:31

1. Bij ons in de omgeving is het denk ik 50/50, qua geld of beker. Ik heb het dan over de dressuurwedstrijden voor paarden.
2. Zelf heb ik het liefste geldprijzen, er staan hier al bekers zat en dat geld compenseert mooi (een beetje) de brandstofkosten, startgeld etc.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:31

Mijn idee: wedstrijd organiseren kan dik uit, financieel gezien. elke combinatie minstens 8 euro laten betalen, en dan de prijzen laten bestaan uit een vaantje a 1 euro 50, en een bekertje van een 5 euro. Dus zelfs de eerste prijs winnaar is al kostendekkend....
Lang leve de clubkas, of erger nog, de kas van het manegebedrijf.
Rijden is big business geworden.

Vroeguh was de eerste prijs 5x het inleggeld + vaantje, de 2e had 4x het inleggeld enzovoorts. Per 4 a 5 deelnemers een prijs plus envelop.
Maar ja, tegenwoordig gaat het niet meer om de lol van het organiseren maar om de keiharde pegels. ERg jammer.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:48

natuurlijk moet de jury nog een km-vergoeding, en voorzien worden van een hapje en een drankje, als ook de ringmeesters e.d.
Maar idd, geld speelt een belangrijke rol tegenwoordig, maar let wel: daar hebben we het allemaal zelf naar gemaakt.

Ohja: ik heb anders gekozen: ik vind eigenlijk van alles leuk om te winnen. Geld is altijd handig maar een beker vind ikook erg leuk!
Bij bestgaand bij de Fjorden op de keurign in Wijk krijgt de winnaar altijd een hoofdstel... en dan heb ik altijd liever de borstel of die emmer Knipoog En dit jaar hadden ze voor eht eerst een beker voor de 1e plaats, en toen mocht ik dan eindelijk een keer winnen...

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:48

Bij ons meestal een geld en een rozet.
Soms een beker voor de eerste plaats. Soms een gebruiksvoorwerp voor de eerste plaats. En soms wordt er een zak brokken weggegeven. Dat is dan vaak voor de 2e plaats, of juist voor de laatste plaats.

Bij een SGW kregen we een keer een waardebon voor een ruitersportzaak ergens in Holland. Nou, die kunnen we dan weggooien, want dat was een paar 200 km rijden. Dus liever geen waardebonnen voor mij.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:51

ligt eraan waar je gaat rijden.
maar bij de meeste krijg je een beker + rozet

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:53

Scum schreef:
Bij een SGW kregen we een keer een waardebon voor een ruitersportzaak ergens in Holland. Nou, die kunnen we dan weggooien, want dat was een paar 200 km rijden. Dus liever geen waardebonnen voor mij.

Ja idd dat is vervelend. Wij zitten zo lekker aan de grens van Utrecht met Gelderland en starten dus ook wel eens zoals wij dat noemen onder de rivier, en dan win je een waardebon waarvan de winkel van daar toch al een stukkie rijden is...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:58

Dees schreef:
Mijn idee: wedstrijd organiseren kan dik uit, financieel gezien. elke combinatie minstens 8 euro laten betalen, en dan de prijzen laten bestaan uit een vaantje a 1 euro 50, en een bekertje van een 5 euro. Dus zelfs de eerste prijs winnaar is al kostendekkend....
Lang leve de clubkas.


Dit is niet waar! Onze vereniging, menvereniging, zonder eigen bak dan. Heeft vorig jaar een competitie gehad: 3 indoorwedstrijden. Met de winnaars prijzengeld, de eerste 4-5 ongeveer....hierdoor heeft die competie meer als €1000 verlies!!!!
Dus het is niet wat jij segt!!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:07

Het is ook niet reeel om wedstrijden te organiseren om verlies te maken.

Ik krijg meestal een beker en een rozet.
Ik heb al een keer een paardje op een sokkelachtig ding gehad en een medaille, dat vind ik ook wel leuk, als ze een keer iets anders doen.
En soms krijg je ook hele leuke bekers, dat vind ik nog t allerleukste, MOOIE bekers.

Ik krijg ook weleens geld en dat is opzich ook niet verkeerd.En waardebonnen ook Haha! maar wel gevaarlijk, als je er bv 1 wint van 10/15 euro dan is het gevaar dat je verder nog heel veel dingen gaat kopen Tong uitsteken

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:34

bij ons is het ook om en om.. dan krijgen we geld en een rozet, maar soms ook een beker.. nu krijgen we wat vaker geld denk ik..
2 ja ik vind het zelf fijner om geld te krijgen. In het begin vond ik bekers helemaal geweldig maar nou heb ik er al wat en dus nu hoef het ook niet meer Knipoog
Doe mij maar gewoon geld Haha!

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:36

Dees schreef:
Mijn idee: wedstrijd organiseren kan dik uit, financieel gezien. elke combinatie minstens 8 euro laten betalen, en dan de prijzen laten bestaan uit een vaantje a 1 euro 50, en een bekertje van een 5 euro. Dus zelfs de eerste prijs winnaar is al kostendekkend....
Lang leve de clubkas, of erger nog, de kas van het manegebedrijf.
Rijden is big business geworden.

Vroeguh was de eerste prijs 5x het inleggeld + vaantje, de 2e had 4x het inleggeld enzovoorts. Per 4 a 5 deelnemers een prijs plus envelop.
Maar ja, tegenwoordig gaat het niet meer om de lol van het organiseren maar om de keiharde pegels. ERg jammer.


Als bestuurslid van een vereniging en mede-organisator van concoursen voel ik me hier toch wel een beetje door aangesproken.

Ik heb net de jaarstukken voor onze vereniging gemaakt, en op de indoorconcoursen (we hebben er vorig jaar 3 georganiseerd, 2 x indoor dressuur paarden, 1 x indoor dressuur pony's) hebben we vorig jaar op een totaal budget van 2300 euro 14 euro winst gemaakt.
Dus als het ons om de winst te doen was, dan hadden we beter geen wedstrijden kunnen organiseren...............

(Pony's krijgen mooie bekers bij ons, de 1e prijs is zeker duurder dan 5 euro, 1e prijs bij de paarden krijgt 4 x het inschrijfgeld, 2e prijs 3 x het inschrijfgeld, 3e prijs 2,5 x het inschrijfgeld)

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:06

Ik maak vaak mee: rozet en waardebon, dit bevalt mij goed. Voorheen krgen we ook een een bekertje ipv een waardebon, maar een waardebon vind ik leuker om te krijgen.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 18:13

Ik vind zelf bekers het leukst, ik weet niet, een waardebon maak je op, geld maak je op, gebruiksartikel gebruik je ( en dan is het vaak ook nog eens iets wat je nou net niet nodig had Clown ) een beker is echt een herrinering!
Bij ons is het echt heel wisselend,
gebruiksartikelen,bekers,geld, waardebonnen ik denk dat het allemaal ongeveer even vaak gegeven word..
Soms krijg je gebruiksartikelen waarvan je echt denkt Verward ergens in november had ik een wedstrijd, tussen de paarden notabene werd ik eerste en kreeg een borsteltje van hooguit drie euro.... Goed, ik was natuurlijk heel blij dat ik eerste was, maar de prijs viel me toch wel een beetje tegen!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:14

Wij krijgen Bijna altijd Geld + een rozet.
Ik heb ook het liefste geld.
Bekers staan alleen maar in de weg *LOL*

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:36

Pony's krijgen denk ik vaak bekers, bij de paarden meer waardebonnen..

Ik krijg meestal waardebonnen, al ben ik blijer met geld, want voor 4 euro moet je altijd wat bijleggen, dat is jammer..
Maar ik vind het ook wel eens leuk om een beker te winnen!!! Ik heb nu van alle klasses een beker, maar niet van de Z1! Ik heb hierin wel meerdere keren gewonnen (1e), maar kreeg steeds een waardebon! Terwijl ik t juist leuk gevonden had om in ieder geval 1 beker te hebben zodat die mooi in de kast kon en kon laten zien dat ik een keer gewonnen had in de Z (bekers zeggen soms meer dan protocollen waar de positie niet op vermeld staat)..
Maar verder ben ik erg blij met geld

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:34

ik vindt gebruiksartikelen altijd erg leuk,zoals een zweetdeken of een shabrakje,maar bekers zijn ook erg mooi...tja en geld...ach het is wel handig dat er zoveel verschil in zit,zo kun je op elk gebied weer een beetje "aanvullen" Knipoog

missraldo
Berichten: 219
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:20

Wij hebben meestal beker en rozet en die wil ik altijd winnen. Maar als ik prijs heb heb ik altijd een rozet met nog iets anders in de zomer nog 10 liter paardeshampoo gewonnen en een keer een zak brok terwijl ik niet eens zelf voer. Of ik ben net ex equo en dan heb ik nog geen prijs.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:23

ik krijg dan meestal een beker of een rozet als ik gewonnen heb en heel soms geldprijzen of een waardebon, ook weleens een zweep gewonnen en handschoentjes en een poetsset en dat soort dingen
Ik heb zelf het lieftste geld prijzen, bekers zijn leuk maar daar heb ik er nu wel genoeg van en van die lintjes ook...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:42

Ik rij nog bij de pony's en krijg dus meestal een beker met een rozet...
Toch heb ik liever geld en een rozetje hoor!!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:45

Ik heb liever geld hoor!maar helaas krijg ik altijd beker ipv geld. Niet dat ik bekers niet leuk vind om te winnen, maar geld is toch wat leuker!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:02

Ik krijg meestal beker + rozet. Wel een erg leuk aandenken, maar geld is natuurlijk ook leuk. Waardebonnen zijn minder want die zijn maar een jaartje geldig ofzo en dan zijn ze ook nog van winkel niet in jou buurt.

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:14

bij de paarden weet ik het eigenlijk niet zo goed, want: nog maar 2 keer meegedaan. maar toen kreeg ik een lintje met geld.
bij de pony's in de B altijd bekers, daarom was ik ook blij dat ik hoger kon want ik heb het liefste geld Haha! daar heb je tenminste wat aan. de bekers liggen toch maar ergens onder in een kast stoffig te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:18

Hier in de buurt krijg je op de oud NKB wedstrijden geld met een rozet, de eerste plek krijgt ook een beker.

Op oud nbvr wedstrijden gebruiksartikelen waar je niks aan hebt.
Bandages die je nooit gebruikt of een dekje met groot de naam van de ruitersportzaak erop.

Blij dat ik NKB-er ben Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:27

Wij geven altijd een beker en een rozet. We hebben ook wel eens gebruiksvoorwerpen, zoals een leuk beeldje, of een mok. Of iets van paardenbenodigdheden wat je meestal zelf mag uitkiezen Lachen Wij hebben, zeker in de winter, vaak kleine rubriekjes, waardoor prijzengeld niet eens gaat.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:46

Hey allemaal!
Op de wedstrijden die ik doe win ik meestal (als ik win Haha! )
Een Rozet, naturaprijzen (+geld) en een beker! Super prijzen, vind ik! Niet dat die beker veel voorstelt, ik ben blij genoeg met de gedachte!!