Voor het eerst Knhs wedstrijden starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Voor het eerst Knhs wedstrijden starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 22:13

Ik heb voor het eerst officele wedstrijden in Februari. Heb altijd onderling mee gedaan met mijn pony. Dat is nu 2 jaar geleden. En rij nu ondertussen. Een paard. Kunnen jullie mij vertellen hoe de voorbereidingen bij jullie zijn? Maak me namelijk nu al druk of ik niks vergeet enzo. Het scheelt bij mij wel want mijn heeft wedstrijd ervaring en waar ik wedstrijd heb is 20 min stappen.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:00

Leuk dat je nu officieel gaat starten!!
IK maak 2 dagen voordat ik wedstrijd heb altijd een briefje met wat ik allemaal mee moet nemen enzo! EN dat leg ik dan een dag van te voren al in de auto!!

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:04

Zorg dat je pony op tijd klaar is gewassen (indien nodig), poetsen en vlechten. Zorg dat je laarzen en hoofdstel en zadel met dekje klaarliggen. Doe een broek over je rijbroek en trek deze pas uit als je op het punt staat om op te stappen. Je plasteron (helaas verplicht) kun je al omdoen maar ook meenemen in een tasje met b.v. je witte handschoenen.

Ik heb altijd een tas bij me met daarin spullen om mijn haren in een knotje te draaien, reserve elastiekjes, een harde borstel, een zachte borstel een borstel voor de staart, hoevenkrabber (schroeven als het daar de tijd voor is), reserve coupons, startkaart en paspoort. Een schoon shirt of trui voor als ik klaar ben. En wat geneesmiddelen (betadine spay). Een oude doek om nog gauw even over mijn laarzen te halen of de mond van mijn paard schoon te maken.

O een boekje met de proeven is ook niet overbodig. Zorg dat je op tijd bent en hou rekening met uitvallers.

Iik zal best nog wel het een en ander vergeten zijn Haha! , maar wellicht dat iemand anders dit nog kan aanvullen.

Heel veel succes op de wedstrijden, en blijf er aan denken het gaat om jouw gevoel als je uit de ring komt, het belangrijkste is dat je tevreden bent ongeacht wat de jury er van vindt ( hoe moeilijk dit soms ook kan zijn).....