Wedstrijdverslag: gelijk maar naar 'n selectie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Wedstrijdverslag: gelijk maar naar 'n selectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-04 22:40

Per 1 januari kreeg ik mijn startkaart voor Ricardo, meet Ricardo:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan wil je natuurlijk vrij vlot gebruik gaan maken van je kaart. Nou de eerste de beste wedstrijd die ik kon vinden waar je nog zo tussen kan was de (kring)selectiewedstrijd. Dus ingeschreven en vandaag gereden. Het ging SUPER! en ik ben dan ook helemaal trots op deze schavuit. OK dan! Kusje

We werden derde met 159 punten (in de B). Ricardo bleek nog wel heeeeel groen te zijn en hij kon het maar net allemaal rond werken in zijn hoofd. Vanmorgen gingen we rond half tien van huis weg. Het laden ging zonder veel problemen met even een longeerlijntje erachter. Toch mooi dat we dat vorig weekend nog even hadden geoefend.

Na een dik half uur aangekomen op locatie was meneer drijfnat, het zweet liep 'm onder zijn zweetdeken langs de benen omlaag... Scheve mond Arme wurm stond te trillen van spanning. We waren ruim op tijd en hebben 'm maar vlot van de wagen gehaald zodat hij in ieder geval weer een beetje tot rust kon komen. Dat was wel een gok. Ik had geen flauw idee of hij daadwerkelijk rustiger zou worden als hij alles zou kunnen zien. Ik moet 'm nog helemaal leren kennen op wedstrijd.

Maar het ging goed. We hebben 'm op een rustig plekje neer kunnen zetten, wat aan 'm gefriemeld en vervolgens opgezadeld. Meneer kwam weer een beetje tot rust en heeft vaak zijn stembanden gebruikt. Wat kan die knol een stem opzetten!!! Lips are sealed

Ik was van plan om slechts 20 minuutjes los te rijden. Voor een les is hij ook in een kwartier warm en los, maar toch maar op safe gegaan en driekwartier voor de starttijd erop gegaan. In de losrijbak waren flink wat paarden stoute dingen aan het doen, maar mijn binkie was vrij stoicijns. Ik had verwacht dat hij nog wel enkele rotbokken zou geven (van die waarmee je volledig loskomt) of zijn nek erop zou zetten en even een paar rondjes-van-de-zaak zou geven... maar niets ervan. Hij liep als een trein. En idd in een kwartier was hij los en warm. Toch was het wel goed dat ik wat meer tijd had genomen. Nu kon ik 'm ook wat meer terug gaan zetten in tempo en ervoor zorgen dat hij niet zo achter de loodlijn klapte.

Het proefje zelf ging heel snel. Een keer voor het aangalopperen ging ik te vroeg diep zitten en wilde hij al aanspringen. Omdat ik 'm tegen hield kreeg hij wat spanning en toen hij vervolgens wel mocht aanspringen ontlaadde dat in een mooie bok... hoppa een vier van verzet op de puntenlijst. Niet meer doen dus. Ook zaten er lekker veel zevens op het protocol, en dat voor zijn eerste wedstrijdje. Het paard deed het toppie! Het was erg leuk om de doen. OK dan!

Het stomme was dat ik rete zenuwachtig was om met hem te starten. Ik had al allerlei doomsenario's door mijn hoofd gehad. Het kan zo'n dondersteen zijn. Ook dacht ik dat een B proefje wel een peulenschil zou zijn in vergelijking met de M1 proeven die ik met Lavendel rij, maar het was nog flink aanpezen... het zweet stond met drie lagen op de rug... Haha!
Binnenkort gaan we weer en ik heb er nu alweer zin in!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-04 21:08

Manon schreef:
Goed zeg! Mag je nu ook naar de kampioenschappen of weet je dat nog niet? Leuke foto's ook, lief paardje! Haha!


Nee, dit was de tweede selectiewedstrijd in mijn kring. 18 Januari is de derde selectiewedstrijd. Je moet minimaal 2 selectiewedstrijden meegedaan hebben en dan bij de eerste 5 horen. Dan mag je door naar de regioselectie, tegen andere kringen in Zuid-Holland. Omdat het B is mag je niet door naar de landelijke selectie, tegen andere provincies. Dat gaat pas vanaf L2, geloof ik.

Ik heb nu pas 1 selectiewedstrijd gereden. Wanneer ik nu de 18e weer meedoe en dan weer bij de eerste paar hoor, zou er een kans bestaan dat ik door mag naar die regioselecties. Misschien dat ik de 18e meedoe, maar ik heb me ook ingeschreven voor een andere wedstrijd met een ander paard... omdat ik daar nog op de reservelijst sta kan ik nog kiezen om voor de selectiewedstrijd te gaan met Ricardo. Die tweede selectiewedstrijd zou ook Ricardo's tweede wedstrijd worden... wel een beetje riscy, vind ik, meneer was nu nog overdonderd... Ach wie weet, het zou wel humor zijn.

Jaqueline (Ricardo's eigenaresse) zat vooraf aan de wedstrijd al te grappen dat ik de 18e ook moest starten. 'Nee', had ik gezegd, 'alleen als ik bij de eerste 2 hoor ga ik ook de 18e op selectiewedstrijd met 'm' . Nu zat ik dus, boven verwachting, bij de eerste 3.... moeilijk!!! Cool

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 16:28

Ellende schreef:
gaaf hoor Lachen

was ie op de terugweg niet bang op de trailer?


Nee eigenlijk helmaal niet. Ik geloof ook niet dat hij ergens op die dag bang was, meer dat alles REUZE spannend was. Verder hielp het op te terugweg ook dat ik het achterzeil van de trailer open had gelaten. Op de heenweg regende het nogal hard en ik wilde hem niet nat laten regen. Was ik mooi vergeten een raampje aan de voorkant open te zetten. Niet dat hij nu zonder verse lucht zat, maar het was toch niet zo koud als ik dacht. Dat zal ook wel geholpen hebben dat hij zo stond te zweten... Haha!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"

Vendell

Berichten: 430
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-04 16:32

Scum schreef:
Leuk paardje hoor. En idd, van de M1 naar de B terug is best wel even wennen.


Ja het was wel anders, maar ik had ook verwacht dat ik meer kon 'flierefluiten'... een beetje sturen, een beetje been, een beetje nog wat en klaar... Nou dat viel dus wel tegen, ik moest er nog behoorlijk aan rijden: geconcentreerd houden, attent houden, aan het been houden, actief houden, ga maar door zo. Hiermee blijkt dan toch dat je een paard echt aan het opleiden bent... ieder zijn eigen niveau, maar allemaal hard werken! Ik dacht altijd dat het moeilijker werd naarmate je een niveau omhoog ging, maar het blijft gewoon altijd wel een beetje (veel) moeilijk. Knipoog Haha!

"Het verschil tussen weten en doen is vaak miscommunicatie tussen linker en rechter hersenhelft, en doe daar maar eens wat aan!"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 30 bezoekers