goedkoper starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

goedkoper starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 08:28

Even een financieel vraagje: Is het mogelijk om goedkoper te kunnen starten? Op dit moment ben ik gewoon lid van de vereniging en heb een startkaart, maar dit is erg duur en ik rijd nooit mee in de verenigingsles (maar dit zit wel bij het lidmaatschapsgeld inbegrepen. Omdat ik ook maar een arme student ben en de kosten voor het starten zo langzamerhand veel te hoog worden heb ik de volgende opties:
- stoppen (is eigenlijk geen optie Haha! )
- Bij een andere vereniging waar je niet voor de lessen betaalt (maar iemand anders start Vos ook maar dan in de B en zij gaat wel naar de les en in wil dan ook graag bij de huidige vereniging blijven. Kun je met 1 paard bij 2 vereinigingen zitten?)
-evt een individuele startkaart (had de eigenaresse van Vos t over maar ik heb geen idee wat dit inhoud)

Wie weet hier meer over of heeft iemand misschien nog andere opties? Alvast bedankt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:45

individuele startkaart zegt me niets. Volgens mij mag een paard idd gereden worden door ruiters van verschillende verenigingen, ik zal het reglement erop naslaan. Ter illustratie, ik betaal 50 euro per jaar voor lidmaatschap club + KNHS en de P&S! Geen les (wel twee clinics rond de kerst) of gezamenlijk inschrijven ed, wel veel wedstrijden.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 08:51

ik kan er niets over vinden, ik zou de KNHS even bellen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:45

Van een individuele startkaart heb ik nog nooit gehoord (misschien is het een "eigen benaming" voor jouw tweede optie ?).

Volgens mij is het toegestaan om met 1 paard bij 2 verschillende verenigingen een startkaart te hebben, voor de zekerheid zou je het nog even na kunnen vragen bij de KNHS.
In de reglementen kan ik in elk geval niet vinden dat het verboden is.

Het lijkt me idd. een goed idee om op zoek te gaan naar een rijvereniging waar je niet verplicht meebetaalt aan de lessen etc.
Dus alleen het hoogst noodzakelijke, dan ben je nog het goedkoopst uit.
In principe maakt het dan ook niet zoveel meer uit waar de vereniging gevestigd is; in jouw rayon zijn vast wel verenigingen te vinden die zo'n mogelijkheid aanbieden

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:39

je kunt ook niet rijdend lid worden ( dat je geen clublessen volgt)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:10

Ja, dat kan o.a. bij ons!! Goedkope vereniging, ik meen iets van € 25,- per jaar ofzo...

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:09

het is gewoon toegestaan om met 1 paard bij 2 verschillende verenigingen een startkaart te hebben,
Ik rij ook bij een andere vereniging dan het meisje wat ook af en toe op mijn paardje springt.

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 19:29

Bedankt voor de tips, ik ga binnenkort maar s bellen met de KNHS....

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:02

als niet rijdenlid alleen nodig voor je startkaart kost 25 tot ?75 euro per jaar.

goedkoper op wedstrijden?

lopend,niets kopen in de kantine.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 01:21

Ik ben om dezelfde redenen als jij dit jaar naar een andere vereniging gegaan Ik betaalde ook flink lidmaatschap voor les en bakgebruik. En ik kwam nooit meer op de club voor les of vrijrijden
En daarbij kwamen nog de verplichtingen van oud-papier, kantinediensten en schoonmaken...

Blij dat ik daar vanaf ben Knipoog
(en het scheelt flink per jaar Knipoog )


Een paard mag trouwens bij 2 verschillende verenigingen lopen, maar één ruiter mag niet verschillende paarden voor verschillende verenigingen rijden.
(klinkt een beetje vaag zo, maar het is ook al laat Knipoog )

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:49

ik ben ook om die zelfde reden lid geworden van een andere club en dat scheelt idd Lachen

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:18

Ik betaal 67 euro per kwartaal, een dure vereniging dus. Dat is wel incl. bakgebruik en 1 les per week. Ik ga wel altijd naar de les. Vrijrijden in de bak doen we alleen als rijden in de buitenbak niet gaat (vorst), maar het is dan wel makkelijk om gewoon naar de manege te gaan wanneer je wilt.
Ik heb ooit toen ik een ander paard reed eens bij een andere vereniging gekeken. De kosten waren 25 euro per kwartaal, 1 les per week, en incl. gebruik van de bak.
M'n huidige vereniging is gezellig, en dat vind ik toch wel belangrijk.
De kosten van een vereniging verschillen dus nogal, hier kun je denk ik het meeste op besparen. En misschien minder starten.

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 01:10

Of wordt lid bij mijn vereniging! Bij ons is het mogelijk om lid te worden, puur voor je startkaart. Je bent nl verplicht om aangesloten te zijn bij een vereniging. Zonder lidmaatschap dus ook geen startkaart! Je hebt trouwens wel een rottijdstip uitgekozen zeg! Want je kunt geloof ik niet halverwege het jaar overstappen naar een andere club, als je een startkaart hebt, geloof ik. Maar 100 % zeker weet ik het niet...

Stuur maar een pb-tje als je meer wilt weten over onze vereniging, die vlakbij Utrecht gevestigd is.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 03:12

Bedoel je met een "individuele startkaart" niet een startkaart welke geen combinatienummer bevat??? Dit is een startkaart welke beroepsruiters vaak gebruiken. Dan kunnen ze op elk willekeurig paard starten. Dit is echter wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele dure startkaart hoor!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:12

Je bedoeld een universele startkaart Nique. Individueel en universeel lijkt wel op elkaar, maar een universele startkaart is inderdaad nogal prijzig Knipoog
Ik geloof 600 euro Bloos Dan moet je dus twintig paarden rijden voor het goedkoper is...Scheelt alleen wel iedere keer dat gedoe van startkaarten aanvragen, zo hoef je alleen coupons te hebben.

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:15

Haha!! Duidelijk geval van klok en klepel! Heb er 'helaas' nooit een nodig gehad dus... Maar Gomir, weet jij dan wat Ellebel bedoeld met een individuele startkaart? Ben nu wel heel benieuwd...

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 09:28

Ik weet niet of er zoiets bestaat hoor! Had t van de eigenaresse van Vos begrepen maar kan ook een vergissing zijn....ze had t over een regeling dat je alleen een startkaart betaalde en geen lid was van een vereniging, maar ik dacht dat je lid moest zijn van een rijvereniging om een startkaart te kunnen aanvragen dus vandaar dat ik het vroeg. Spreek haar misschien nog vandaag dan zal ik t nog eens vragen. Bedankt voor t meedenken in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:37

Ik heb deze zomer met Ozep gestart en had gewoon een startkaart via mijn eigen vereniging, terwijl Sjuimpjes startkaart gewoon doorliep bij haar vereniging. Let er wel op dat je de naam precies hetzelfde houdt. Ik plaats altijd initialen van de eigenaar achter de wedstrijdnaam als ik een paard van een ander uitbreng, maar omdat Sjuimpje dus nog een lopende startkaart had gaf dat wat problemen bij de KNHS.

De enige "individuele startkaart" die ik ken is een universele startkaart, die is gemaakt voor ruiters die met veel verschillende paarden starten, en die is behoorlijk prijzig.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:44

xxLisaxx schreef:
ik ben ook om die zelfde reden lid geworden van een andere club en dat scheelt idd Lachen


Waar zit je nu dan?

theunissen
Berichten: 55
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 02:27

Als je een trailer hebt,zou je b.v. reclame op kunnen laten maken,tegen een vergoeding,dat hebben wij ook, en dat scheeld behoorlijk wat in de onkosten,om uit te komen in de sport moet je lid zijn van een club, een startkaart en lid van de knhs.