met pony bij de paarden starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
winspuntJarig

Berichten: 59
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: overijssel

met pony bij de paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-04 11:16

ik heb een E-pony maar ik ben bijna 18 Verdrietig dus mag ik niet meer bij de pony rijden(wedstrijden) nog maar een jaartje. je mag tocht met pony bij de paarden rijden? (en ik ben niet zo groot dus,159m) de een zegt van niet en de ander zegt dat je als je dat wilt zelfs bij een shet dat mag en die zegt dat aleen e-pony dat mogen.
dat moet ik denk ik een keer op club vraagen.
maar wat vinden jullie daar van, met een pony bij de paarden?


[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:21

Je mag altijd met een pony bij de paarden rijden (tot een bepaald niveau). Als je je goed voelt op de pony, dan zou ik gewoon met hem/haar verder gaan bij de paarden. Als je maar lol hebt toch?!

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:23

Ja hoor, mag zeker. Idd als je zou willen zelfs met een shet. Dus veel plezier bij de paarden. En succes natuurlijk.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:15

het jaar dat je 18 word mag je nog het hele jaar mee rijden bij de pony's Knipoog
en daarna is met een e-pony bij de paarden echt niet zo'n probleem hoor, er lopen best veel E pony's met kleine ruiters zo rond hoor

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:21

Het mag inderdaad wel, maar je wordt wel keihard gejureeerd:D (als je pech hebt)

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 12:58

Het kan wel tot een bepaald niveau.

Ik ga ook met mijn haflingertje bij de paarden starten, en zoals Samm zegt zal er wel behoorlijk kritisch gekeken worden.

Maar joh als je er lol in hebt toch?
En een extra strenge jury kan ook prettig zijn, doe je alleen maar extra je best en als het dan lukt weet je zeker dat je echt iets bereikt hebt.

Ik zie het zelf als een uitdaging Knipoog

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:10

ik rijd met mijn d pony ook tussen de paarden
je hebt alleen de pech dat als er net voor jou een mooie kwpner met super gangen een geweldige proef neergezet hebt dat de jury jou maar niets vinden (heb ik al heel vaak gehad !!)

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:33

ik heb dan wel een paard, maar hij is dat ook maar net!! hij is 1.58m en bijna altijd de kleinste die ertussen loopt, maar hij kan superbewegen dus zelfs de grote kwpnners laten we vaak het nakijken. Als je pony lekker loopt dan maak je echt wel een goede kans, ik zou het gewoon doen.
Hoe hoog is hij trouwens??? E -pony?? Dan scheelt het niet zoveel met die van mij.

hoop dat je er ook een paar grote en goede paarden uitrijdt!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:37

Verplaatst van VMR naar WD.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 13:49

Ik heb er net toevallig ook een topic over geplaatstik word ook dit jaar 18 en mn e-pony is nu net ingereden dus wou ook weten wat ze hier van vinden want wil denk toch nog wel wat jaartjes wedstrijdjes rijden

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:00

Ligt eraan, je hebt pony ponys en je hebt paarden ponys om het zo maar even te zeggen. Sommige zijn zo onwijs ponyachtig, beetje kort, wat krabbelig etc. maar als je een leuke pony hebt die goed kan bewegen, mooi front heeft (dus groter lijkt) en jij er niet te groot voor bent, dan zou ik fijn gaan starten.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 14:09

veel front heeft de mijne nu in ieder geval nog nie maar kan in iedergeval vanaf april nog bij de ponys..dr moeder had ook veel front dus hopen dat ze het nog krijgt ze is nu pas 3

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:05

ik heb net mijn startkaart aangevraagd om met mijn 137 hoge fjord tussen de paarden te gaan starten

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 15:50

Ik wil dit jaar misschien toch weer wedstrijden gaan rijden en dan ga ik ook met mijn pony van 1.45m tussen de paarden starten. Het is wel echt een pony-pony maar ze heeft ruime gangen en loopt netjes. Wedstrijden rij je meestal toch omdat je het leuk vindt dus het lijkt me geen enkel probleem. Ik zie wel waar het schip strandt en ik kan goed tegen kritiek.

Met springen zie ik niet zoveel problemen als je een pony hebt die ruim galoppeert. Ik heb zelf een aantal oefenparcoursen tussen de paarden meegereden en dat ging prima. Makkelijker dan bij de pony's.

Gewoon doen!

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:02

Ik start ook een E pony tussen de paarden.
Voordat ik met wedstrijden begon werd tegen mij gezegd, dat het moeilijk zou worden om met een pony ertussen te komen..
Nou het tegendeel is bewezen, ik ben in februari begonnen in de B en ben nu Z1 startgerechtigd,
ik ben het er dan ook niet mee eens dat er gezegd word dat juryleden je erop afrekenen, als jij gewoon netjes je proefje rijdt en die punten verdient, krijg je ze ook.
Mijn beste vriendin start ook een E pony in het Z1 tussen de paarden en komt daar heel goed in mee, ook rijdt ze nu een D pony (1.48)in het M2 paarden en daar rijdt ze ook gem. 1 punt per proef mee.
Mijn advies? Gewoon lekker gaan starten tussen de paarden! OK dan!

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:22

Samm schreef:
Het mag inderdaad wel, maar je wordt wel keihard gejureeerd:D (als je pech hebt)



Nou dat ben ik deels met je eens maar, als je op een FRIES /TINKER/FJORD o.i.d. binnen komt word je net zo hard aangepakt, dus houd dat ik je achter hoofd, als de jury je pony liever ziet dat het gewoon aan hun ligt op dat moment!! Bij de volgende rij je de sterren van de hemel!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:26

Ik heb heel lang met mijn E-ertje tussen de paarden gestart. Maar ja, op een gegeven moment heb je een badkuip vol winstpunten in het Z2 en mag je niet door naar het Nationaal... dus dan wordt het toch een paard Haha!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:34

Ik heb komende zondag mijn eerste wedstrijd met mijn D-pony (1.47) tussen de paarden..Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan, ik moet er ook bij zeggen dat ik er best tegen op kijk.
Maar het is dan ook de eertse wedstrijd tussen de paarden en meteen selectie voor de kampioenschappen..

carlos

Berichten: 628
Geregistreerd: 28-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:43

volgens mij mag het altijf! een vriendin in de 19 heeft op onze D-pony bij de paarden een x gestart en ze was nog 1e ook met die kleine tusse de grote haha

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:59

tja ik start maybe ook met mijn E tussen de paarden, dit omdat ik hem niet stil wil laten staan, maar ik spring alleen, en ik ga er zelfs vanuit dat hij beter springt bij de paarden dan bij de pony's!(ik ga van Z ponys: 120) naar M paarden:120)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:38

Ik rij met Liberty MII tussen de paarden, waarschijnlijk gaan we weer starten (na mijn rugblessure). We hebben nu 6 winstpunten

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:31

Er zullen best juryleden zijn die liever geen pony's tussen de paarden zien. Eén keer heeft mijn zusje dat ook letterlijk te horen gekregen van een jurylid: 'Als je bij de paarden wilt meerijden, dan koop je een paard. Met een pony heb je daar niets te zoeken.' Maar goed, dat was een uitzondering.

Zo zul je ook juryleden hebben die niet graag iets-anders-dan-KWPN in de ring zien, of paarden met tuigerbloed, of bonte paarden, of... of... Maar als die daarop beoordelen, dat is dan eerder een gebrek van het betreffende jurylid dan van de combinatie. Een jurylid hoort te beoordelen wat hij/zij in de ring ziet gebeuren, niet op hoogte, ras of kleur.

Gewoon starten met je pony tussen de paarden, je weet zelf op een gegeven moment wel wat je waard bent en als je netjes rijdt, scoor je je punten echt wel! Lachen

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:28

Ben vollidig akkoord met Liberty en Karin

Maar ik ben wel even in de war, waarom zou je met een pony niet nationaal mogen starten bij de paarden , als ze wel mogen meedoen aan de olympische spelen ( en dan pakt die Stroller ineens de zilveren medaille mee ook *LOL* ) Dus zolang hij het even goed kan als een paard, is er imho geen reden waarom ze niet op gelijke voet-eh hoef zouden mogen meedoen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:02

Paard moet minstens 1.60 zijn om mee te doen aan ZZlicht of hoger, eigenlijk heel jammer Er zijn zat mooie combinaties die veel meer kunnen dan de ZII

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:48

Serieus? daar had ik nog niks van gehoord?
Is dat alleen in Nederland of overal?
Trouwens Stroller was '14.1 hands' (1 hand= 4 inches) en onder de 14.2 hands is't een pony dus...of is dat pas na 1968 veranderd ofzo, dat pony's niet meer mee mogen doen in internationale pony-wedstrijden? Verward