Foutje van de KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallander
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Culemborg

Foutje van de KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:55

Ik heb eigenlijk 5 winstpunten, maar volgens de KNHS heb ik er toch echt 6. (Wat dus echt niet kan.)
Op zich wel een leuk Kerstcadeautje natuurlijk OK dan! , maar zullen ze hier nog op terugkomen? Dat ik niet straks met 10 (dus eigenlijk 9) overga naar een hogere klasse en dan dus een brief krijg.

Wat zouden jullie doen?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:01

Ik zou even kijken wat er gebeurt als jij je volgende wp haalt, als hun hem doortellen als 7 zou ik die extra punt maar voor lief nemen.
En misschien komen ze dan juist wel achter hun fout en blijft hij op 6 staan.

Pallander
Berichten: 7
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 16:17

Cinzano schreef:
Ik zou even kijken wat er gebeurt als jij je volgende wp haalt, als hun hem doortellen als 7 zou ik die extra punt maar voor lief nemen.
En misschien komen ze dan juist wel achter hun fout en blijft hij op 6 staan.


Ze hadden er eerst 5 geregistreerd staan. Toen had ik er eigenlijk 4.
Later haalde ik er weer 1 en toen hadden ze er 6 geregistreerd staan.
Ik hoop er dit weekende weer 1 of 2 (of meer natuurlijk Knipoog ) bij te halen, ben dan wel benieuwd of ze dan doortellen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:26

Rij dan gewoon voor de zekerheid die ene wedstrijd extra. Waarom zo'n haast met dat promoveren? Die ene wedstrijd maakt dan ook niks meer uit. Ik ben allang blij dat er bij mij 3 wp's in ene weg zijn. Haha! Als je met ruime wp's overgaat dan heb je waarschijnlijk net iets meer bevestiging in de volgende klasse.
Iig succes met de volgende wedstrijd! Lachen

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:31

Ik had laatst ook een puntje extra gekregen. Maar... ik speel op save en rij ook een extra wedstrijd! Anders had ik nu over gemogen!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:33

Er staat wel eens in de Paard en Sport dat sommige personen voor de tuchtcommissie moeten komen omdat ze bijv. te vroeg gepromoveerd zijn. Vaak mag je dan een tijd geen wedstrijden rijden en je moet een geldboete betalen. Maar ik zou net als Scum voor zekerheid gaan en zorgen dat je volgens je eigen telling er 10 (of meer) hebt. Het is natuurlijk wel hun fout, maar als je toch te vroeg naar de volgende klasse gaat en ze komen erachter, dan zullen ze wel zeggen dat je het zelf ook bij moet houden.

Het staat er ook bij op de site: aan dit overzicht kunnen geen rechten worden ontleend.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:03

Bij mij is het net andersom, heb 6 wp (heb mijn startcoupons nog) maar volgens de KNHS maar 5. Datum laatst bijgewerkt klopt met de datum dat ik mijn laatste wp heb behaald.
Moet ik hier nou over bellen of gewoon bij 10 (volgens mij) overgaan naar de volgende klasse en als ze zeggen dat dat niet mag mijn coupons laten zien?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:22

gewoon bellen, heb ikook gedaan en binnen een week stond het goed.Je hebt voor dat wp ook betaalt.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:03

jah bij mij ook! ik heb er een te weinig gekregen, ga ook maar even bellen denk ik

greenpeache
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:07

Scum je hebt volkomen gelijk :

Citaat:
Rij dan gewoon voor de zekerheid die ene wedstrijd extra. Waarom zo'n haast met dat promoveren?


Promoveren heeft niets te maken met winstpunten, maar wel met jezelf voortdurend afvragen ben ik en/of mijn paard er wel aan toe om de overstap te maken. Daar is het systeem ook voor bedacht. Paarden gedoceerd naar een hoger level brengen is altijd beter dan gefrustreerd te worden door je scores in de hogere (te hoge) klasses.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 15:51

Als je voor je gevoel hoger wilt waarom zou je dan nog een wedstrijd extra in die klasse rijden?

greenpeache
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 16:28

Citaat:
Als je voor je gevoel hoger wilt waarom zou je dan nog een wedstrijd extra in die klasse rijden?


Ik lees hier maar al te vaak dat deelnemers aan wedstrijden, volgens hun gevoel veel te weinig punten krijgen, ik lees evenzo vaak dat iedereen het gevoel heeft dat thuis alles veel beter gaat. Ikzelf heb twee paarden naar de GrandPrix gereden, maar altijd gewacht met de overstap te maken naar de volgende klasse, totdat ik het maximaal aantal winstpunten had.
Ook ik wilde zo snel mogelijk tussen de witte hekjes, maar ben nu heel blij dat mijn trainster mij tegen gehouden heeft. Wel eens gehoord van haastige spoed is zelden goed ?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:14

Als je voelt dat het in de volgende klasse niet goed gaat dan blijf je gewoon een tijdje thuis.Zo zie ik het.En als je denkt dat je het nog niet kan en je ervaring op wilt doen dan blijf je lekker doorrijden tot de 20 wp.

Maar wat ik al zei als je voor je gevoel ( en natuurlijk advies instructie) een stapje hoger kan dan zou ik niet weten waarom je er niet voor zou gaan.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 17:55

Ik heb gewoon altijd netjes de klasses uit gereden tot 10 winstpunten Haha!
Voor mijn gevoel was ik altijd wel erg snel met de oefeningen enzo omdat mijn pony het allemaal al kon waar door ik het ook snel onder de knie kreeg! heb er nog nooit problemen mee gehad! In de Z gaat het nog steeds goed! iig zit ik altijd bij de 180 in de buurt! dat ik niet altijd aan de 180 zit heeft niets te maken met het onvoorbereid de klassa ingaan want mn pony heeft soms rare ideeen op een wedstrijd waar door het niet altijd even soepel loopt! maar dit zou ook kunnen gebeuren in een B proef! In een B proef zelfs sneller omdat ie dan niet aan het werk is dus sneller afgeleid Lachen.

Ik zou toch maar gewoon 10 winstpunten rijden voor jezelf! je weet maar nooit Lachen Zit je ook niet lekker mee als je een tijdje niet mag starten Lachen

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:21

Heb je deze stand van de site van de KNHS of heb je gebeld?
Ik heb al vaker gezien en gehoord dat de standen via internet niet overeenkomen met de stand die werkelijk bekend is.
Ik zou voor de zekerheid even bellen en anders gewoon een puntje extra rijden. Als je er 9 kunt rijden, moet 10 ook lukken Knipoog

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 16:38

dat is dan hun fout!!dus gewoon lekker overgaan zou ik zegge!

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 18:08

ik zou ook voor de zeker heid een wedstrijd extra rijden dan weet je zeker dat je niet meer terug geplaatst kan worden of dat er iets anders gebeurd..

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 17:56

De stand op internet klopt bij mij echt voor geen meter, daar staat dat ik er 2 heb maar ik heb er 8...toch wel een verschil. Maar het is ook heel lang geleden voor het laatst bijgewerkt en als ze gaan zeuren kan ik altijd nog mijn protocollen opsturen...