KNHS, Kroniek van Albert Voorn, wat vinden jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

KNHS, Kroniek van Albert Voorn, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:09

In de IDS van deze week zet Albert Voorn een interresante stelling in zijn collum (Kroniek van Albert Voorn):

"Een dieptepunt van de afgelopen 3 jaar vind ik het samengaan van alle hippische bonden in de KNHS.........
Er is zelfs een dermate chaos ontstaan dat ook de simpele maar essentiële basiszaken zoals wedstrijden en puntenregistratie volkomen in het honderd zijn gelopen.
Irma (zijn vrouw) kreeg vorige maand 3 foutbrieven over verkeerde starts van paarden.
Zelf houdt ze alles bij, wedstrijden, punten, prijzengeld. Ze heeft de telefoon gepakt en uitgelegd dat de foutbrieven niet kloppen. Ze hadden geen idee, konden het ook niet controleren.
We kregen recent overschrijvingskosten opgelegd van paarden die al 2 jaar niet meer bij ons op stal staan!
Het is een puinhoop. Ik heb erg lang nagedacht op welke manier je nog een keer schoon schip zou kunnen maken en een eind aan deze chaos.
Dat kan alleen als je de eerste drie maanden van 2004 alles vrij laat en geen winst en verliespunten registreerd.
Laat iedereen rijden voor ervaring en prijzen in de klasses waarvan hij of zij denkt er thuis te horen.
En laat voor 1 maart opgeven in welke klasse er per 1 april wordt gestart.
En begin dan het groene seisoen weer met het registreren in de opgegeven klasse met 0 punten.
Het is in niemands belang zich te hoog of te laag in te schalen, ik verwacht er dus geen problemen bij, alleen een oplossing."

Wat vinden jullie hiervan?
Is het een oplossing of complete onzin.
Persoonlijk vind ik nog helemaal niet zo´n raar idee, kunnen ze die 3 maanden zelf mooi gebruiken om de administratie op orde te brengen
Vind het trouwens wel leuk om te lezen dat een prof als Voorn dus net zoveel problemen heeft met de KNHS als ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:19

In veel landen om ons heen kun je tot op een bepaald niveau inschrijven wat je wilt, of zijn de regelingen in elk geval veel minder ingewikkeld. Je moet dan bijv. eenmalig 62% scoren in een bepaalde klasse om een klasse hoger te mogen starten.

Ik denk dat het in de praktijk heel erg meevalt dat mensen om de prijzen in een te lage klasse blijven hangen, en in een te hoge klasse kom je jezelf toch wel tegen. Dus voor mij mogen ze dit in NL ook wel invoeren. Ik durf oom te wedden dat het ineens een stuk leger gaat worden op de concoursvelden...

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:44

Ik ben helemaal voor

Die mensen die te hoog inschrijven voelen het vanzelf wel(springen zal dat niet zo snel gebeuren, dressuur misschien nog wel...) In die drie maanden kun je mooi uitpuzzelen waar je thuishoort. (en ik denk dat de meeste ruiters dat wel kunnen )
Het huidige systeem vind ik voor het springen trouwens ook prima hoor Alleen die foutbrieven zijn zo irritant Bloos Ik zal er binnenkort ook wel een krijgen. Ben vast foutief gestart in het L met Otermo, want we zijn beide M + wp Knipoog (alleen ik heb mijn M-paard pas in het M gestart nadat ik 's ochtends met Ot het L binnengereden ben Haha! )

Zoals Zep zegt vind ik trouwens nog beter Definitief wat bijstellen aan het systeem...Alleen vind ik dat je wel minimale leeftijden voor de diverse klasses moet houden om jonge paarden te beschermen.


Ik las trouwens vandaag ergens een stukje van Edwin Smits(ik denk in de IDS Verward ). Die was wel voor een systeem waarin je niet verplicht wordt te promoveren Hij vindt dat mensen in Nederland gedwongen worden om steeds hoger te gaan totdat zij zelf of het paard daarin stuklopen...

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:42

Ik vind het een superplan! Je bent idd toch een beetje dom (bord voor je kop) als je in een veel te hoog gegrepen klasse gaat starten en ik dnek dat je eigen omgeving je er wel op wijst als je een klasse lager gaat starten voor de prijzen! Als de knhs dan ook echt zijn best gaat doen in die 3 maanden om alles op orde te krijgen vind ik het een prima plan!!

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:04

Ik vind het ook een goed plan OK dan! , maar nu vind ik de KNHS sowieso al veel te bemoeiziek Lachen . Er zijn hier al twee andere topics over dingen die verboden zijn zonder duidelijke reden.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:11

En waar doel je dan op Mdmoiselle Verward Ik kan die topics zo snel niet terugvinden

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:16

iig de laarzenbeschermers.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:21

Dat is toch al een hele tijd terug of niet Verward

Ik rijd er trouwens nog steeds mee, heb er nog nooit wat over gehoord Zelfs niet op de regiokampioenschappen

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:53

Ik bedoelde de laarzenbeschermers en het vliegenmutsje.

er is over een paar minuten trouwens springen op eurosport Haha!

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:38

Ik heb net een topic gestart of het vliegenmutsje nog mag en het mag nog volgens het reglement Verward

Kun je dat topic dan even linken voor me Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:41

dat topic bedoelde mdmoiselle ook denk ik *LOL*

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:49

Ik kon al geen ander topic vinden
Wel een oud topic waarin zij zelf beweetd dat het niet meer mag, maar verder niet

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:25

Het is inderdaad wel een puinhoop bij het KNHS, daar heeft hij gelijk in.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:20

Ik bedoelde idd. jouw topic Haha!

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 23:13

jah daar ben ik het ook helemaal mee eens, wij hebben oo verschijdene rekeningen gehad van paarden die we al een half jaar niet meer hebben