Hoe klaarstomen voor wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Hoe klaarstomen voor wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-03 19:57

Dus: Tong uitsteken
Zaterdag ga ik op wedstrijd maar:
-Zazou is hard in zijn mond en loopt dus als sterrekijker
-hij loopt helemaal niet verzamelt
-hij loopt wat stijf
en ik heb niet meer veel tijd
wat moet ik doen?
ik doe mee voor de fun maar ik wil hem toch een beetje loskrijgen Verward
Is er iemand in de buurt die er wat van kent en een gratis lesje voor zondag zou willen geven aan mij en mijn vriendin????? Haha!
Pb maar even!!!
(sorry als da wa "raar" overkomt) *LOL*

0


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 10:59

angelke schreef:
Ga je toevallig naar de ab jacobs op manege st-hubert? Er zijn daar ook een hoop kinderen met manegepony's, die maar wat rondsturen en wat echt voor geen meter gaat. Dus doe gewoon mee voor de fun Knipoog.
Dat deed ik vorig jaar ook, had er gewoon plezier in, wist toch dat ik geen kans had, omdat die pony nieuw was en overal bang van was.


ja, ik doe mee voor de fun, ik moet niet winnen ofzo maar ik ga mee ook een beetje omdat mijn vriendin meeging,
nu de eerste reactie van niet mee te doen vind ik kloppen maar het is ook een oefening om mooie figuren te rijden enz. maar hem forseren ga ik zeker niet doen!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-03 11:01

patos schreef:
Heb je dit probleem al langer, of doet het zich 'plotseling' voor? In het eerste geval denk ik dat je je beter nog niet had kunnen inschrijven, en als je wel wilt rijden, zou ik voor de fun gaan. In het 2e geval is het misschien beter om je paardje na te laten kijken, misschien heeft het wel wat aan zijn rug...?


Het is al sinds ik hem kocht, ik heb daar een tijd heel hard aan gewerkt met lessen enz. da ging heel goed maar nu met de examens is dat weer wat minder gegaan,
ik doe mee voor de fun dus maken de punten niets uit

het is op een manege dus niet echt officieel maar ook niet onderling bijna iedereen doet daar mee voor de fun.

0


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 20:00

Ik krijg morgen een lesje, hij loopt al soepelder in zijn rug door wat voorwaarts neerwaarts te oefenen.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 09:33

Ik heb opgemerkt dat in de proef nergen bij draf bijstaat lichtrijden, is heel de proef dan doorzitten?
Eeen keertswending om de voorbenen, dat heebt mijn paard nog nooit geleerd, kan ik dat nu wat aanleren? (moet niet perfect zijn, gewoon dat het er al wat op lijkt om niet te hard af te gaan Tong uitsteken

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:14

INkie schreef:
ligt er aan wat voor proef je doet! je moet ff kijken wat er b oven aan de proef staat! daar staat die info meestal!

Heel veel succes met je wedstrijd! veel plezier! het gaat toch de voor de lol! zolang jij er maar lol in hebt!
probeer je paard wat losser te krijgen door veel voltes te rijden ( achtjes enz.) en veel voorwaarts-neerwaarts te rijden.
Dat je paard wat strak in zn mond is kan ook aan jou liggen! als jij te veel vast pakt, pakt je paard ook het bit beet en dat krijg je vanzelf zo'n situatie. Na een tijdje gata je paard vanzelf/automatisch dat bit beet pakken/niet los willen laten.

en waarom zou je een keert wending om de voorhand willen leren? heb je toch nooit nodig in de dressuur Haha! maar een keertwending is sowiezo moeilijk te rijden als je paard niet nageeflijk is! dus ook een keert wending om de voorhand word dan lastig.Sluit je paard wat van voren zodat ie niet 'wegloopt' en druk de achter hand met je kuit om. Je moet wel een beetje zorgen dat je paard voorwaarts houd zodat ie wel zn voorbenen optilt.


Vandaag had ik les en de lesgeefster heeft er even op gereden en zei ook dat hij hard in zijn mond was.

Ik moet in mijn broefje een keertswening om de voorhand rijden.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:15

beautyfull_mickey schreef:
keertwending om de voorbenen?
welke klasse moet jij eigenlijk rijden?


ik rijd proef E5 je hebt van simpel naar moeilijk:

E8
E5
L...
M2

of zoits ongeveer maar das dus nog B niveau.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 21:56

Ik heb de keertswending geprobeert, het lukt gedeeltelijk hij gaat te snel weg op het begin maar de punten maken toch ni veel uit.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:21

Chantal schreef:
KEERTWENDING OM DE VOORhand?

In de B???

Nou.. iig succes


ja, en ook van stap naar galop en andersom echt een moeilijk proefje, ik had toch beter de E8 genomen maarkom het maakt ni uit.

Citaat:
Belgiƫ

huh?

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:23

angelke schreef:

En euhm, pascaline, het is keertwending Knipoog.

oeps Haha!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:24

Nu heb ik nog 1 probleempje, het word zondag strontweer, en dus willen we een trailer huren, heeft iemand in de buurt of weet iemand in de buurt iemand die trailers huurt?

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:53

angelke schreef:
In de buurt zijn er geloof ik toch genoeg trailers, niet? Zoals dat meisje waarvan Blondy was...
Anders zal je toch lekker door het strontweer kunnen komen, en gewoon je daar omkleden in de toiletten ozo Knipoog.


Ow ik ken je wel denkik, hebjij niet op st-hubert geholpen?
zeg een vraagje, wat is een slangen volte met bogen van 5m, is dat tot 5m (net niet tot aan de middelijn) rijden met 3 bogen of 8 bogen over heel de piste?

Jij bent al eens bij mij thuis geweest dan? De camionet van die van Blondy is te klein voor 2 paarden.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 17:14

Klein verslagje:
Het was gewoonweg een RAMP, ik had een trailer gevonden, we vertrekken, komen aan ik open de voorste deur en zie Zazou daar liggen hoofd helemaal omhoog :S hij was gevallen doordat hij had geplast en hij had een kap net naast zijn oog, en hij manktje, ik had schrik en stond helemaal te bibberen. De proef rijden kon in ieder gavan niet meer maar ik zou het ook niet gedaan hebben als hij niets had, Ik heb met hem gestapt het leek wel uren te duren, ik bel naar mijn vriendin om te zeggen dat we haar met die trailer niet konden komen halen, maar dat vond ze niet erg, ik moest nog wel terug thuis geraken en ik wou die niet meer op die trailer zetten!!! dan is Tasha (geloof ik dat ze op bokt heet) de camion gaan halen (daar zal k haar eewig dankbaar voor zijn) want we hebben rondgevraagd of hij niet ergens mee in een trailer/camion kon maar alles was vol, anders zou ik te voet terug zijn gekeerd, het is 1 uur naast hem stappen maar terug in die trailer mocht hij vban mij niet, ik had schrik dat het nog eens zou gebeuren, eens thuis geraakt, alles ontsmet enz. en ziek in mijn bed gedoken, ik had keelpijn, hoofdpijn, koud,... in het vervolg ga ik op wedstrijd met mijn (binnenkort) eigen trailer (we waren al een tijdje om er een te kopen)
Tip: zie dat je paard altijd goed klem zit dat hij niet kan liggen of vallen ofzo!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 17:39

Hij stond alleen maar mijn vriendin moest normaal komen na mij (2 uur later) Marijke heeft Randino al een tijdje verkocht, hij was inderdaad erg in paniek, ik verschoot ervan da hij nog zo snel op de camion stapte, ik vind het wel spijtig dat ik niet mee heb kunnen doen maar dat is het beste voor hem en voor mij trouwens ook, hoeveelste was jij?

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 18:00

Ik heb nog mensen horen zeggen dat het geen goede jury was!!!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 18:10

De jury's waren vandaag blijkbaar niet beter dan, ik hoorde iemand zeggen: Pffff ik heb mijn proef goed gereden enz. en de anderen die het gezien hadden zeiden dat ook maar toch was ze ver bij de achtersten. ben jij vandaag komen zien?

0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers