Nog 1x M2,of gelijk maar Z?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Nog 1x M2,of gelijk maar Z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 15:29

Hallo,

Na een nogal langdurige blessure,(1/2 jaar) heb ik mijn paardje nu weer rustig in training,ze pakt t allemaal weer supergoed op,ik wordt echt helemaal blij als ik er weer op zit. Haha!

Maar nu heb ik dus een beetje een dilemma.Voordat ze de blessure kreeg,was ik al lang en breed Z-startgerechtigd en - klaar,ze springt wissels en al.De enige reden dat ik haar in de M bleef rijden was voor de kampioenschappen.Zal ik nu (om te wennen) eerst weer eens M2 rijden,of zal ik gelijk maar Z gaan starten?

Ik heb t er nog niet met mijn instructrice over gehad,maar ben er nu gewoon even over aan het nadenken,ik wil zowieso nog tot het buitenseizoen wachten met starten,dus echt overhaast beslissen hoeft gelukkig niet,maar wil toch ff jullie mening Lachen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:32

Tjeetje, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Of je rijdt nog een M2 proef, maar voor de punten hoef je het niet meer te doen, want je mag al Z1 starten. Of je start Z1, heb je geen winst, sta je eigenlijk op hetzelfde. Maar net hoe je paard aanvoelt tegen die tijd en eens een Z1 proefje oefenen.

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:34

ja ik denk dat wat Eleonoor zegt wel klopt.

Kijk hoe je paardje aanvoelt. Als jij vind dat jullie Z1 kunnen kun je dat doen, wil jij eerst nog een keer M2 starten om ' in te komen ' dan doe je dat toch??

iig veel succes!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 15:41

Enne......is t een grote schande om in het Z met een cap te rijden?

Want daarom twijfel ik ook een beetje.Het zit er voor mij voorlopig namelijk nog niet in om een mooi hoedje te kopen( als ik er een koop wil ik ook echt een goede en mooie...dus dure).

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:45

Is Ollie weer goed Verward Wat ontzettend fijn zeg Haha!

Ik zou even afwachten hoe ze aanvoelt, als je denkt dat je klaar bent voor het Z1 kun je net zo goed meteen Z1 starten.
Die M2-proef zou je kunnen gebruiken om weer in het ritme toe komen als je denkt dat je dat nodig hebt

Ik zou even afgaan op wat je instructrice ervan vindt, die kan het ook in het echt zien. Echt gaaf dat je haar weer op hebt kunnen pakken Party!!


(heb jij toevallig een telefoonnummer van Wesley voor me Verward Ik wil ze even bedanken dat ze me het weekend zo goed geholpen hebben toen ik met mijn enkel zat )

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 15:57

Ik heb ongeveer voor hetzelfde 'probleem' gezeten.
Ik was Z1 met 13 winstpunten toen Jesper een peesblessure kreeg.
We zijn er toen ruim anderhalf jaar uit geweest, omdat ik alle tijd heb genomen voor de revalidatie. (Had misschien wel sneller gekund, maar ik heb het zekere voor het onzekere genomen.)
Toen moest je nog over naar de volgende klasse bij 15 winstpunten. Ik heb ook getwijfeld, maar bedacht me dat als ik 2x precies 180 zou rijden, of maar iets er boven, ik absoluut geen zelfvertrouwen genoeg zou hebben om Z2 te gaan starten, wat dan wel gemoeten had.
(Volgens mij mag je na meer dan een jaar niet starten aanvragen om een klasse terug gezet te worden, maar om nu weer M2 te gaan starten vond ik ook niet helemaal eerlijk tegenover de concurentie Haha! )
Ik ben dus wel meteen Z2 gaan starten en was meteen 1e met dik een winstpunt, dus voor mij de juiste keuze geweest.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:05

Heb geen flauw idee hoe de reglementen zijn betreffende een hoedje. Of het verplicht is of niet.

Maar, stel je rijdt Z1 en het gaat goed, dan heb je wel mooi een puntje gescoord! Dat gevoel heb je niet als je eerst probeerd in de M2. En je wilt pas bij het zomerseizoen starten, begin je toch nu al te sparen voor een mooi hoedje?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:07

niet verplicht, alleen toegestaan. Ik sluit me verder aan bij Jasmijn.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 16:10

Er rijden wel meer mensen met cap in het Z. Dat vind ik persoonlijk minder storend dan een hoedje in het B/L1 *LOL*

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:09

Je kunt om te wennen een keer M2 starten. Of je nou een punt haalt of niet, je weet in elk geval even weer hoe jullie ervoor staan en dan kun je altijd nog beslissen of je nog even in de M2 doorgaat of in de Z1.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:13

ik zou eerst starten in het M, voor je gevoel kan alles wel weer okee zijn maar dat kan in de ring wel weer eventjes anders gewaardeerd worden. Je weet het zelf hoe het is. Bouw voor jezelf even een veilige marge in en ga dan pas Z starten als je zeker genoeg bent van de combinatie IN de ring

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 17:34

Ik zou meteen in de Z1 beginnen...

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 18:20

Je kunt wel M2 blijven als niet goed genoeg blijkt te gaan als je M2 gestart bent, maar je kunt niet terug naar de M2 als je eenmaal Z1 gestart bent.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:20

Als jij nu op Z niveau traint en je denkt dat ze het ook goed genoeg doet om op de wedstrijden op dat niveau te presteren dan moet je gewoon Z starten! wil jij nog even wachten en eerst even kijken of de oefeningen winstpunt waardig in M zijn dan moet je nog een keer M starten! je moet gewoon puur op jouw gevoel afgaan Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 20:58

Kitty schreef:
Je kunt wel M2 blijven als niet goed genoeg blijkt te gaan als je M2 gestart bent, maar je kunt niet terug naar de M2 als je eenmaal Z1 gestart bent.


Ik denk dat dit wel een belangrijke is. Zonde als blijkt dat het toch nog niet helemaal gaat en dus gefrustreerd op wedstrijd gaat. Beter nog een keer M starten en aanvoelen hoe jullie er na die pauze voor staan!

Succes als je weer gaat starten!
OK dan!