SGW/Eventing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 19:28

Princess, ik denk dat je het principe van sgw niet helemaal begrijpt. Je start idd dressuur, springen en cross maar dat is dus één wedstrijd. Het is niet zo dat er aparte klassementen zijn voor de drie onderdelen, alle strafpunten (dressuurscore wordt omgerekend naar strafpunten) worden opgeteld en leveren de einduitslag. Je bent dus ook B sgw, L sgw of zo, maar niet L sgw dressuur, M sgw springen en B sgw cross.


Winstpunten kun je alleen halen in de cross, geen hindernisfouten is 2 wp, 1 weigering is 1 wp. De dressuur en het parcours tellen niet mee voor de wp'en net zo min als gewone dressuur- en springwedstrijden wp'en voor een sgw kunnen opleveren.

Sgw is vrijwel altijd op een dag (gelukkig wel, want het is meestal ver rijden). 's Ochtends dressuur, dan springen en afsluiten met de cross.
Je levert alleen een dressuurcoupon in, daarop worden alle resultaten gezet.
Kosten zijn voor paarden tussen de 15 en de 20 euro, pony's weet ik niet precies.

Om je een idee te geven, ik start nu B sgw en dat betekent dat ik een dressuurproef 7 of 8 rijd (toevallig een B proef, voor het L en hoger zijn er aparte sgw dressuurproeven), een parcours spring van 90 cm (10 cm lager dan een gewoon B parcours) en een cross (hoogte ed in het topic dat je zelf al noemde) rijd. En ik heb dus drie klasseringen met dat pard, L spr + 1, L2 + 4 en B sgw + 5.
Mocht je meer willen weten, hoor ik het wel.


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 20:25

ja, klopt. Ik was bv met Trammelant Z2 dressuur, M springen en L sgw.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharleyT, Melzazu, Selina en 7 bezoekers